Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie bo już cholery dostaję. Dzwonię po mechanikach w sprawie rozrządu do silnika AJM/ATJ (sprawdzę dziś który to konkretnie - auto dopiero kupione). Podają koszt wymiany ale jakie części kupię to zależy ode mnie. Inny woła 1200-1500 za całość z częściami. Możecie mnie poratować i powiedzieć jakie części konkretnie powinny być wymienione przy wymianie rozrządu przy tym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie dajcie sie nabic w butelke rozrząd na dobrych częsciach po rabacie w IC plus paski osprzętu i napinacze : klimy i alternatora to koszt około1000 zł a nie kosmos w stylu 3000zł.Fakt nie licze robocizny,plynu itd. Jak ktos potrafi sam albo ma znajomego mechanika to polecam zrobic samemu(wiem ze wszystko gra)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w interpartsie mówią, że potrzebne:

 

- pasek Contitech 227pln

- pompa wody 185 ruville

- napinacz (wersja do tłumika drgań) 264pln

- rolka prowadząca 130pln

- tłumik drgań 338 pln (czy to jest ten napinacz hydrauliczny?)

 

W intercarsie za cały komplet policzyli ok. 1000pln.

 

Nie znam się na tym a nie chcę się dać wykiwać przez mechanika(niby zaufany).

 

Czy taki zestaw może być?

 

Czy możecie podać numery potrzebnych części do silnika AJM (taki mam się okazuje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pioters podajesz jakieś kosmiczne ceny.

Dowiedz się proszę dokładnie czy to jest silnik AJM czy ATJ i jeśli AJM to musisz znać też numer silnika, bo w przypadku tego silnika była zmiana. Jeśli nie znasz numeru silnika, podaj chociaż VIN, spróbujemy dojść do tego jaki masz rozrząd a ceny z intercarsu wsadź między bajki.

Orientacyjne ceny to:

Rozrząd (pasek i 2 rolki) ok 320zł

pompa wody ok 130zł

tłumik drgań ok 185zł

pasek alternatora 35-40zł

pasek klimy 20-30zł

Jeśli przy okazji chcesz zmienić napinacz paska wielorowkowego (choć nie jest to konieczne) to zamiennik 170zł, oryginał Ruville/INA 360zł.

Napisz mi dokładne dane auta na PW, będziemy coś radzić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja włocławku w serwisie vw za kompletny rozrząd z paskami od klimy i alternatora plus pompa wody wszystko oryginalne zapłaciłem 815zł wymieniałem sam ...a u nich wymiana 1300zł wiec dobre mają ceny ?mój silnik avb i jeszcze kupiłem osłonę filtra 49zł na allegro chcieli po 40 zł za starą ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie,

wczoraj pytalem w ASO o rozrzad. za komple krzykneli 450pln drugie tyle za wymiane. Pan recepcjonista poinformowal mnie ze pompy wody nie wymienia sie przy wymianie rozrzadu bo nie ma sensu(pompa nie chodzi na tym samym pasku co rozrzad). co o tym mysli szanowne grono forumowiczow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowicjusz w przypadku Twojego silnika rzeczywiście pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, zatem jej wymiana nie jest konieczna.

Rozrząd do Twojego paska to ok 240zł na częściach takich jak w VW.

Pompę należy sprawdzić jak już będzie zdjęty przód, ale jak będzie z nią wszystko w porządku to zostawić i nie ruszać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz w przypadku Twojego silnika rzeczywiście pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, zatem jej wymiana nie jest konieczna.

Rozrząd do Twojego paska to ok 240zł na częściach takich jak w VW.

Pompę należy sprawdzić jak już będzie zdjęty przód, ale jak będzie z nią wszystko w porządku to zostawić i nie ruszać.

Pozdrawiam

ale rozumie ze pasek alternetora nalezy wymienic ...

dzieki wielkie za doinformowanie....

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale rozumie ze pasek alternetora nalezy wymienic ...

 

Paska alternatora jeśli jest w dobrym stanie, nie trzeba go wymieniać, jednak pasek to niewielki koszt więc wymiana na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Pitera bo wczesniej mi pomógł w sprawie napinacza paska mikro.Po 1. Mój silnik to AJM 116KM VIN to:WVWZZZ3BZXE451917 mój znajomy mechanik wycenił mój rozrząd z robocizna na ok 1000zł dodam że jest to mechanik wporządku jakich teraz mało bo wiele razy mi pomógł od malucha,przez Golfa 2 az do mojego paska a ostatnio gdy zawiesił mi sie pompowtrytskiwacz i auto chodziło na 3 baniaki w serwisie od razu orzekli ze pompka do wymiany ok.1500zl +robota a jemu zostawiłem auto na 3 dni kupił jakis niemiecki płyn przeczyscił i dolał do paliwa i zapłaciłem 60zl za całość i tak juz jezdze ponad pól roku a jezdze duzo 60tys rocznie,więc mam do niego zaufanie.Dobra bo odbiegłem od wątku pytałem o ten rozrzad na ile byś go wycenił i w sprawie tego napinacza bo pytałem o mechanika o ten zamienik stwierdził ze może go załozyc na własna odpowiedzialnosc bo wie ze kosztuje przez pół ale szczerze odradza bo pare razy go zakładał pochodził ok pół roku i zawsze padał i pasek spadał rwało go w silniku i klops wiec zastanawiam sie jak to z tym jest.Dodatkowo mam chyba padnieta uszczelkę bo podbiera mi płyn chłodniczy ale tylko do pewnego stanu i słychać te słynne kamyczki i słabo sie grzeje w zimie wiec rozrząd + uszczelka(planowanie głowicy)+ płyny mechanik wycenił na jakie 2000-2500 dla mnie to szok bo za te cene mogę spokojnie kupic drugiego grata do tłuczenia.A ty Piter na ile bys to wycenił wszystko. zgóry dzięki za pomoc pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kermit ja nie jestem mechanikiem więc nie wiem ile może kosztować sama naprawa, troszke to dużo jak na wymianę uszczelki i planowanie głowicy. Może powinieneś popytać jeszcze u paru innych? W przypadku planowania i wymiany uszczelki glowicy musisz jeszcze zmienić sporo innych uszczelek, takich jak pokrywy, kolektorów itd. do tego uszczelniacze zaworowe i inne bajery. Jeżeli masz stuki czy "kamyczki" to moim skromnym zdaniem do wymiany być może masz popychacze które kosztują między 25-40zł/szt, potrzebujesz ich 8szt. jeśli chodzi o płyny, to jeśli masz dobre to nie widzę sensu ich ponownej wymiany, chyba, że już powinieneś. Zawsze można je zlać i wlać jeszcze raz.

Teraz napinacz paska alternatora.

Sprzedaje dużo tych zamienników, fakt, sporadycznie zdarzają się reklamacje, ale nie ma ich wiele. Na pewno nie jest tak, że na pewno taki napinacz zepsuje się po pół roku, ale oczywiście nie ma również pewności, ze tak nie będzie, bo chociaż na napinacz jest 2 lata gwarancji, to jednak zdarza się czasami, że nie wytrzymuje tyle. Oryginał Ruville/INA na pewno będzie lepszy jakościowo, choć niestety 2x droższy.

Tutaj wybór pozostawiam Tobie i Twojemu portfelowi.

Komplet uszczelek silnika bez uszczelki głowicy kosztuje ok 130-150zł, uszczelka głowicy 115zł bez wzgledu na grubość. Pozostaje pytanie ile kosztuje planowanie, zdjęcie i założenie "czapki" i cała robocizna.

Jeśli mogłem jakoś pomóc, bo bardzo się cieszę :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość paweł

z rozrządem nie ma żartów ja w swoim TDI130 kosztowało mnie to 1400zł . ale mam teraz spokój i nie ma co oszczędzac jak się chciało lepsze auto to trzeba płakać i płacic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba płakać i płacic

 

Eeee tam chłopaki nie płaczą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie płaczą, ale Nasze konta. W ramach informacji to dziś w silniku AJM 99r. został wymieniony:

 

Rozrząd Contitech 204zl

Napinacz i rolka zwrotna Ruville 224 zl i 130 zl

Tłumik drgań( napinacz hydrauliczny) Ruville 280 zl

Pompa wody jak wyżej firmy 160 zl

Dodatkowo wymieniłem paski wraz z rolkami do napędzania sprężarki klimatyzacji i napędu alternatora. Samochód deklaruje się przebiegiem 200370km ostatnia wymiana miała miejsce przy 127000km ( ktoś się zapomniał, producent sugeruje wymianę co 60 tys. km) w 2005 tak w ramach informacji. Zostało to wymienione w warsztacie pod Warszawą, całkowity koszt 1500 zl. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj Tomku zamiast poczytać troszkę to poszedłeś i gdzieś kupiłeś na miejscu.

Przy tych cenach to nic dziwnego, że konto jest mocno obolałe.

Dla porównania na przyszłość. Za ten sam rozrząd czyli pasek i 2 rolki zamiast 558zł mogłeś zapłacić 360zł. Za tłumik zamiast 280zł mogłes zapłacić 185zł a za pompę 130zł zamiast 160zł. Razem by Cię to wyniosło 675zł a nie 998zł.

I już konto byłoby szczęśliwsze, nie sądzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, owszem ten kto posiada informacje mniej traci, a stan konta bliższy sercu. Widzę, że koledzy z forum poszerzają swoja działalność, słusznie promuje to stanowczo. Jak miło jest kupować części od pasjonatów marki. Pozdrawiam i nie omieszkam skorzystać przy najbliższej okazji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisze tylko tak dla formalnosci,jestem juz po wymianie rozrzadu,planowaniu głowicy i wymianie usczelki,tak jak wczesniej pisałem dla mnie remont wyniósł prawie 2500zl +wymiana jednego wahacza dolnego za 140zł dla mnie to szok i długo jeszcze nie bede mógł sie po nim otrząsnac bo jednak liczyłem na mniej,jedyna radosc z tego ze mam kompletnie odremontowany silnik z wszystkimi paskami,napinaczami,uszczelkami na zaworach ,kolektorach itp. itd.

Ale korzysci jakie zauwazyłem to:

-silnik pieknie chodzi duzo ciszej niz do tej pory i trzyma obroty

-ogrzewanie poprawiło sie do tego stopnia ze w srodku mozna sie udusic

-i znikły ten odgłos bulgotania lub kamyczków jak to róznie na tym forum nazywaja

morał z tego taki ze jak auto dostanie co ma dostac to i chodzi jak nalezy i wszystko jest GIT pozdr dla wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kolego Piter, czy mógłbyś mi podać wycenę rozrządu do mojego auta.

AWX model 2004, vinWVWZZZ3BZ4E217337.

 

Podaj proszę cenę za wszystkie potrzebne elementy + paski zewnetrzne.

ewentualnie takze cena napinacza paska wielorowkowego.

 

Z gory dzięki.

 

pozdrawiam

Edytowane przez strimerr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Piter, czy mógłbyś mi podać wycenę rozrządu do mojego auta.

 

Proszę uprzejmie wycena na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności