Skocz do zawartości
Salinsik

Montaż dogbone w Passat B8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

1. Czy ktoś z was montował może dogbone w Passacie B8 i jeśli tak to gdzie zakupił i czy montował sam czy u kogoś? 

2. Generalnie chodzi mi o "podskakiwanie" przednich kół przy mocnym przyspieszaniu z 1 i 2 biegu. Strasznie się trzaska to wszystko. W poprzednim aucie (Octavia I lub Audi Q5) tego nie miałem, było tylko buksowanie kół. Mam też teorię że to przez to że silnik jest benzynowy i co za tym idzie lżejszy niż diesel i przy przyspieszaniu mocnym unosi przód i koło raz mniej styka z asfaltem a raz gorzej. Próbowałem też na "Sport" w DCC ale efekt ten sam. Może ktoś z was zniwelował to w inny sposób? 

3. Czy są jakieś skutki uboczne negatywne montażu dogbone czy raczej nie ma to wpływu na nic? 

Auto: Passat B8, 2016, 2.0 TSI 220 Stage 1 na 310 koni, 150 000km

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku powinieneś  jeszcze mieć w adaptacjach hamulców Starting Vibration Reduction (zapewne na strong lub maximum), jak na foto - zmień na normal lub wyłącz w ogóle i bacznie obserwuj co się zadzieje jak wdusisz gaz ?

Screenshot_20201215-104108.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jutro bo wtedy będę miał dostęp do VCDS. 

 

A masz u siebie dogbone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, nie było takiej potrzeby póki co, może rozważę jak ori poduszka zacznie umierać, ale na tą chwilę jest bardzo spoko, tylko teraz 4x4 brakuje czasem... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z 2giej strony 100-200 ośka lepsza :D mniej oporów. 

 

Zobaczę jutro z tym VCDS, sam jestem ciekaw czy pomoże to. Bo sam brak trakcji to nie problem, ale trzaskanie/skakanie kół to już wkurzające trochę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo tych zmian "Starting Vibration Reduction" to odczułeś jakieś różnice u siebie?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie, skończyło się hurkotanie i podskakiwanie, teraz można ruszyć z "normalnym" uślizgiem kół na starcie.

 

Przestaw jeszcze dynamic starting assist (też adaptacje w 03) na early i będzie inne auto xD

100-200 na prostej ośka ok, ale w zakrętach jednak 4x4 bardziej przydatne ?

Edytowane przez saper_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dynamic starting assist - to też się przyda , Auto hold będzie szybciej łapał :D 

 

Ok, jutro się tym pobawię i dam znać :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestawiłem ta opcje i trochę lepiej ale dalej na 1 biegu lekkie podskakiwanie. Postanowiłem zrobić XDS strong, ale po wciśnięciu ok, zapaliła się choinka na całej desce i potem w każdym sterowniku błąd "Tested memory since clear" i nie mogę ich usunąć :/ Jakies pomysły? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

XDS bym nie ruszał, w zakrętach lubi płatać figle jak jest mokro.

Zmieniłeś starting vibration reduction na deactivated? Jeśli tak, to na resztę podskakiwania ew może dogbone pomoże, bo programowo tego się już nie skasuje - to już pewnie wina masy silnika ;P

XDS do poprzednich ustawień wróciłeś? Ja tego u siebie nie ruszałem nigdy, ale ludki czasem to zmieniali i nie było z tym raczej problemów z błędami.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie testowałem i zaskoczony byłem.

Tak, starting vibration reduction - najpierw na normal zmieniłem i jeszcze trochę było później na "deactivated" ale tez to samo. Wiesz może jak to działa programowo to "starting vibration reduction"? Bo to jest interesujące jak jedna opcja może po części coś zmienić w tym "trzaskaniu":D 

Też tak mi się wydaje, w dieslu może tego nie być bo cięższy silnik. 

Chciałem wrócić z XDS do normal i po wciśnięciu Ok zapaliła się choinka i wszędzie ten błąd "tested since memory clear". 

BTW Polecasz może OBDEleven? Bo zastanawiam się czy tego nie kupić. Bo oryginalnego VCDS to mi się nie opłaca 

Edytowane przez Salinsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, udało mi się naprawić choinkę na desce rozdzielczej :D

Okazało się że Podczas przełączania się w XDS Chiński VCDS coś popieprzył. W Long Coding w 03-ABS były same zera. Całe szczęście VCDS zapisuje logi z auto scanów i logi ze zmiany kodowań - udało mi się wyciągnąć kodowanie sprzed awarii. Zakodowałem i potem szybka jazda próbna i choinka zniknęła. Potem udało się skasować te błędy "tested memory since clear", jednakże jeden błąd w 03-ABS wisi dalej (Invalid milleage) i nie da się skasować. Po za tym w reszcie modułów w całym aucie bez błędów. Dziwny też jest hamulec, taki trochę miększy się zrobił. Ale robiłem test gwałtownego hamowania i działa jak należy, ABS też działa. Więc nie wiem czy coś się zapowietrzyło czy co. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Programowo to po prostu przyhamowuje koła hamulcami, żadnej finezji i stąd te dziwne dźwięki i podskoki ?

Co do obdeleven - mam, używam i na moje potrzeby wystarczy w 100%, więc subiektywnie mogę polecić. Wiem co prawda że pewne rzeczy lepiej robić vcds (np kalibracje), no ale z drugiej strony nigdy z tych działań nie korzystałem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak teraz to ma sens.

Po naprawie Kodowania włączyłem "starting vibration" na deactivated. Robiłem testy na ESC Sport i teraz jestem zadowolony. Więc dogbone chyba odpuszczę :D 

Jedynie ten błąd jeden w ABS został. 

 

8B8E9903-79DB-4D7F-8CCF-ADE9CFA036EE.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U112100 to jest tak szeroki błąd że w sumie ciężko coś zaproponować - u mnie czasem wyskakuje w kalkulatorze ACC - raz na jakiś czas, losowo wyskoczy i zostaje w pamięci sterownika aż nie skasuję, mam tak od nowości, ASO stwierdziło że tak ma być... a i w sumie mi nie przeszkadza aż tak raz na jakiś czas go skasować jak podpinam dynksa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Zatem, na ten moment to chyba wszystko, ewentualnie ktoś inny może dorzucić swoje 3 grosze. 

Dzięki za pomoc :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

?

Jakbyś się kiedyś nudził to polecam jeszcze rozważenie przeprogramowania ESP z trybu ON/ASR off/Sport na ON/Sport/OFF - dla żądnych wrażeń ciekawa opcja ?

 

Edytowane przez saper_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś jakiegoś linka jak to zrobić? Albo wiesz jak? :D 

Czyli dało by się tak żeby całkowicie było wyłączone? 

Chodzi Ci o to?  żeby było Activated/ESP Sport/ESP Off zamiast Activated/ASR Off/ESP Sport ? 

 

 

Edytowane przez Salinsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten film który wrzuciłeś w zasadzie odpowiada na Twoje pytanie o sposób kodowania, mogę potwierdzić że mam teraz 06 w ostatnim bajcie hamulców, tak jak na filmie ?

Też niepokojąco zamrugały u mnie lampki na liczniku tuż po kodowaniu, też zniknęły po wyłączeniu i włączeniu zapłonu ?

Screenshot_2020-12-20-13-08-37.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak samochód się zachowuje? Czujesz jakąś różnice w przyspieszaniu na wprost na suchym i mokrym w poszczególnych trybach? Np pomiędzy "ASR Off", "ESP Sport" i "ESP Off" ?

Bo u mnie ASR off powoduje kompletne mielenie kołami na mokrym, obroty idą od razu do odcinki, ESP Sport już lepiej bo na przemian daje moc i odcina :D

Edytowane przez Salinsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności