kris85 Zgłoś #1 Napisano 26 Sierpnia 2015 Witam. Od pewnego czasu mam pewną przypadłość, a mianowicie turbo dmucha od 3 tyś. Do 3 tyś auta jest zamulone jedzie jak by miło z 90 KM. Tak szuka po różnych forach i masa jest info w tym temacie dla kopciuchów a stosunkowo mało na temat benzyny. Objaw wystepuje na benzynie i LPG. Z vaga jakiego posiadam nie mam błędow ( a właściwie tylko jeden odnośnie mieszanki, ale on wystepuje tylko z viny LPG i to po przekraczaniu 5700-6tyś za co obwiniam niewydalny reduktor). Reszta wygląda OK. Z teego co się naczytałem to vinę może poności odpowietrzenie zbiornika paliwa. I zauwazylem że od czasu do czasu pojawia się coś pod tytułem brzeczenia przy korku wlewu paliwa. POdchodzę, odkręcam korek i zaczyna zaciągać powietrze a brzeczenie ustepuje. Co prawda nie kojarzę by ten objaw pokrywał się brakiem mocy na niskich obrotach, ale może coś kogoś nakieru kto miał kiedyś podobny problem. Od 3 tyś po odcinę na benzynie ciągnie na każdym biegu, chodz może czuć powyżej 5500 lekka zadyszkę ale to raczej vin niskiegodoładowanego silnika. Prosz o poradę gdzie i jak sprawdzić kwestię turbodziury. A i jeszcze jedno. Odma trzeb wymienaić czy starczy wypłukać z nagaru?? PZDR> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #2 Napisano 29 Sierpnia 2015 Czemu zatytułowałeś wątek AEB/ADR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #3 Napisano 6 Września 2015 Sorki, że tak późno. Oznaczenie głowicy jest ADR. Wiec wolnossak. Nie znam histori tego auta, ale wiem że pierwsze wolnossaci i turbo mają te same bloki i głowice (różnica w wałkach). Kolektory były inne i to wszystko. Zatutyłowałem więc tak bo możę mieć to zwiazek z tą przeróbką, chodż sądzę że mały gdyż auto wczesniej ciągneło od 2tyś obrotów.....a teraz jest do 3 dziura u dopiero turbo zapina. PZDR> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #4 Napisano 6 Września 2015 Głowice też są inne. Wymiana wałków na te z wolnossaka wraz z głowicą ma dawać 20KM więcej. Nie wiem jak to jest w praktyce, bo nie hamowałem mojego po takiej przeróbce, również mam głowicę od ADR, wymieniał to poprzedni właściciel, Niemiec. Tu na forum gdzieś pisze, że taki zabieg dodaje 20KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #5 Napisano 6 Września 2015 (edytowane) W etca głowica aeb i adr do nr silnika są takie same. Inne są tylko wałki. Nie wnikałem w moc ale wątpię by dawało to 20 kM. Zaczyna u siebie szukanie teraz mocy bo mam wrażenie ze z 10-15 gdzieć uciekło. Zaczynam od wyczyszczenia odmy, przepustnicy, przepływki, przewodów odmy i tego całego pająka przy turbo. N75 jest nowy i DV nowy w zeszłym roku od wersji 180 i raczej to wykluczam. Jeszcze muszę sprawdzić szczolnosć dolotu. Jak nie pomoże to obstawiam skrzynię biegów. Jeśli to jej wina to wylatuje na złom i wlatuje manual. PZDR> Edytowane 6 Września 2015 przez kris85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #6 Napisano 7 Września 2015 W etca głowica aeb i adr do nr silnika są takie same. Inne są tylko wałki. Możliwe, tylko wtedy w jaki sposób uzyskano mniejszy stopień sprężania? Możliwe też, że mamy całe silniki ADR, ja akurat wiem jak to rozpoznać, słupki są identyczne, ale jednak różnią się jednym elemencikiem, no i też trzeba by je było delikatnie odprężyć. Jednak ostre wałki od wolnossaka dają te 20KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach