roofmaniak Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Moje autko (Passat 1,9 TDI AFN) nie przyśpiesza tak jak powinno. - Przepływomierz nowy ale nie oryginalny (wsadzony jest Magneti Marelli) - Turbina - niedawno czyszczona geometria VNT - N75 rok temu zmieniany na nowy - dawka na rozgrzanym silniku ustawiona na 3,2mg - auto nie dymi, ale nie zbiera się tak jak powinno logi dynamiczne: 003 i 011 http://vaglog.pl/log_203238.html statycznie 001: http://vaglog.pl/log_203221.html Wracając z pracy zrobiłem raz jeszcze logi dynamiczne: 003: http://vaglog.pl/log_203265.html 004: http://vaglog.pl/log_203266.html - logowane na 3 biegu http://vaglog.pl/log_203269.html - logowane na 4tym biegu 008: http://vaglog.pl/log_203270.html 010: http://vaglog.pl/log_203267.html 011: http://vaglog.pl/log_203268.html Zastanawia mnie jeszcze czemu logi z przepływomierza przy wartości mierzonej są znacząco wyższe od wartości zadanej dla zakresu obrotów od 1700obr. Proszę o weryfikację logów i opinię co może być nie tak?? Pozdrawiam. Edytowane 10 Lutego 2015 przez roofmaniak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2015 Nie odczuwasz lepszego kopnięcia z dołu. Powinno być,patrząc na logi 03/11 Przy czyszczeniu turbiny sztangą kręciłeś? Chodzi w pełnym zakresie? Co z poprzednia przepływką się działo. Podmień na jakiś oryginał (od kolegi,wujka,sąsiada itd). Z zamiennikami to różnie bywa. Niektóre jeszcze w pudełku a już nie mierzą poprawnie :padaka grupy 03/08/011 są od siebie zależne i jeżeli coś się dzieje w jednej przekłada się to na inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2015 Cześć driver77 - Turbina była czyszczona w zakładzie specjalizującym sie w turbosprężarkach, więc powinno być wszystko ok (wątpię żeby oni ruszali sztangę). - poprzednia przepływka to zaniżała pomiary i auto było strasznie mułowate, teraz na tej nowej przepływce jest żwawsze, ale jeszcze trochę brakuje mu do ideału. (mam porównanie z brata passatem, który zbiera się o dużo lepiej - też AFN). - jeśli chodzi o 003, 008 i 011 to wszystko jest ok w tych grupach? Nie powinienem się czepiać? Czy to że w 003 pomiary są lekko zawyżone od 1700obr to zależy także od tego, że turbina daje ciśnienie lekko większe od oczekiwanego...? na dniach wymienię jeszcze wszystkie wężyki podcisnienia - może to poprawi sytuację z przyśpieszaniem. No i jak dorwę brata przepływkę to też potestuję na niej Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2015 Jak czyścili to OK. O ile czyścili albo rozruszali (nie wnikam) Poprostu ,,nie widzę-nie wierze'' Za dużo druciarstwa widziałem. Podmień przepływkę na oryginał (będzie można wykluczyć wadliwy zamiennik). 3/8/11 to działa w dwie strony. Jak turbo przeładuje to przepływka zawyży i paliwa więcej, jak przepływka zaniży to turbo zwolni i paliwo zwolni. Jak przepływka zawyży a doładowanie OK lub za małe to niesczelność w dolocie. Jest dużo kombinacji. U ciebie faluje doładowanie. Może być wadliwa przeplywka,N 75, nieszczelność podciśnień, nieszczelność dolotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2015 Hej. W weekend wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i dodatkowo wszystkie trójniki. Powiem, że auto stało się żwawsze i teraz dużo lepiej przyśpiesza. Jak tylko znajdę chwilkę to zrobię logi i wrzucę je na forum. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2015 Wrzuć. Ocenimy. Wężyki niby nic, a tak wiele. Co nie którzy nie widzą sensu ich wymiany po 10-15 latach eksploatacji bo ładnie wygladają. Bzdura. Guma pod oplotem parcieje i ładnie to tylko może wygląda i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spawacz Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2015 Co jak co ale przyeplywka jest znakomita, ponad 1000 jednostek to jest bardzo dobrze, ja mysle ze stanga byla ruszana i trzeba skrocic o obrot, jeszcze widac ze pompa słabo kat osiaga, pasowalo byc sprawdzic cisnienie wewnetrze czy jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2015 Przepływka bdb mierzy, sztangi turbo nie ruszaj, bo już masz wypełnienie ponad 75%. Przy dawce na jałowych 3,0mg/R powinien już dobrze się zbierać. Sprawdź w VAG SCOPE w BS kąt wtrysku i wyreguluj. Jak nie poprawi się kąt dynamiczny 004, to zweryfikuj ciśnienie w pompie wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #9 Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Witam wszystkich, Przepraszam, ale jeszcze nie miałem kiedy zrobić logów i może w weekend się za to zabiorę. Co do odczuć po zmianie wężyków to powiem tak - jest dużo lepiej, ale to jeszcze nie to. Auto zbiera się znacznie lepiej od dołu, ale powyżej 2000 obr. tak jakby brakowało mu paliwa, bo nie ciągnie w partiach powyżej 2000obr. - druga sprawa, że w ogóle nie dymi nawet po zwiększeniu tej dawki paliwa na 3,0mg (na jałowych obrotach). Kolego DarekS. Mam chwilowo kąt wtrysku (statyczny) ustawiony na 40 - muszę to poprawić tak gdzieś na okolice 49-52 (jeśli się nie mylę). Druga sprawa to jak zweryfikować dynamiczny kąt wtrysku? Jak się odczytuje log grupy 004 tak, aby było wiadomo co i jak z kątem dynamicznym? Podzieli się ktoś wiedzą? Jak tylko znajdę trochę wolnego czasu to zabieram się za logi. Pozdrawiam Edytowane 24 Lutego 2015 przez roofmaniak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #10 Napisano 2 Marca 2015 Cześć, Dzisiaj udało mi się zrobić kilka logów: logi Basic Settings: grupa 000 http://vaglog.pl/log_206646.html grupa 004 http://vaglog.pl/log_206645.html Logi dynamiczne: grupa 000 http://vaglog.pl/log_206647.html grupa 003 http://vaglog.pl/log_206650.html grupa 004 http://vaglog.pl/log_206652.html grupa 008 http://vaglog.pl/log_206648.html grupa 010 http://vaglog.pl/log_206649.html grupa 011 http://vaglog.pl/log_206651.html Proszę o komentarze - kąt statyczny wtrysku ustawiony jest na 42 (oscyluje do 45) i teraz jak ma się sytuacja z kątem dynamicznym wtrysku? Jak to poprawić itp... Czekam na komentarze. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #11 Napisano 2 Marca 2015 Popraw ten kąt wg wskazan VAG Scope. Powinien się wahać w BS w granicach 48-52. Obecnie masz spóźniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #12 Napisano 7 Października 2015 Hej, Odświeżam temat, ponieważ auto dalej przyśpiesza strasznie opornie. Status na teraz: - usunięty katalizator - nowy przepływomierz Boscha - oryginał - dawkowanie ok 3,6 na jałowym - kąt wtrysku ustawiony na 50 logi dynamiczne: grupa 11 i 3: http://vaglog.pl/log_235173.html grupa 8 i 10: http://vaglog.pl/log_235172.html log statyczny grupa 001: http://vaglog.pl/log_235171.html Basic settings grupa 000: http://vaglog.pl/log_235170.html Proszę o analizę i pomoc przy ciężkim temacie przyśpieszania mojego passata Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #13 Napisano 7 Października 2015 Wtryski były podmieniane, sprawdzane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2015 Hej, Wtryski nie były zmieniane/zamieniane. Jak jest możliwość sprawdzenia przez VAG to mogę zrobić logi (nie pamiętam w której grupie są odczyty z wtrysków, ale widziałem taką opcję). Jeśli logi z vaga wystarczą to logować w próbie dynamicznej, czy statycznie? Dodam tylko, że auto nie puszcza ani grama czarnego "dymku". Proszę o info co i jak zalogować, aby było pomocne w dalszej analizie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #15 Napisano 8 Października 2015 Statycznie 013 i dynamicznie 013. Logi nie zawsze odzwierciedlają stan rzeczywisty wtrysków, dlatego czasami warto podmienić na 100% sprawne. Pompa wtryskowa też może być zużyta i mimo dobrych logów będzie mało paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #16 Napisano 13 Października 2015 Hej, Dzisiaj zrobiłem kolejne logi: BS: grupa 000: http://vaglog.pl/log_235754.html Statycznie : grupa 13: http://vaglog.pl/log_235751.html Dynamicznie: grupa 13: http://vaglog.pl/log_235753.html grupa 3 i 4: http://vaglog.pl/log_235749.html grupa 3 i 11: http://vaglog.pl/log_235750.html grupa 8 i 10: http://vaglog.pl/log_235752.html Proszę o dalszą analizę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #17 Napisano 20 Października 2015 Hej, tak właśnie sprawdzam logi z przepływki i wygląda na to, że nowa (oryginalna) przepływka BOSCHa nie mierzy tak jak powinna - obcina dawke powyżej 2700obr/min - a najlepsze jest to że zgubiłem paragon i teraz nie mam jak jej zareklamować - normalnie ja to mam szczescie.... Nowe i oryginalne - nie zawsze znaczy dobre... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #18 Napisano 21 Października 2015 u mnie było to samo z przepływką boscha też zaniżała wartości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #19 Napisano 21 Października 2015 (edytowane) Kolego PersoN, I co zrobiłeś z tą przepływką? Wymieniłeś na innej firmy czy reklamowałeś u sprzedawcy? Ja zamierzam swoją zareklamować - była kupiona w sierpniu więc z reklamacją nie powinno być problemu (no chyba że wymyślą jakieś magiczne triki i powiedzą że przepływka mierzy bardzo ładnie tylko ja źle sprawdzam...) - zobaczymy, proces reklamacji już zacząłem wczoraj. A jak wymieniałeś na innej firmy to na jakiej? Pozdrawiam Edytowane 21 Października 2015 przez roofmaniak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #20 Napisano 21 Października 2015 Nic nie obcina. Jest dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach