dani270 Zgłoś #1 Napisano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam moj AFN ma nowa pompe 11, wtryski regenerowane 216,turbo ale ostatnio zauwazylem ze cos lekko lopatki zjadlo mimo nowego filtra;/ nowe panewki, pierscienie, przeplywke filtry mana i olej motul 8100,brak kata i egr, kat wtrysku ustawiony i ciagle cos go boli. W zimie na starej pompie ciezko palil a na tej nie wiem jak bedzie zima, nawet na jalowym kopci i czuc nie spalona rope a jak sie depcze to zostawia chmure na duzej jak i na malej dawce paliwa.Zazwyczaj samochod glosno pracuje tak ze przy 2 tys trzeba bieg zmieniac bo za glosno w srodku jest ale bywaja dni ze przez chwile tak cicho pracuje ze go nie slychac nawet na wyzszych obrotach a najczesciej tak jest w bardzo gorace dni. Ponizej zamieszczam logi i zachecam do tematu. Dynamiczne: 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182709.html 001 http://vaglog.rtnet.pl/log_182703.html 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182704.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182705.html 008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182706.html 010 http://vaglog.rtnet.pl/log_182707.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182708.html Statyczne: BS 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182930.html 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182931.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182932.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182933.html Norma: 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182923.html 001 http://vaglog.rtnet.pl/log_183435.html 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182924.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182925.html 008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182926.html 007 http://vaglog.rtnet.pl/log_183436.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182927.html 013 http://vaglog.rtnet.pl/log_182928.html 023 http://vaglog.rtnet.pl/log_182929.html Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez dani270 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #2 Napisano 8 Września 2014 (edytowane) Dynamiczne: Gr.3- Przepływka umarła powinna dawać 1000 albo i lepiej u ciebie poniżej 850 Gr. 8- dawki paliwa dziwne,ale to związane z przepływką lub przepływka daje mnie powietrza w stosunku do paliwa Gr. 11- Turbo OK BS: Log 3- EGR masz zaślepiony? Powyżej 400 pokazuje jak zaślepiony jest. Log 4- BTDC co to jest 7-8 coś nie halo! Statyczne: Gr.1- za dużo paliwa( pamietaj ze im mniej pokazuje tym więcej paliwa daje) -regulacja pompy się kłania porządna. Spróbój ustawić na 5.0mg. Gr. 3-EGR zaślepiony Moim zdaniem paliwa za dużo( regulacja pompy,lub nastawnik pompy), Sprawdź jeszcze przepływkę( tak jakby stała,na dynamicznych to widać) Dużo gnoju+mało luftu= kopcenie, nierówna praca,glośna praca,dziwna praca. Jakie masz spalanie? Moc jest czy braki? Edytowane 8 Września 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #3 Napisano 8 Września 2014 Wymień jeszcze turbo z wersji 130HP i goń na program. Bez programu na tych gratach i ori programie z AFN (lecz coś mi nie pasi 008 log dynamiczny) nie dziw się że jest batory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #4 Napisano 9 Września 2014 na razie nie mysle o programie tylko o tym zeby silnik dobrze pracowal a przede wszystkim cicho;/ zalanczam nowe logi po podbiciu cisnienia na pompie zmianie dawki na 5,5mg i myciuprzeplywki z map sensorem ale co do przeplywki to taka kupilem ori boscha za 360zl;/ statyczne BS i MB 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_185599.html dynamiczne 008 http://vaglog.rtnet.pl/log_185600.html 010,011 http://vaglog.rtnet.pl/log_185601.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #5 Napisano 9 Września 2014 (edytowane) Czemu pedał gazu nie wciśniety na 100% gr 10 Throtle 98,8. Nie da rady wiecej? Nie jest uszkodzony czujnik przy pedale przyspieszenia? Dziwny przypadek. Sprawdź czujnik G79 niby nic a bardzo ważne. Patrz na przeplywke od kolegi z AFN i porównaj z tym co u ciebie w gr. 10 http://vaglog.rtnet.pl/log_112471.html Tragedii nie ma 850 daje,ale jak na BOSCHA powinna 1000 dawać. Gr.8 od kolegi AFN http://vaglog.rtnet.pl/log_112474.html Gr.11 jest w miarę OK przynajmniej stabline ciśnienie. - - - - - aktualizacja - - - - - Wskazówki co do przyczyn i prawidłowe wartości I. Silnik(001)->bloki pomiarowe(008) blok(008) ograniczenie dawki wtryskiwanego paliwa DYNAMICZNY 1. Obroty silnika 2. Dawka paliwa (życzenie kierowcy) I. Dla VP (AGR/ALH) 38 do 42mg/skok (AHF/ASV) 42 do 46mg/skok (AGP) 40 do 45mg/skok (AQM) 41 do 45mg/skok (ALE) 38 do 45mg/skok (AFN/AVG) 43 do 45mg/skok (AEY) 23,2 do 24,6mg/skok (1Z/AHU) 36 do 42mg/skok II. Dla PD (AJM/ATJ) 50 do 55mg/skok (ATD/AXR) 42 do 52mg/skok (AVB) 42 do 50mg/skok (ASZ, AVF/AWX) 65 do 70mg/skok (ANU) 42 do 46mg/skok (AUY) 48 do 55mg/skok Procedury serwisowe Wartości poniżej normy ->Za niskie obroty nie wciśnięty prawidłowo pedał gazu, lub za niskie obroty silnika pod obciążeniem ->Uszkodzony lub błędnie wyregulowany czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia ->Powietrze w układzie paliwowym 3. Ograniczenie dawki paliwa przez obroty (ograniczenie momentu obrotowego) I. Dla VP (AGR/ALH) 34,2 do 38,2mg/skok (AHF/ASV) 38,2 do 42,2mg/skok (AGP/AQM) 26 do 28mg/skok (ALE) 34 do 39mg/skok (AFN/AVG) 40 do 42mg/skok (AEY) 24 do 25mg/skok (1Z/AHU) 34,2 do 35,2mg/skok II. Dla PD (AJM/ATJ) 44 do 47mg/skok (ATD/AXR) 25 do 47mg/skok (AVB) 39 do 42mg/skok (ASZ) 25 do 51mg/skok (AVF/AWX) 47 do 51 (ANU) 38,5 do 41mg/skok (AUY) 44 do 47mg/skok Procedury serwisowe Wartości poniżej normy ->Za niskie/wysokie obroty 4. Ograniczenie dawki paliwa na podstawie zasysanego powietrza (eliminowanie zadymienia spalin) I. Dla VP (1Z/AHU) 35 do 38mg/skok (AEY) 20 do 26mg/skok (AFN/AFG) 38,5 do 44mg/skok (AGP/AQM) 25 do 30mg/skok (AHF/ASV) 41 do 44mg/skok (ALE) 32 do 40mg/skok (ALH/AGR) 37 do 40mg/skok II. Dla PD (AJM/ATJ) 47 do 52mg/skok (ATD/AXR) 16 do 36 (AVB) 48 do 52mg/skok (ASZ) 16 do 55mg/skok (AVF/AWX) 47 do 60mg/skok (ANU) 40 do 45mg/skok (AUY) 44 do 47mg/skok Procedury serwisowe Wartości poniżej normy ->Za mała masa zasysanego powietrza ->Zbyt duża ilość spalin do recyrkulacji UWAGA: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki, to dla prawidłowego odczytu wartości w czwartej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki musi być stabilne (grupa 011) i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku, gdyż jest to uwarunkowane od pędu wirnika sprężarki a prawidłowe wskazania są podane dla stabilnego/prawidłowego doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym. • W dynamicznej grupie 008 zasadą jest (auto z seryjnym softem), że wartość kolumna - 4 (ograniczenie dymienia) jest wyższa od wartości kolumna - 3 (ograniczenie momentu obrotowego), a niższa niż wartość kolumna - 2(życzenie kierowcy), czyli: a) wartość kolumna - 2 (życzenie kierowcy) powinna być najwyższa b) wartość kolumna - 3 (ograniczenie momentu obrotowego) powinna być najniższa c) wartość kolumna - 4 (ograniczenie dymienia) powinna być wyższa od wartość kolumna - 3, a niższa niż wartość kolumna - 2. jeżeli wartość kolumna - 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo, lub występuje inny problem opisywany pod 003 dynamicznym gdy masa powietrza jest za mała Edytowane 9 Września 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #6 Napisano 9 Września 2014 dzieki za zainteresowanie jutro poprawie logi i poszukam przeplywki na podmianke alenie wiem le w tym kierunku zdzialam, napewno pedal galu byl nie do konca wcisniety do konca, mam tez taki prolem ze jak jade i np na obrotach jalowych i dodam delikatnie gazu to szarpie puda i tak sie zaczelo dziac po zmianie na pompe 11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #7 Napisano 9 Września 2014 1400 obr.pedał do końca. Podmień przepływkę jak masz od kogo na jakąś inną to przynajmniej coś będzie można wyeliminować. Pompa i wtryski z pewnego źródła? Jak kiedyś miałem Golfa 3 to tak najpierw szarpał a póżniej jechał,winny nastawnik na pompie był i za cholere nie dało się w żadną strone nic poprawić. Jak nie zaczął dymić,to zaczął szarpać,albo klekotać. Na wolnych też kulał. Tylko u mnie wywalało błąd bodajże N146 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2014 pompa przyjechala z niemiec prawdopodobnie byla tam regenerowana ale zdazylo mi sie tez ze wyskoczyl mi blad pedalu polozenia gazu. wtryski wylicytowane z aukcji i wedlug innych forumowiczow tylko jeden troszke odbiega od innych. kolega ma seata 90km z 2000r i musze u niego zerknac czy przeplywka podejdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #9 Napisano 10 Września 2014 (edytowane) Zrób tez na początek porządek z czujnikiem położenia gazu. Wydaje sie że to drobnostka ale tak nie jest. Jak zaczyna świrować czujnik to sterownik z wartosciami zaczyna świrować ,bo skąd dokładnie ma wiedzieć ile tego paliwa ma polać jak dokładnie położenia pedału przyspieszenia nie zna.To nie jest na linkę że podkreciłeś i było OK. Zajrzyj nad pedał przyspieszenia-ujrzysz go u góry. Zerknij tu; http://forum.vw-passat.pl/threads/39702-polozenie-pedalu-przyspieszenia-max-na-poziomie-70 Edytowane 10 Września 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #10 Napisano 10 Września 2014 Przeplywka podmieniona num. jednakowe ale odczucia z jazdy gorsze i wiekszego dymka puszczal przy pelnym gazie wiec ja umylem slodkiem do odtluszczania tarcz ale efekt poprawy byl minimalny co przedstawiam ponizej w logach BS 000 - http://vaglog.rtnet.pl/log_185727.html MB 000-http://vaglog.rtnet.pl/log_185728.html Dynamiczne 008 - http://vaglog.rtnet.pl/log_185729.html 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/log_185730.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #11 Napisano 10 Września 2014 Nie no ta przepływka daje o niebo lepiej niż twoja. Trzyma fajnie nawet 1200 tylko dlaczego dopiero od 2 tys obr? Turbo też do 2 tyś niemrawe później jest OK. Gr.8 w normie. Do 2 tyś to nie jedzie wogole Coś tu nie pasuje ogólnie :hmm:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #12 Napisano 10 Września 2014 zgadza sie do 2tys to marnie jest ale na podmienionej przeplywce duzo gorzej auto sie zbieralo a z niskich jak startowalem to auto to silnik tak jakby sie dusil, buczal i telepal a przede wszystkim duzo glosniej chodzil. A przeplywka od golfa 5 1.9 105km podejdzie do mojego bo taka moge podmienic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #13 Napisano 10 Września 2014 Ale tamta przepływka co ją podmieniłeś była OK nawet bardzo OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #14 Napisano 14 Września 2014 jak tak pozno wstaje to moze warto by bylo lekko podkrecic gruszke? jutro postaram sie przewiercic przeplywke i zrobic logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #15 Napisano 14 Września 2014 Najpierw zobacz na zapalonym czy sztanga chodzi w pełnym zakresie do ogranicznika i w druga stronę(gruchy) Obejrzyj też wężyki podciśnienia i węze dolotowe gumowe(uszkodzenia,przetarcia,pęknięcia,obejmy). Podmień N 75 z N 18 to te same zaworki tylko główki innego koloru. Nie pomyl tylko podłączenia węzyków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #16 Napisano 15 Września 2014 (edytowane) przeplywka przewiercona ale roznica marna no moze troszke ciszej pracuje silnik ale logi zrobie razem z logami jak podkrece gruszke. jeden z kolegow na forum pisal mi ze zaworek dobrze pracuje, cale podcisnienie bylo niedawno wymieniane A ktos sie spotkal z tym ze dolne kolo od rozrzadu na wale bylo za slabo dokrecone i zmienialy sie fazy rozrzadu przez co silnik raz glosniej raz ciszej pracowal? Edytowane 15 Września 2014 przez dani270 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Probe041 Zgłoś #17 Napisano 17 Września 2014 Spotkał, ale wtedy skakałby kąt wtrysku a w logach tego nie widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #18 Napisano 17 Września 2014 Kat wtrysku dobrze ustawiony a na TDI timing nie zgadza sie wykres? czy ta tem paliwa nie jest za wysoka? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/021ce640f6cba2d9.html Przeplywka przewiercona i gruszka podkrecona o 1mm ale roznica nie wielka Dynamiczne 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/log_186492.html Statyczned 000 - http://vaglog.rtnet.pl/log_186490.html BS 000 - http://vaglog.rtnet.pl/log_186491.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #19 Napisano 17 Września 2014 Ja tu nic nie widzę. Wszystko w granicach normy: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=299803&start=14 Przepływka ciut słabnie powyżej 3500 obr ale to normalne. Temp paliwa OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dani270 Zgłoś #20 Napisano 17 Września 2014 W temacie na linku ponizej jest ladnie pokazane jak linie na wykresie powinny sie zgrywac i kiedys jak ustawialem kat wtrysku to sie zgrywaly a teraz nie skupiaja sie na niebieskiej lini http://sprawdz.auto.pl/statyczny-kat-wtrysku-w-silnikach-1-9tdi-na-pompie-wtryskowej/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach