tomascor Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2012 (edytowane) Witam W dniu dzisiejszym dopadła i mnie przypadłość B5-tek czyli nawiało oświetlenie kabiny , oczywiście wściekłem się strasznie no ale nic nie działa to trzeba naprawić . Przy okazji postanowiłem stworzyć mały manual jak w ok 30min uporać się z problemem za który gdzieniegdzie wołają od 150-350zł To zaczynamy , co nam będzie potrzebne : - młotek lub deska ( może być cokolwiek ma służyć jako podpora ) - cęgi ( w moim przypadku były to cęgi bo idealnie zaparły się o trzonek młotka ) - śrubokręt krzyżak - taśma izolacyjna ( zwykła oraz materiałowa ) - kostka elektryczna lub zaciski ekranowane - śrubokręt płaski mały ( jak najmniejszy w celu zdemontowania zaślepek na śruby ) teraz co robimy po kolei : AD1 - demontujemy zaślepkę na śrubę ,następnie odkręcamy oraz zdejmujemy osłonę AD2 - demontujemy listwę progową ( tu ostrożnie bo można połamać zaczepy umiejscowienie zaznaczyłęm na czerwono ) odchylając dół listwy wkładamy palce i odpychamy w górę listwę ( są tam metalowe klipsy które zatrzaskują się w progu , identyczne do tych jakie są w klapce od bezpieczników ) AD3 - jak już mamy zdemontowaną listę dla ułatwienia demontujemy osłonę szyny fotela kierowcy ( usuwamy zaślepkę odkręcamy jedną śrubę , odchylamy od strony tylnej kanapy do góry i odejdzie bez problemów ) AD4 - na tym zdjęciu widać nobel konstrukcyjny w moim wydaniu ( młotek i cęgi ) które odchylają tapicerkę podłogi na tyle by bez problemu usunąć naszą usterkę , ujawnia nam się powoli powód niesprawności , na zdjęciu mam już usuniętą taśmę materiałową , którą zaizolowane jest połączenie sterowania z m.komfortu do oświetlenia ( ten fragment oznaczony 1,2 ) przy czym "1" to przewód sterujący z m. komfortu ( +12V ) przewód czerwono-czarny natomiast 2 - połączenie wszystkich lamp wnętrza . AD5 - w powiększeniu widać co z czym powinno być złączone a jeśli jeszcze nie widzicie to podpowiem przewód po lewej powinien być połączony z tym po prawej . W moim przypadku zastosowałem kostkę elektryczną można oczywiście w inny sposób np.zalutować lecz nie polecam gdyż podczas drgań po jakimś czasie jest duża szansa na ponowne przerwanie połączenia . Przed połączeniem przewodów należy dobrze oczyścić miejsce styku ( ja oszlifowałem z nalotu przewód po lewej papierem ściernym aż ujrzałem czystą miedź podobnie jak przewód po prawej ) po tej operacji łączymy przewody . Gdy już mamy połączone przewody dokładnie izolujemy kostkę najlepiej zwykłą taśmą samowulkanizującą w celu uniknięcia "zaciągania wilgoci" . No i przeprowadzamy test przełączamy lampkę sufitową na max w lewo powinna się zaświecić ( można sprawdzić i resztę ) jeśli nie mamy uszkodzonego modułu komfortu wszystko powstanie z martwych Po zakończeniu tejże operacji przechodzimy do przywrócenia do stanu pierwotnego stanu instalację tzn izolujemy taśmą materiałową tak jak było przed zabiegiem . Jak i to zakończymy przechodzimy do składania zachowując kolejność odwrotną do rozkręcania . Powodzenia może komuś się przyda Edytowane 13 Lipca 2012 przez tomascor 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach