Skocz do zawartości
dzidek1988xx

XZapowietrzony Zbiornik Paliwa a problemy z odpalaniem?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, próbowałem już chyba dosłownie wszystkiego (nowy ori czujnik temp, nowy aku -ale to i tak musiałem już wymienić, świece sprawne 3/6 - choć i tak prawie nie ma mrozów), a jest co raz gorzej z odpalaniem po dłuższym postoju (5-6 godzin i więcej), jednak dzisiaj wracając z pracy musiałem zajechać na stację paliw, żeby zatankować, z racji tego, że zawsze tankuje do pełna to zawsze odpowietrzam tym malutkim "dzyndzelkiem" :) w baku paliwa naciskając go pistoletem, jednakże dzisiaj nie mogłem tego zrobić i skojarzyłem, że ostatnie dwa tankowania również nie pamiętam aby syczało powietrze przy jego naciśnięciu, kolejna dziwna rzecz to, że podczas tankowania pistolet potrafi mi odbić 3-4 razy nawet podczas całego procesu tankowania, czasami odbija mi 2 razy zaraz po rozpoczęciu lania do baku, trzecia i ostatnia rzecz to taka, że nie mogę zalać zbiornika do pełna, niby jadę do odbicia (kilka razy) a nie mogę dolać do pełnego baku, mam na myśli wskaźnik paliwa na zegarach, zatrzymuje się na przedostatniej kresce :/ Panowie, to nie jest na pewno normalne, bo miesiąc temu tak nie miałem, co to może być? czy to może mieć wpływ na odpalanie po dłuższym postoju? Baaardzo proszę o pomoc, bo problem się nasila...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zawsze tankujesz na tej samej stacji?

Może problem leży w jakości paliwa...a może vacum siada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze spruboj nie zakrecac korka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, właśnie sęk w tym, że nie zawsze, czasami tankuje w pracy - niemieckie paliwko ale na polskiej stacji, wiem skąd pochodzi i jakiej jest jakości, Rafineria skąd pochodzi jest niedaleko mnie, a w miejscu zamieszkania tankuje na orlenie. Tak ogólnie nie bardzo rozumiem co ma jakość paliwa do tego, że po kilku godzinach postoju muszę dłużej kręcić (5-7 sekund) i co to ma do tego, że nie mogę już zatankować do pełna oraz odpowietrzyć ręcznie zbiornika tym pstryczkiem przy wlewie? Spróbuje jutro z odkręconym korkiem odpalić z rana, choć nie wiem co to ma na celu?

 

ps. Czy zapowietrzony bak może zapowietrzać chwilowo cały układ a przy pracy pompki paliwa w baku się odpowietrza (podczas owego dłuższego kręcenia?)

Edytowane przez dzidek1988xx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuje jutro z odkręconym korkiem odpalić z rana, choć nie wiem co to ma na celu?

Nie wiem jaki tego sens...

ps. Czy zapowietrzony bak może zapowietrzać chwilowo cały układ a przy pracy pompki paliwa w baku się odpowietrza (podczas owego dłuższego kręcenia?)

Nie wydaje mi się a co do pompki raczej po przekręceniu sama się odpowietrza,jak pewnie zauważyłeś czasami jest słychać takie jakby odpowietrzanie po włączeniu zapłonu (ale nie za każdym razem)

 

Ja bym sprawdził na Twoim miejscu właśnie vacum pompę na początek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dario, filtr wymieniłem w pierwszej kolejności gdy tylko zaczęło się dłuższe kręcenie, więc filtr raczej odpada, zakupiłem MANN, no chyba, że trafiłem na jakiś lipny egzemplarz, tak czy inaczej dłuższe kręcenie to jedno a to, że odpowietrznik w baku (ten przy wlewie - pstryczek) mi nie działa na pewno i nie mogę nawet do końca zatankować - pytanie czy te dwa problemy nie są ze sobą powiązane. Vacum pompa? Za co ona odpowiada w 2.5 TDI ? Nie za hamulce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 to pompa i podciśnienia (hamulce itp) i pompa paliwa ma dwa zadania.

nie wiem jak jest w 2,5...

 

Filtr wymieniałeś ale ten zaworek pewnie też tylko przełożyłeś do nowego filtra(a oringi zostają wtedy stare)

 

no może pada Ci jeszcze pompka paliwa ta w baku.

Słyszysz ja rano po przekręceniu kluczyka?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Vacum pompa? Za co ona odpowiada w 2.5 TDI ? Nie za hamulce?

Tu chyba masz rację...W 2,5 chyba tylko tworzy podciśnienie

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o filtr paliwa to o jakim zaworku mowa?

 

Wymieniany był tylko filtr paliwa, znaczy ta puszka tylko, została zalana ropka i podłączyli do niej przewody o tyle. Co za oringi? :D przepraszam za zielenine w środku zimy ale nie ogarniam kompletnie o czym mowa :)

 

Jeśli chodzi o pompkę paliwa z rana to rano nie słyszę nic poza pstryknięciem bezpiecznika od świec i bodajże chyba rozrusznik :) w każdym bądź razie wszystkie dzwięki jakie słyszę przy odpalaniu to wydaje mi się, że dobiegają spod maski a nie z tyłu auta :) jaki dźwięk powinna mieć ta pompka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem jak to jest w 2,5 ale w naszych 1,9 jest w baku jedna a druga to vacum i ostatnie to pompowtryski.

jak jest w baku to słychać właśnie taki dźwięk jakby się paliwo uzupełniało i wyciskało powietrze taki specyficzny "syk"

 

Zaworek u nas jest taki wkładany do filtra paliwa od góry zabezpieczany zawleczką i też do niego idą przewody paliwowe(w sumie do filtra w całości 4)

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewności nie mam ale z tego co wiem to w audi 2.5 TDI V6, jest zbiornik dwu komorowy, jeśli mam pełny bak lub więcej niż 3/4 baku to pompka u mnie się nie załącza, bo paliwo przelewa się grawitacyjnie to tzw. komory spiętrzającej gdzie jest podawane dalej do flitra. Dzisiaj w ciągu dnia odkręciłem lekko korek od wlewu paliwa, zobaczymy czy jutro rano inaczej odpali, jestem też umówiony na piątek na wymianę świec żarowych, bo 3 na całej lewej głowicy są spalone a dziwnie, że na prawej są wszystkie sprawne. Jutro dam znać co z tym odkręconym bakiem.

 

Waldi a o co chodzi z tym zaworkiem i oringami przy filtrze paliwa? Gdzie to dokładniej jest i jak wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest on z góry na filtrze paliwa i są do niego podłączone dwa przewody paliwowe tak że jak wymieniam filtr to dwa muszę ściągnąć a dwa razem z zaworkiem wyciągam po wyciągnięciu zawleczki.

Jeżeli jest u Ciebie to powinieneś go widzieć na filtrze,jest zaworek z dwoma przewodami i dwa przewody bezpośrednio do filtra.

 

tu sobie obejrzyj o czy gadamy:)

http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-filtra-paliwa-w-passacie-1-9-tdi/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No już teraz ogarniam o jaki zaworek chodzi :) dzięki za link. Kajos też dzięki za radę, niezakręciłem zlewu i o wiele szybciej mi odpala, choć to nadal nie to, zastanawiam się czy przypadkiem nie zlecić komuś wymontowania zbiornika, jego oczyszczenia, przy okazji sprawdzenia dokładnie pompy, przewodów i odpowietrzeń. Możliwe, że mam jakiś większy syf w zbiorniku i przez to gorzej pali? w sumie autko ma równe 12 lat, więc młode nie jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest on z góry na filtrze paliwa i są do niego podłączone dwa przewody paliwowe tak że jak wymieniam filtr to dwa muszę ściągnąć a dwa razem z zaworkiem wyciągam po wyciągnięciu zawleczki.

Jeżeli jest u Ciebie to powinieneś go widzieć na filtrze,jest zaworek z dwoma przewodami i dwa przewody bezpośrednio do filtra.

 

tu sobie obejrzyj o czy gadamy:)

http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-filtra-paliwa-w-passacie-1-9-tdi/

 

gdzies czytalem ze to nie jest zaworek (prawie wszyscy mysla ze to zwrotny)

jest to zawor z termostatem ktory podgrzane paliwo podaje do filtra lub do zbiornika-zalezy jaka temp ma to paliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy ten zaworek coś zmieni, dziś mi wymienili świece żarowe, zobacze jak jutro auto odpali z odkręconym korkiem i na nowych świecach :) i zamelduje, jeśli nadal będzie nie tak to wymienie cały filtr paliwa na nowego knechta i wymienię ten zaworek od razu :) później dopiero na koniec ogarnę bak, bo jak już napisałem wcześniej, po samym odkręceniu korka jest niby lepiej ale to jeszcze nie to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności