Skocz do zawartości
dex

Gorąca prośba o analizę logów AHU VW T25 :)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam.

Niestey kilka dni temu pojawił się bardzo dziwny objaw w moim AHU.

Oryginalna, mała turbina WG, wtryski 216 i soft by Daron robiony pod koniec wakacji 2015roku.

EGR zaślepiony i odłączony.

Do ubiegłego tygodnia było wszystko w porządku.

Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, pojawia się ogromna turbo-dziura.

Jakiekolwiek ciśnienie zaczyna się pojawiać dopiero powyżej 2000obr./min., a zadane ciśnienie 1,2bar uzyskuje dopiero przy 2200obr./min.

Na zimnym silniku jest wszystko ok. i 1,2bar osiąga już w okolicach 1750obr./min. a ciśnienie rośnie już od 1400obr./min.

Biorąc pod uwagę masę na pusto (2100kg) mojej dexfalii, ta turbodziura mocno uprzykrza życie tym bardziej, że mam skrzynię DVS z passata B5.

 

N75 Pierburg kupiony nowy, niecały rok temu.

Przepływomierz Bosch, również kupowałem nowy trochę ponad rok temu.

W tej chwili delikatnie przeładowuje na wysokich obrotach, bo dwa dni temu skróciłem trochę sztangę od gruszki zaworu upustowego z nadzieją, że może się nie domyka.

 

Zrobiłem statyczne BS dla 000 i 004, oraz dynamiczne zgodnie z instrukcją ze strony.

Link do logów:

https://drive.google.com/folderview?id=0B5XoauwQmwZCMmdpUGhyUGJBQnM&usp=sharing

 

EDIT:

 

Może tak będzie łatwiej je czytać:

DYNAMICZNE:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_248462.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_248458.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_248459.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_248460.html

Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_248457.html

Grupa 008, 011: http://vaglog.pl/log_248463.html

Grupa 003, 010: http://vaglog.pl/log_248464.html

 

 

 

 

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

P.S.

Podgląd w dysku google wyświetla się niepoprawnie.

Po otworzeniu plików w excelu wszystko jest ok.

Konwertowane przy pomocy CSVconv z VCDS-a.

Edytowane przez dex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma żadnego pomysłu, czy nie chce wam się ze mną gadać? :D

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu turbin i ponoć spotkali się już z takimi objawami.

Nagar w części gorącej po rozgrzaniu rozszerza się i blokuje przepływ gazów, lub sam wirnik.

Ale objaw pojawił się raczej dość gwałtownie. Nie czułem jego narastania z czasem, ale może nie zwracałem uwagi.

Podmieniłem wczoraj N75, ale nic to nie zmieniło...

Edytowane przez dex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podciśnienia, myślę że to w tym może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sivy07 to była jedna z pierwszych rzeczy, którą sprawdziłem razem z podmianą N75.

Wężyki mam wszystkie nowe, zbrojone, olejoodporne zakładane rok temu przy okazji całkowitej zmiany dolotu.

Są w nich śladowe ilości oleju, podobnie jak w N-ce.

Gruszka czysta i pracuje bez nadmiernych oporów.

Z tego co wiem, nawet przy bezpośrednim połączeniu króćca z wyjścia turbo do gruchy, ciśnienie powinno się pojawiać od najniższych obrotów, ale powinno być ograniczane do ok 0,6bar.

A tu mam do czynienia z potężną turbo-dziurą i tylko po rozgrzaniu silnika.

Obserwuję dokładnie wskaźnik ciśnienia od wczorajszej rozmowy z serwisem i objaw jakby pasuje do tego nagaru.

Ciśnienie powyżej 2000obr./min. rośnie, ale powoli, a po zdjęciu nogi z gazu spada gwałtownie do 0.

Jeśli nie pozwalam na spadek ciśnienia do 0, trzymając cały czas gaz, to po depnięciu pojawia się ono znacznie szybciej i trochę wcześniej przy tych samych obrotach silnika.

Ale to może być autosugestia... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałeś się z Darkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, ale nie odbiera. Napisałem mu też PW, ale póki co cisza.

Ostatnie korekty softu były robione w pierwszej połowie listopada(obniżenie dawki ze względu na kopcenie i podbicie ciśnienia na pompie) i było wszystko w porządku.

W grudniu Dexfalia była z 6cioma osobami na pokładzie w Alpach Austriackich i śmigała aż miło.

Objaw pojawił się dość nagle, w ubiegłym tygodniu.

Możliwe, że po umyciu silnika myjką ciśnieniową, bo myłem podwozie z soli i trochę silnik opłukałem.

Ale był zimny.

Edytowane przez dex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina pojechała wczoraj do Turbo Bogdana z Mielca.

Po zdjęciu nie wyczułem dużych luzów. Ok. 0,5mm osiowego wzdłużnego i poprzecznego.

Nie mam pojęcia, czy to faktycznie wina turbo, ale ponieważ rzucała olejem, postanowiłem ją wysłać.

Za namową kolegi Sagon-a (od którego też dostałem namiar na zakład), postanowiłem przy okazji, zmienić koło kompresji na trochę większe.

Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

 

EDIT:

Tak więc Turbina dzisiaj(10.02) została rozebrana, wymienione zostały uszczelnienia, łożyskowanie i wirnik kompresji (ARL+przetoczenie muszli).

Uszczelnienie od strony zimnej faktycznie było już w słabym stanie, a koło kompresji nosi ślady "piaskowania". Prawdopodobnie był kiedyś nieszczelny dolot i ssało brudy z zewnątrz.

Niestety stan turbiny mimo, że nie najlepszy, nie pasuje do objawu turbo-dziury po rozgrzaniu. :(

Jutro powinna turbina wrócić do wawy i pewnie w piątek lub sobotę będę ją zakładał.

Edytowane przez dex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina po regeneracji i zmianie koła kompresji, wczoraj wróciła na swoje miejsce.

Niestety objaw ciagle ten sam, a nawet się dzisiaj pogłębił... :(

Jestem w kropce.

Po rozmowie z Daronem judro odepnę czujnik temperatury płynu, a później przepływkę i sprawdzę, czy cokolwiek to zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poluźnij wydech za turbiną. Może pod wpływem temperatury katalizator się zatyka (o ile go masz) lub zaciska się wkład plecionki za turbiną (spotkałem się z czymś takim). Z logów wygląda jakby nie było paliwa tzn przepływomierz może obcinać dawkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DarekS, Katalizatora nie mam, a plecionka jest już naderwana, jednak ciągle trzyma kształt.

Tak, czy inaczej, odłączę dzisiaj tłumik i przejadę się na samej rurze.

Przejadę się za chwilę do pracy po preparat do czyszczenia przepływomierzy i zrobie długi log z całej trasy z grup 3, 7 i 8.

Może któryś czujnik temperatury wariuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłumik zdjęty, została sama rura za turbo. Niestety niewiele to zmieniło.

Wyjąłem przepływkę i wymyłem, niestety też niewiele to dało.

Później odpiąłem całkiem przepływkę i dopiero pojawił się efekt.

Doładowanie pojawiło się od smego dołu, ale tylko w okolicach 0,5bar.

Powyżej 3000obr rośnie do ok 1bar.

Czuć znaczną poprawę elastyczności poniżej 2000obr, ale ogólnie moc silnika jest mocno okrojona.

Założyłem starą przepływkę i sytuacja się trochę poprawiła do momentu, kiedy po paru kilometrach na ekspresie, zjeżdżając z niego, wdepnąłem gaz do podłogi.

Doładowanie ładnie wstało od dołu i doszło do ok 1,2bar w okolicy 2000obr, po czym osłabł i doładowanie niemal całkiem znikło.

Reset zapłonem nic nie dał, a błędu żadnego sterownik nie zarejestrował...

 

Daron ma mi przygotować kości z programem bez przepływki, to wtedy się okaże, czy to jej wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności