Skocz do zawartości
Gość bodzy919

turbina b5 110 koni

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bodzy919

witam jak mam sprawdzić czy działa turbina bez podłącznia pod vag ?

od jakiej ilosci obrotów powinna sie uruchamiac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
od jakiej ilosci obrotów powinna sie uruchamiac ?

Ta turbina to uruchamia się już przy około 100 obr/min jak kręcisz rozrusznikiem. :rotfl:

 

Co innego kiedy osiąga odpowiednią dynamikę , aby skutecznie pompować - to dzieje się około 1700-2000 obr/min

jak mam sprawdzić czy działa turbina bez podłącznia pod vag ?

Najprościej będzie tak - jedziesz powoli na drugim biegu około 1000obr/min i wciskasz gaz w podłogę .Przy obrotach rzędu 1800-2000 , powinieneś poczuć znaczny wzrost dynamiki przyspieszania.

Ps. Niestety nie oznacza to że z turbiną wszystko jest cacy- bo może być wiele usterek których taką metodą nie ustalisz - ale nie martw się na zapas - bo bardziej prawdopodobne że wszystko jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

spróbuj na postoju mocniej przygazować- powinieneś usłyszeć świst turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
spróbuj na postoju mocniej przygazować- powinieneś usłyszeć świst turbiny.

prędzej usłyszy świst spalin wylatujących z wydechu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

u mnie turbine zawsze bylo slychac, a dymku zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

stomi, nie chce mi się szukać wątków, w których udowadnialiśmy, że w passacie 1,9 TDI AFN nie słychac turbiny, z tego co pamiętam, to podobny dzwięk wydaje sprzęgiełko alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

Jakoś u większości jednak słychać turbine w AFN, wiec nie wiem czemu uważasz że to nie jest turbo, sprawdź se na luzie z otwartymi drzwiami i maską, i przygazuj- powinienes usłyszeć. Zobacz jeszcze w poniższym wątku wypowiedzi i możesz przyznać racje;)

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/turbina-w-tdi-ma-gwizdac-czy-nie-vt5533.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=%B6wist+afn&start=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

stomi, nie będę się kłócił - mam pod ręką 5 róznych TDI i żaden nie "świszczy", ale ty i tak wiesz lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
sprawdź se na luzie z otwartymi drzwiami i maską, i przygazuj- powinienes usłyszeć.

I co z tego że usłyszy jak na luzie nie jest się w stanie osiągnąć więcej jak 0,4-0,5 bara doładowania, a to jest wielkie nic -auta nie jedzie przy takiej wartości.

Tu trzeba -tak jak napisałem -się przejechać i trochę pobutować i od razu czuć czy turbo pompuje - jak pojawia się wyraźny wzrost dynamiki przy około 2000obr. I tyle , a z gazowania to będzie miał tyle , że jak zrobi to na światłach - to może ktoś z boku się z nim pościga. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

Ogólnie to jest tak że auto na luzie to nie jedzie, co najwyżej to się toczy, ja mowie o tym charakteryśtycznym świst turba, że jednak jest słyszalny i da sie po tym rozpoznać że turbo działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
jest słyszalny i da sie po tym rozpoznać że turbo działa.

Czytaj ze zrozumieniem - chodzi o to że nawet jak je słychać to wcale nie znaczy że działa poprawnie - bo może dawać 0,3 bara i świstać - tylko to jest wielkie nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

lukass, Nie neguje że Twoja motoda jest zła, mysle nawet że jest lepsza od mojej i tą bym najpierw sprawdził, dodałem swoją jako dodatkową, no ale jakby te pomysły nie zadziałały to moze pojechać jeszcze na pomiar ciśnienia doładowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

bodzy919zacznijmy od tego dlaczego chcesz sprawdzić czy działa turbina - czyżby coś nie tak z autkiem? Bo wiesz przyczyn może być wiele , a objawy w postaci braku mocy podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karoo

Wszysto z turbiną było wporzo ale kiedy wyjechałem na autostrade to przy 170 turbina jak by sie odcinała, prędkoś sama spadała do ok. 140. po zatrzymaniu sie i wyłączeniu silnika, uruchamiam go ponownie i wszystko waca do normy. Jade 190 wszytko git. 2 dni póżniej problem powraca a ostatnio to nawet przy 140 tak zrobił. o to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszysto z turbiną było wporzo ale kiedy wyjechałem na autostrade to przy 170 turbina jak by sie odcinała, prędkoś sama spadała do ok. 140. po zatrzymaniu sie i wyłączeniu silnika, uruchamiam go ponownie i wszystko waca do normy. Jade 190 wszytko git. 2 dni póżniej problem powraca a ostatnio to nawet przy 140 tak zrobił. o to moze byc??

 

 

prawdopodobnie przechodzi w tryb awaryjny - byc moze zapieczone lopatki turbiny...

u mnie turbinka wydaje świst - lekko uchyle okno i slysze - byc moze ze mam czuly sluch :)

przy okolo 1700-2000 autko dostaje kopa - czyli niby wszystko ok

ale powoli zmierzam ku czyszczeniu turbinki - sztanga juz nie chodzi w pelnym zakresie - sprawdz - zdejmnij wezyk z gruszki i poruszaj - musi byc dosc duzy skok i powinines dac rade powuszczac ja dwoma palcami.

 

pozdro

 

i nie martw sie na zapas bo osiwiejesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z turbina.

Otóz przy obrotach okolo 3000 na 5 biegu (140km/h) turbina tak jakby sie odlaczala i samochód traci moc. gdy jednak silnik uruchomie ponownie to wszystko jest ok az do pewnego momentu. Co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj nieco wyżej,poza tym używaj szukajki"tryb awaryjny".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie mam paska b5 1.9 tdi 110 kucy na czwartym biegu jest zanik mocy silnik kreci sie tylko 2700obr/min i dalej nie pojdzie tylko ze ze taka rzecz zdarza sie nie czesto co to moze byc. dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę,używajcie wyszukiwarki na forum,wszystko jest podane niemal na tacy."Spadek mocy","Tryb awaryjny" i tak dalej,nieco zaangażowania.Miłej lektury:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności