Skocz do zawartości
roofmaniak

Passat 1,9TDI AFN - słabo przyśpiesza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Moje autko (Passat 1,9 TDI AFN) nie przyśpiesza tak jak powinno.

 

- Przepływomierz nowy ale nie oryginalny (wsadzony jest Magneti Marelli)

- Turbina --> niedawno czyszczona geometria VNT

- N75 rok temu zmieniany na nowy

- dawka na rozgrzanym silniku ustawiona na 3,2mg

- auto nie dymi, ale nie zbiera się tak jak powinno

 

logi dynamiczne: 003 i 011

http://vaglog.pl/log_203238.html

 

logi_dynamiczne.jpg

 

statycznie 001:

http://vaglog.pl/log_203221.html

 

 

 

 

 

Wracając z pracy zrobiłem raz jeszcze logi dynamiczne:

003: http://vaglog.pl/log_203265.html

004: http://vaglog.pl/log_203266.html --> logowane na 3 biegu

http://vaglog.pl/log_203269.html --> logowane na 4tym biegu

008: http://vaglog.pl/log_203270.html

010: http://vaglog.pl/log_203267.html

011: http://vaglog.pl/log_203268.html

 

 

Zastanawia mnie jeszcze czemu logi z przepływomierza przy wartości mierzonej są znacząco wyższe od wartości zadanej dla zakresu obrotów od 1700obr.

 

Proszę o weryfikację logów i opinię co może być nie tak??

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez roofmaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odczuwasz lepszego kopnięcia z dołu. Powinno być,patrząc na logi 03/11

Przy czyszczeniu turbiny sztangą kręciłeś? Chodzi w pełnym zakresie?

Co z poprzednia przepływką się działo. Podmień na jakiś oryginał (od kolegi,wujka,sąsiada itd). Z zamiennikami to różnie bywa. Niektóre jeszcze w pudełku a już nie mierzą poprawnie :padaka

grupy 03/08/011 są od siebie zależne i jeżeli coś się dzieje w jednej przekłada się to na inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć driver77

 

- Turbina była czyszczona w zakładzie specjalizującym sie w turbosprężarkach, więc powinno być wszystko ok (wątpię żeby oni ruszali sztangę).

 

- poprzednia przepływka to zaniżała pomiary i auto było strasznie mułowate, teraz na tej nowej przepływce jest żwawsze, ale jeszcze trochę brakuje mu do ideału. (mam porównanie z brata passatem, który zbiera się o dużo lepiej - też AFN).

 

- jeśli chodzi o 003, 008 i 011 to wszystko jest ok w tych grupach? Nie powinienem się czepiać? Czy to że w 003 pomiary są lekko zawyżone od 1700obr to zależy także od tego, że turbina daje ciśnienie lekko większe od oczekiwanego...?

 

na dniach wymienię jeszcze wszystkie wężyki podcisnienia - może to poprawi sytuację z przyśpieszaniem. No i jak dorwę brata przepływkę to też potestuję na niej :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czyścili to OK. O ile czyścili albo rozruszali (nie wnikam) Poprostu ,,nie widzę-nie wierze'' Za dużo druciarstwa widziałem.

Podmień przepływkę na oryginał (będzie można wykluczyć wadliwy zamiennik).

3/8/11 to działa w dwie strony. Jak turbo przeładuje to przepływka zawyży i paliwa więcej, jak przepływka zaniży to turbo zwolni i paliwo zwolni.

Jak przepływka zawyży a doładowanie OK lub za małe to niesczelność w dolocie.

Jest dużo kombinacji.

U ciebie faluje doładowanie. Może być wadliwa przeplywka,N 75, nieszczelność podciśnień, nieszczelność dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.

W weekend wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i dodatkowo wszystkie trójniki. Powiem, że auto stało się żwawsze i teraz dużo lepiej przyśpiesza. Jak tylko znajdę chwilkę to zrobię logi i wrzucę je na forum.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć. Ocenimy. Wężyki niby nic, a tak wiele. Co nie którzy nie widzą sensu ich wymiany po 10-15 latach eksploatacji bo ładnie wygladają. Bzdura. Guma pod oplotem parcieje i ładnie to tylko może wygląda i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale przyeplywka jest znakomita, ponad 1000 jednostek to jest bardzo dobrze, ja mysle ze stanga byla ruszana i trzeba skrocic o obrot, jeszcze widac ze pompa słabo kat osiaga, pasowalo byc sprawdzic cisnienie wewnetrze czy jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka bdb mierzy, sztangi turbo nie ruszaj, bo już masz wypełnienie ponad 75%. Przy dawce na jałowych 3,0mg/R powinien już dobrze się zbierać.

Sprawdź w VAG SCOPE w BS kąt wtrysku i wyreguluj. Jak nie poprawi się kąt dynamiczny 004, to zweryfikuj ciśnienie w pompie wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Przepraszam, ale jeszcze nie miałem kiedy zrobić logów i może w weekend się za to zabiorę.

Co do odczuć po zmianie wężyków to powiem tak - jest dużo lepiej, ale to jeszcze nie to. Auto zbiera się znacznie lepiej od dołu, ale powyżej 2000 obr. tak jakby brakowało mu paliwa, bo nie ciągnie w partiach powyżej 2000obr. - druga sprawa, że w ogóle nie dymi nawet po zwiększeniu tej dawki paliwa na 3,0mg (na jałowych obrotach).

 

Kolego DarekS.

 

Mam chwilowo kąt wtrysku (statyczny) ustawiony na 40 - muszę to poprawić tak gdzieś na okolice 49-52 (jeśli się nie mylę). Druga sprawa to jak zweryfikować dynamiczny kąt wtrysku? Jak się odczytuje log grupy 004 tak, aby było wiadomo co i jak z kątem dynamicznym? Podzieli się ktoś wiedzą?

 

Jak tylko znajdę trochę wolnego czasu to zabieram się za logi.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez roofmaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Dzisiaj udało mi się zrobić kilka logów:

 

logi Basic Settings:

grupa 000 http://vaglog.pl/log_206646.html

grupa 004 http://vaglog.pl/log_206645.html

 

Logi dynamiczne:

grupa 000 http://vaglog.pl/log_206647.html

grupa 003 http://vaglog.pl/log_206650.html

grupa 004 http://vaglog.pl/log_206652.html

grupa 008 http://vaglog.pl/log_206648.html

grupa 010 http://vaglog.pl/log_206649.html

grupa 011 http://vaglog.pl/log_206651.html

 

Proszę o komentarze --> kąt statyczny wtrysku ustawiony jest na 42 (oscyluje do 45) i teraz jak ma się sytuacja z kątem dynamicznym wtrysku? Jak to poprawić itp...

 

Czekam na komentarze.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popraw ten kąt wg wskazan VAG Scope. Powinien się wahać w BS w granicach 48-52. Obecnie masz spóźniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Odświeżam temat, ponieważ auto dalej przyśpiesza strasznie opornie.

 

Status na teraz:

- usunięty katalizator

- nowy przepływomierz Boscha - oryginał

- dawkowanie ok 3,6 na jałowym

- kąt wtrysku ustawiony na 50

 

logi dynamiczne:

grupa 11 i 3: http://vaglog.pl/log_235173.html

grupa 8 i 10: http://vaglog.pl/log_235172.html

 

log statyczny grupa 001: http://vaglog.pl/log_235171.html

 

Basic settings grupa 000: http://vaglog.pl/log_235170.html

 

Proszę o analizę i pomoc przy ciężkim temacie przyśpieszania mojego passata :)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski były podmieniane, sprawdzane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Wtryski nie były zmieniane/zamieniane. Jak jest możliwość sprawdzenia przez VAG to mogę zrobić logi (nie pamiętam w której grupie są odczyty z wtrysków, ale widziałem taką opcję). Jeśli logi z vaga wystarczą to logować w próbie dynamicznej, czy statycznie?

 

Dodam tylko, że auto nie puszcza ani grama czarnego "dymku".

 

Proszę o info co i jak zalogować, aby było pomocne w dalszej analizie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Statycznie 013 i dynamicznie 013. Logi nie zawsze odzwierciedlają stan rzeczywisty wtrysków, dlatego czasami warto podmienić na 100% sprawne. Pompa wtryskowa też może być zużyta i mimo dobrych logów będzie mało paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Dzisiaj zrobiłem kolejne logi:

 

BS:

grupa 000: http://vaglog.pl/log_235754.html

 

Statycznie :

grupa 13: http://vaglog.pl/log_235751.html

 

Dynamicznie:

grupa 13: http://vaglog.pl/log_235753.html

grupa 3 i 4: http://vaglog.pl/log_235749.html

grupa 3 i 11: http://vaglog.pl/log_235750.html

grupa 8 i 10: http://vaglog.pl/log_235752.html

 

 

Proszę o dalszą analizę.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

tak właśnie sprawdzam logi z przepływki i wygląda na to, że nowa (oryginalna) przepływka BOSCHa nie mierzy tak jak powinna - obcina dawke powyżej 2700obr/min - a najlepsze jest to że zgubiłem paragon i teraz nie mam jak jej zareklamować --> normalnie ja to mam szczescie....

 

Nowe i oryginalne --> nie zawsze znaczy dobre... :(

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo z przepływką boscha też zaniżała wartości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego PersoN,

I co zrobiłeś z tą przepływką? Wymieniłeś na innej firmy czy reklamowałeś u sprzedawcy?

Ja zamierzam swoją zareklamować - była kupiona w sierpniu więc z reklamacją nie powinno być problemu (no chyba że wymyślą jakieś magiczne triki i powiedzą że przepływka mierzy bardzo ładnie tylko ja źle sprawdzam...) --> zobaczymy, proces reklamacji już zacząłem wczoraj.

 

A jak wymieniałeś na innej firmy to na jakiej?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez roofmaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie obcina. Jest dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności