Skocz do zawartości
Gwaihiro

Proszę o analizę logów w związku z 17965 - 1.9tdi AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest to mój pierwszy post i pierwsze logi więc proszę o wyrozumiałość :)

 

Pierwsze problemy pojawiły się rok temu i silnik kilka razy złapał notlaufa. Kupiłem kabelek, podpiąłem lapka i wyszedł błąd 17965. Przeszukałem forum i z komentarzy wywnioskowałem że przyczyną może być PSJ (co było prawdopodobne, bo autem jeździ głównie żona i po mieście). Przegoniłem auto kilka razy poza miastem i problem się rozwiązał na rok.

 

Ostatnio przy wyższych obrotach silnik ponownie łapie notlaufa i błąd 17965. Czytając forum zgaduję, że jest to pewnie spowodowane zapieczonymi silniczkami w turbinie, ale jeśli jest możliwe to wolałbym to jakoś potwierdzić zanim zdecyduję się na wyjęcie turbo.

 

Z racji tego, że jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło kręcić mojego paska do czerwonych kresek, więc był to dla mnie dodatkowy stresik. Przy pierwszej i drugiej próbie przy obrotach ok 3200 i ok.3000 wpadł w tryb serwisowy i nie dał się rozkręcić dalej niż do 3500 obrotów (na III biegu). Była to jazda próbna, więc nie mam z tego logów.

Skasowałem błędy i ponownie jazda z gazem w podłodze :D

 

Przy kolejnych logowanych już próbach silnik ładnie się wkręcał na 4500 obrotów i nie było żadnych problemów.

 

Logi przedstawiają się tak:

003 - http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_173790.html

008 - http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_173792.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_173791.html

 

 

011.png

 

 

Proszę o analizę logów i ewentualnie wskazanie jakie jeszcze logi zrobić.

Czy mam się czym martwić i naprawa/czyszczenie turbo jest wymagana?

003.png

008.png

Edytowane przez Gwaihiro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby pomóc?

Ostatnio żona znowu złapała notlaufa :( Czy mam czyścić turbinę czy może to coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W logu 011 widać, że jest przesterowanie, a potem brakuje około 0,1b, więc można wnioskować, że minimalnie zaczynają się przycinać Bez reszty logów ciężko coś więcej wywnioskować. Przydałby się BS 011 i obecny dyn. 011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę :)

Dzisiaj wróciłem wreszcie do domu za dnia, więc zabrałem się za logi jeszcze raz.

 

Na początek po rozgrzaniu silnika zrobiłem logi BS011 i wartości wyglądają tak:

http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_174735.html

 

Następnie zabrałem się jeszcze raz za log dynamiczny 011 i przy pierwszej próbie przy obrotach ok 3200 złapał notlaufa :kwasny i już się bardziej nie rozkręcił. Test ten robiłem na drodze lekko się wznoszącej, ale mam nadzieję że to nie robi różnicy. Logi z łapania notlaufa wyglądają tak:

http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_174734.html

 

Po zjechaniu z drogi na parking zczytalem i usunąłem błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Niestety, ale siadła mi bateria w lapie i na dzisiaj koniec logowania, jutro mogę ponownie się zabrać za testy.

:help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W logu z 1szego posta akceptowalne zachowuje się turbo, a w ostatnim kompletnie stoi w miejscu, za to w bs dobrze się zachowuje. Coś się kleszczy, dlatego wykonaj podmianę n75 z n18 i wykonaj kolejnego 011 dynamicznego i bs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę. Na razie jeszcze nie wiem gdzie są te zawory ani je się je podłącza, ale zaraz poszukam w necie i może dam radę jutro się tym zająć.

 

Dzisiaj po robocie ponownie zabrałem się ponownie za logi i może te wyniki również rzucą trochę światła na ten problem.

 

Przy pierwszych próbach łapałem notlaufa przy ok 3200 obrotów. W logach widać wyraźnie, że błąd łapie przy doładowaniu na poziomie 2580mbar. Nie poddałem się łatwo, kasowałem błąd ten sam co zwykle i znowu jazda.

Za czwartym razem udało mi się go wkręcić na 4500 i nie wyskoczył już żaden błąd.

 

Logi z tych prób:

http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_174813.html

 

Tak się akurat złożyło, że dojechałem do A2 więc postanowiłem go jeszcze bardziej rozbujać. Na autostradzie już spokojnie się wkręcał na wysokie obroty i przegnałem go jakieś 20km w obie strony przy prędkości średnio 160km/h i nie było żadnych błędów.

Przy okazji zrobiłem logi, choć nie wiem czy z takiej jazdy mają one jakąkolwiek wartość:

http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_174814.html

 

Przyznam, że zbieranie logów zaczyna mi się podobać :D

 

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Przy okazji tej szybkiej jazdy zauważyłem chyba jeszcze jeden problem. Nawet po tej szybszej jeździe zauważyłem w grupie 001, że temperatura w chłodnicy wzrosła tylko do 79,6 stopni. Czyżby to oznaczało problem z termostatem lub czujnikiem temperatury?

Fakt, że ostatnio coś chyba więcej pali, na desce rozdzielczej wskazówka temp stoi równo pionowo i wskazuje ładnie 90stopni. Teraz już nie wiem które wskazanie jest prawidłowe.

 

Zrobiłem sobie jeszcze przejażdżkę po mieście i mimo, że silnik powinien być już dobrze rozgrzany po tej autostradzie to temp mi spadła do 76,5 stopnia. Na desce wskazówka była ciągle w pionie.

http://vaglog.rtnet.pl/gwaihiro_174815.html

 

Czy to oznacza termostat do wymiany?

Edytowane przez Gwaihiro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności