POPEK Zgłoś #1 Napisano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Jadąc kiedyś w nocy chciałem przetrzeć sobie szyby, co się okazało wycieraczki odmówiły posłuszeństwa jak na filmiku. FILMIK Dzięki pomocy użytkownika cubus00 dowiedziałem się, że może to być zacierający się mechanizm i tak było. Zrobiłem małą fotorelacje/poradnik dla kogoś kto by miał taki przypadek. Więc, będzie nam potrzebny: 1. Płaski śrubokręt 2. Klucz 10 3. Klucz 13 4. Torx T25 5. Ściągacz 6. WD-40 7. Papier ścierny 8. Smar No więc zabieramy się do pracy. Pierwsze musimy zdjąć 2 zaślepki (zdj 1 kolor czerwony), odkręcamy śrubki kluczem nr 13 najlepiej nasadowym. Później za pomocą ściągacza (zdj 2) demontujemy ramiona wycieraczek. Następnym krokiem będzie ściągnięcie gumy pomiędzy podszybiem a komorą silnika (zdj 1 kolor fioletowy), później wyciągnięcie 2 zacisków (zdj 1 kolor żółty). Demontujemy podszybie (zdj 1 kolor błękitny), ciężko wychodzi ale da się Gdy już mamy wszystko na widoku zabieramy się za odkręcanie dwóch śrubek torx 25 i jedną nakrętkę klucz 10 (zdj 3 kolor czerwony), pozostało nam jeszcze rozpiąć wtyczkę i kabel zaczepiony (zdj 3 kolor zielony). Tak wygląda nasz mechanizm wycieraczek. "Regeneracji" będziemy dokonywać dwóch części zaznaczonych na foto czerwonym kolorem Ściągamy plastikowe zabezpieczenie, później małą wsuwkę zabezpieczającą, podkładkę i gumowy oring. Należy je najlepiej spryskać WD-40 i próbować je "rozdzielić-wybić". Po "rozdzieleniu" trzeba je wyczyścić papierem ściernym i nasmarować smarem lub białym smarem. Po złożeniu z powrotem powinno wszystko działać Edytowane 1 Maja 2017 przez POPEK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach