Gość bodzy919 Zgłoś #1 Napisano 5 Kwietnia 2007 witam jak mam sprawdzić czy działa turbina bez podłącznia pod vag ? od jakiej ilosci obrotów powinna sie uruchamiac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #2 Napisano 5 Kwietnia 2007 od jakiej ilosci obrotów powinna sie uruchamiac ? Ta turbina to uruchamia się już przy około 100 obr/min jak kręcisz rozrusznikiem. Co innego kiedy osiąga odpowiednią dynamikę , aby skutecznie pompować - to dzieje się około 1700-2000 obr/min jak mam sprawdzić czy działa turbina bez podłącznia pod vag ? Najprościej będzie tak - jedziesz powoli na drugim biegu około 1000obr/min i wciskasz gaz w podłogę .Przy obrotach rzędu 1800-2000 , powinieneś poczuć znaczny wzrost dynamiki przyspieszania. Ps. Niestety nie oznacza to że z turbiną wszystko jest cacy- bo może być wiele usterek których taką metodą nie ustalisz - ale nie martw się na zapas - bo bardziej prawdopodobne że wszystko jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stomi Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2007 spróbuj na postoju mocniej przygazować- powinieneś usłyszeć świst turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2007 spróbuj na postoju mocniej przygazować- powinieneś usłyszeć świst turbiny. prędzej usłyszy świst spalin wylatujących z wydechu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stomi Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2007 u mnie turbine zawsze bylo slychac, a dymku zero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2007 stomi, nie chce mi się szukać wątków, w których udowadnialiśmy, że w passacie 1,9 TDI AFN nie słychac turbiny, z tego co pamiętam, to podobny dzwięk wydaje sprzęgiełko alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stomi Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2007 Jakoś u większości jednak słychać turbine w AFN, wiec nie wiem czemu uważasz że to nie jest turbo, sprawdź se na luzie z otwartymi drzwiami i maską, i przygazuj- powinienes usłyszeć. Zobacz jeszcze w poniższym wątku wypowiedzi i możesz przyznać racje;) http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/turbina-w-tdi-ma-gwizdac-czy-nie-vt5533.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=%B6wist+afn&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2007 stomi, nie będę się kłócił - mam pod ręką 5 róznych TDI i żaden nie "świszczy", ale ty i tak wiesz lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2007 sprawdź se na luzie z otwartymi drzwiami i maską, i przygazuj- powinienes usłyszeć. I co z tego że usłyszy jak na luzie nie jest się w stanie osiągnąć więcej jak 0,4-0,5 bara doładowania, a to jest wielkie nic -auta nie jedzie przy takiej wartości. Tu trzeba -tak jak napisałem -się przejechać i trochę pobutować i od razu czuć czy turbo pompuje - jak pojawia się wyraźny wzrost dynamiki przy około 2000obr. I tyle , a z gazowania to będzie miał tyle , że jak zrobi to na światłach - to może ktoś z boku się z nim pościga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stomi Zgłoś #10 Napisano 5 Kwietnia 2007 Ogólnie to jest tak że auto na luzie to nie jedzie, co najwyżej to się toczy, ja mowie o tym charakteryśtycznym świst turba, że jednak jest słyszalny i da sie po tym rozpoznać że turbo działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #11 Napisano 5 Kwietnia 2007 jest słyszalny i da sie po tym rozpoznać że turbo działa. Czytaj ze zrozumieniem - chodzi o to że nawet jak je słychać to wcale nie znaczy że działa poprawnie - bo może dawać 0,3 bara i świstać - tylko to jest wielkie nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stomi Zgłoś #12 Napisano 5 Kwietnia 2007 lukass, Nie neguje że Twoja motoda jest zła, mysle nawet że jest lepsza od mojej i tą bym najpierw sprawdził, dodałem swoją jako dodatkową, no ale jakby te pomysły nie zadziałały to moze pojechać jeszcze na pomiar ciśnienia doładowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #13 Napisano 5 Kwietnia 2007 bodzy919zacznijmy od tego dlaczego chcesz sprawdzić czy działa turbina - czyżby coś nie tak z autkiem? Bo wiesz przyczyn może być wiele , a objawy w postaci braku mocy podobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karoo Zgłoś #14 Napisano 20 Kwietnia 2008 Wszysto z turbiną było wporzo ale kiedy wyjechałem na autostrade to przy 170 turbina jak by sie odcinała, prędkoś sama spadała do ok. 140. po zatrzymaniu sie i wyłączeniu silnika, uruchamiam go ponownie i wszystko waca do normy. Jade 190 wszytko git. 2 dni póżniej problem powraca a ostatnio to nawet przy 140 tak zrobił. o to moze byc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2008 Wszysto z turbiną było wporzo ale kiedy wyjechałem na autostrade to przy 170 turbina jak by sie odcinała, prędkoś sama spadała do ok. 140. po zatrzymaniu sie i wyłączeniu silnika, uruchamiam go ponownie i wszystko waca do normy. Jade 190 wszytko git. 2 dni póżniej problem powraca a ostatnio to nawet przy 140 tak zrobił. o to moze byc?? prawdopodobnie przechodzi w tryb awaryjny - byc moze zapieczone lopatki turbiny... u mnie turbinka wydaje świst - lekko uchyle okno i slysze - byc moze ze mam czuly sluch przy okolo 1700-2000 autko dostaje kopa - czyli niby wszystko ok ale powoli zmierzam ku czyszczeniu turbinki - sztanga juz nie chodzi w pelnym zakresie - sprawdz - zdejmnij wezyk z gruszki i poruszaj - musi byc dosc duzy skok i powinines dac rade powuszczac ja dwoma palcami. pozdro i nie martw sie na zapas bo osiwiejesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karoo Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2008 Bede walczył. Dzieki! POZDRÓWA!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1987 Zgłoś #17 Napisano 7 Stycznia 2011 Mam problem z turbina. Otóz przy obrotach okolo 3000 na 5 biegu (140km/h) turbina tak jakby sie odlaczala i samochód traci moc. gdy jednak silnik uruchomie ponownie to wszystko jest ok az do pewnego momentu. Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2011 Poczytaj nieco wyżej,poza tym używaj szukajki"tryb awaryjny". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasio 97 Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2011 koledzy mam pytanie mam paska b5 1.9 tdi 110 kucy na czwartym biegu jest zanik mocy silnik kreci sie tylko 2700obr/min i dalej nie pojdzie tylko ze ze taka rzecz zdarza sie nie czesto co to moze byc. dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #20 Napisano 7 Stycznia 2011 Proszę,używajcie wyszukiwarki na forum,wszystko jest podane niemal na tacy."Spadek mocy","Tryb awaryjny" i tak dalej,nieco zaangażowania.Miłej lektury:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach