Skocz do zawartości
serekt

Prośba o analizę logów, zatkany EGR?

Rekomendowane odpowiedzi

http://vaglog.pl/log_222238.html basic grupa 003

http://vaglog.pl/log_222211.html static grupa 001, 003, 004

 

http://vaglog.pl/log_222214.html basic 011

http://vaglog.pl/log_222213.html dynamiczne 001, 004, 010

 

http://vaglog.pl/log_222212.html statyczne 013, 018, 023

http://vaglog.pl/log_222210.html dynamiczne 011, 003,008

 

Zapalił mi się tryb serwisowy. Jako laik po zapoznaniu się z poradnikami z forum wydaje mi się, że EGR zatkany. Nie umiem na ich podstawie ocenić przepływomierza.

Ale mam pytanie odnośnie wartości EGR powyżej 400 mg/str zarówno w logach static jak i basic przy otwartym i zamkniętym zaworze EGR. Informacja na forum mówi, że jeśli przy EGR On mam wartości powyżej 200 mg/str to nie ma to wpływu na dynamikę, a u mnie auto zrobiło się mułowate ledwo dociąga do 150 km/h z gazem w podłogę, a wcześniej nie pamiętam kiedy ostatnio gaz w podłogę miałem! Czy problem z mułowatym autem i ciężkim odpalaniem na ciepłym silniku mimo wszystko może tkwić w zabrudzonym EGR?

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez serekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mułowate bo przepływka tnie dawkę. Sprawdź jak wygląda filtr powietrza i połączenie między przepływomierzem a turbo. Widać również że turbo nie doładowuje do końca jak powinno. Przepływka prawdopodobnie mierzy dobrze bo w statycznych logach nie ma zaniżenia.

 

Dodatkowo jeśli wykonujesz logi statyczne nie dotykaj gazu, auto ma chodzić przez określony czas na wolnych obrotach bez dotykania gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mułowate bo przepływka tnie dawkę. Sprawdź jak wygląda filtr powietrza i połączenie między przepływomierzem a turbo. Widać również że turbo nie doładowuje do końca jak powinno. Przepływka prawdopodobnie mierzy dobrze bo w statycznych logach nie ma zaniżenia.

 

Dodatkowo jeśli wykonujesz logi statyczne nie dotykaj gazu, auto ma chodzić przez określony czas na wolnych obrotach bez dotykania gazu.

Jeśli chodzi o turbo to 3 miesiące wstecz czyściłem turbinę i wymieniłem gruchę na oryginalną, więc chyba z turbiną powinno być ok, choć delikatnie gwizda jak karetka odkąd sięgam pamięcią:).

 

Dzięki za szybką odpowiedź, przekażę im Twoją wskazówkę, choć nie wiem czy będą słuchać. Poradzili sobie z kopceniem, ale z paleniem na ciepłym już problem został i chcą za diagnostykę kolejną kasę, choć jak przychodziłem z autem to od raz mówiłem, że problem jest z zapaleniem auta i dymieniem. Ręce opadają.

A tak w ogóle to dość mam tego diesla:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeśli chodzi o grupę BS 003 - EGR wygląda na zacięty. Powinien zmieniać się przepływ. Widać że współczynnik wypełnienia impulsu jest ale nie ma przesuwu w środku EGR. Teraz co do kwestii odpalania, zabieraj auto od tych ,,speców" i do tunera na podniesienie dawki rozruchowej jedź, zapłacisz ale masz zrobione dobrze i pewnie - co do spalania itp to nic się nie zmieni. Druga sprawa to jeśli chodzi o regenerację turbo - zapewne nie masz wyregulowane sztangi turbiny- trzeba byłoby ją delikatnie podregulować - może być drobne przeładowanie około 0.05 bara w stosunku do mapy a nawet 0.1 bar - komputer nie powinien wchodzić w tryb awaryjny i bez problemu podniesiesz sobie delikatnie doładowanie i co za tym idzie moc. Mogą zmienić się wskazania przepływki ale nie sądzę by było poprawne - zaślep EGR i zrób wtedy logi. Bo to on może mieć winę takiej sytuacji z przepływomierzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj podkreślam słowo PODOBNO całą noc moczyli mój zawór EGR celem wyczyszczenia go. Dodatkowo mówili, że przepływkę też wyczyścili, ale w to nie wierzę. Miało być już ok i miał mi się tryb serwisowy nie włączać, a dziś odebrałem go, przejechałem 20 km, potem odstał 6 godzin i po ponownym uruchomieniu znowu zapalił się tryb serwisowy, znowu błąd EGR.

Stąd moje pytanie czy mnie oszukali, że czyścili zawór, po prostu na odczepnego wcisnęli kit że czyścili, bo to już miało być w ramach kwoty którą im dzień wcześniej zapłaciłem za diagnostykę i usunięcie problemu kopcenia i próbę usunięcia problemu zapalania auta, a EGR wyskoczył już po odebraniu od nich auta! Czy po prostu EGR tak ma, że tak szybko znowu się zatkał ?

Proszę o opinię, bo nie chcę jutro za mocno uzewnętrzniać się i rzucać oskarżeń jeśli może faktycznie go czyścili. Dodam, że mówili, że membrana jest 100% sprawna i czyszczenie pomoże. Testując moje auto nastukali ponad 70km i podobno było wszystko ok, więc czy ja mam takiego pecha , czy po prostu kłamią prosto w oczy? Jak mogą mi udowodnić, że czyścili ten zawór? Czy wyjęcie go długo zajmie i czy powinienem poznać czy on był czyszczony?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie jest to możliwe że EGR tak szybko się zapycha po dokładnym wyczyszczeniu. Musiałoby Twoje auto pluć smołą żeby tak było. A więc powodem takiego stanu rzeczy może być:

-nie wyczyścili EGR dokładnie i przez to tak szybko się zapchał

-pęknięty przewód podciśnieniowy

 

Przepływki się nie czyści, znaczy czyści ale preparatem i jest to bardzo ,,zła" metoda. Zaślep EGR jakąś blaszką (tam przy kolektorze dolotowym) albo zaraz przy wylocie EGR-a. Zrób logi przepływki szczególnie statyczne grupa 003.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to będzie czasochłonny zabieg jeśli go wyjmą przy mnie i ocenimy go razem?

A jaki cel ma zaślepienie go, rozumiem że tylko na czas logowania? Potrzebuję do tego jakieś specjalne kluczę czy inne narzędzia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to czasochłonne i nie jest problem ocenić to przy nich. Niech Ci go wysterują (może być komputerem, jest taka opcja w Output test. I jeśli będzie się chował i otwierał to znaczy że ok ( a i musi tak około na centymetr może trochę więcej), a jeśli tak nie będzie to żądaj zwrotu pieniędzy i zaprowadź do kogoś kto potrafi sprawdzić chociaż EGR. Zaślepienie ma na celu zablokowanie przepływu spalin z powrotem do komory silnika, powinny zmienić się wskazania przepływomierza. W grupie 003 w logach dynamicznych masz coś takiego jak Exhaust Gas i masz Recirculat. (spec.) i Recirculat. (aktual.) tam gdzie aktual powinno osiągać tyle ile jest po lewej stronie, a nie osiąga. Powinny być wskazania nawet powyżej i to całkiem sporo.

No chyba że masz filtr powietrza zapchany. Dodatkowo Twój przepływomierz mierzy dobrze, wystarczy spojrzeć na grupę 003 w statycznych. Jeśli zaniża to znak że działa nieprawidłowo. Dodatkowo sprawdź sobie grupę 003 Bassic - tam przy wypełnieniu impulsy 65% i 19% powinny zmieniać się wartości Recirculat. (actual). A nic się nie dzieje, kompletnie nic.

Edytowane przez DawidShelby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest to czasochłonne i nie jest problem ocenić to przy nich. Niech Ci go wysterują (może być komputerem, jest taka opcja w Output test. I jeśli będzie się chował i otwierał to znaczy że ok ( a i musi tak około na centymetr może trochę więcej), a jeśli tak nie będzie to żądaj zwrotu pieniędzy i zaprowadź do kogoś kto potrafi sprawdzić chociaż EGR. Zaślepienie ma na celu zablokowanie przepływu spalin z powrotem do komory silnika, powinny zmienić się wskazania przepływomierza. W grupie 003 w logach dynamicznych masz coś takiego jak Exhaust Gas i masz Recirculat. (spec.) i Recirculat. (aktual.) tam gdzie aktual powinno osiągać tyle ile jest po lewej stronie, a nie osiąga. Powinny być wskazania nawet powyżej i to całkiem sporo.

No chyba że masz filtr powietrza zapchany. Dodatkowo Twój przepływomierz mierzy dobrze, wystarczy spojrzeć na grupę 003 w statycznych. Jeśli zaniża to znak że działa nieprawidłowo. Dodatkowo sprawdź sobie grupę 003 Bassic - tam przy wypełnieniu impulsy 65% i 19% powinny zmieniać się wartości Recirculat. (actual). A nic się nie dzieje, kompletnie nic.

 

Najbardziej dziwi mnie fakt, że wybrałem naprawdę duży zakład z uprawnieniami okręgowej stację kontroli, a nie jakiś pseudo warsztat, więc wiedzieć co i jak trzeba zrobić za pewne wiedzą, ale widać co innego wiedzieć a co innego chcieć. Teraz widzę, że są nastawieni na kasę, a nie na rozwiązanie problemu.

Dzięki za wszelaką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log_223211.html 011 basic

http://vaglog.pl/log_223212.html 011, 003, 010

http://vaglog.pl/log_223213.html 013, 018, 023

http://vaglog.pl/log_223214.html 01, 003, 004

http://vaglog.pl/log_223215.html 001, 004, 010 dynamic

http://vaglog.pl/log_223216.html 003, 011, 008 dynamic

http://vaglog.pl/log_223217.html 003 basic

 

Moje logi po niby czyszczeniu EGR. Cały czas wyrzuca błąd EGR i pali się tryb serwisowy. Serwis, który mi czyścił EGR nie chciał go ponownie wyjąć przy mnie i wyczyścić, kazali mi za to usługę ponownie płacić, więc im podziękowałem. Szkoda nerwów.

Stąd moje pytanie, czy z logów wynika, że EGR po macoszemu wyczyszczony, czy może uszkodzony, a może coś innego jest problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to egr jest caly czas w pozycji zamknietej. Albo zaslepiony albo zablokowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że dziś wstawiłem nówka egr i nic w logach to nie zmieniło, czy jest ON czy OFF cały czas wskazuje Exhaust Gas Recirculat. (actual) jest cały czas 425 mgr/str i więcej, zapewne znowu jak jutro trochę pojeżdżę wejdzie tryb serwisowy i wywali błąd EGR! Co jeśli nie EGR nawala, bo teraz już na 100% wiem, że EGR jest sprawny w takim razie co? Może przepustnica?

Proszę o jakieś pomysły, bo koszta się powiększają, widać nie potrzebna inwestycja w nowy EGR, a ja cały czas jeżdżę w trybie serwisowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh miałeś go po prostu zaślepić ... i zrobić logi. Coś nie tak jest ze sterowaniem widocznie..... Pisałem wcześniej żeby sprawdzić przewody podciśnieniowe itp itd. Wszystko co związane ze sterowaniem, dopiero wtedy wymienia się EGR bo to koszt tam np. 200zł ale zbędny i jeszcze nie działa....

A EGR wyczyszczony konkretnie powinien działać jak nowy.

Edytowane przez DawidShelby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ehh miałeś go po prostu zaślepić ... i zrobić logi. Coś nie tak jest ze sterowaniem widocznie..... Pisałem wcześniej żeby sprawdzić przewody podciśnieniowe itp itd. Wszystko co związane ze sterowaniem, dopiero wtedy wymienia się EGR bo to koszt tam np. 200zł ale zbędny i jeszcze nie działa....

 

Ja sam z mechaniką jestem na bakier, a wszyscy mechanicy do których trafiam to nie chcę użyć niecenzuralnego słowa, ale to porażka tylko kasę ściągnąć i nić nie zrobić. Szkoda słów! Jeśli jeden z drugim taki fachmen nie doradzi, sumiennie nie sprawdzi, tylko od raz stawia diagnozę, zaleca wymianę, to cóż ja żuczek mogę. Większość wyznaję teorię, że tego się nie czyści, bo jak raz się zacięło to za chwilę znowu się zatnie i tylko szkoda płacić na czyszczenie. I może coś w tym jest racji, tylko co dalej to już średnio kogo to obchodzi. I tak człowiek brnie. Fajnie radzicie na forum, ale ciężko trafić na takich ludzi w warsztatach im zawsze się śpieszy i robią na akord. Cóż ... trzeba będzie dalej szukać.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale masz rację chyba z tymi przewodami podciśnieniowymi, bo na ciepłych mi ciężko pali, ale ja to sugerowałem już dwóm mechanikom, każdy mówił że wszystko ok, choć rękę dam se uciąć że nie przyłożył się nawet żeby to sprawdzić!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbadaj podciśnienie na tym EGR .... hm chcesz kogoś kto Ci to ogarnie w W-wie ? wejdź na forum audi klub polska i napisz do użytkownika przemikk, na 100% sobie z tym poradzi i pewnie nie ogołoci Cię z kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbadaj podciśnienie na tym EGR .... hm chcesz kogoś kto Ci to ogarnie w W-wie ? wejdź na forum audi klub polska i napisz do użytkownika przemikk, na 100% sobie z tym poradzi i pewnie nie ogołoci Cię z kasy.

 

Po ściągnięciu wężyka z grzybka EGR i dotknięciu opuszkiem palca do końca wężyka na biegu jałowym pracującego silnika ładnie tworzy się podciśnienie, natomiast w momencie kiedy uruchamiam logowanie 003 Basic Settings to nie zależnie czy zawór jest w stanie ON czy OFF to nic nie czuć podciśnienia.

Czy można z tego jakieś wnioski wyciągnąć?

Wężyk idzie do takiej centralki sterującej, a nie pojedyńczych zaworów, może to ta centralka mi siadła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już masz powód dlaczego EGR stoi w miejscu ... nie wiem czy to centrala czy dziura w wężyku, w każdym bądź razie tu leży przyczyna.... co zrobisz wybór należy do Ciebie... ale ja bym zaślepił i zobaczył jak wtedy pojedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już masz powód dlaczego EGR stoi w miejscu ... nie wiem czy to centrala czy dziura w wężyku, w każdym bądź razie tu leży przyczyna.... co zrobisz wybór należy do Ciebie... ale ja bym zaślepił i zobaczył jak wtedy pojedzie.

 

Proszę powiedz mi co da zaślepienie go, co w ten sposób zdiagnozuję, bo nie wiem. I jak go najłatwiej zaślepić?

Poza tym co to oznacza że jak auto sobie chodzi na jałowym to ładnie ssie ten przewód a jak załączam logowanie to wcale nie ssie?

Co się zmienia w czasie logowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz mi powiedzieć jak się nazywa fachowo ta centralka która odpowiada za sterowanie gruchą, nieszczęsnym egr, pod jaką nazwą tego ustrojstwa szukać, bo nie mogę tego nigdzie zlokalizować jako części zamiennej!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności