Skocz do zawartości
tomascor

Brak oświetlenia wnętrza B5 - moduł komfortu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W dniu dzisiejszym dopadła i mnie przypadłość B5-tek czyli nawiało oświetlenie kabiny , oczywiście wściekłem się strasznie no ale nic nie działa to trzeba naprawić ;) . Przy okazji postanowiłem stworzyć mały manual jak w ok 30min uporać się z problemem za który gdzieniegdzie wołają od 150-350zł ;)

 

To zaczynamy , co nam będzie potrzebne :

 

- młotek lub deska ( może być cokolwiek ma służyć jako podpora )

- cęgi ( w moim przypadku były to cęgi bo idealnie zaparły się o trzonek młotka )

- śrubokręt krzyżak

- taśma izolacyjna ( zwykła oraz materiałowa )

- kostka elektryczna lub zaciski ekranowane

- śrubokręt płaski mały ( jak najmniejszy w celu zdemontowania zaślepek na śruby )

 

teraz co robimy po kolei :

 

AD1 - demontujemy zaślepkę na śrubę ,następnie odkręcamy oraz zdejmujemy osłonę

 

AD2 - demontujemy listwę progową ( tu ostrożnie bo można połamać zaczepy umiejscowienie zaznaczyłęm na czerwono ) odchylając dół listwy wkładamy palce i odpychamy w górę listwę ( są tam metalowe klipsy które zatrzaskują się w progu , identyczne do tych jakie są w klapce od bezpieczników )

 

AD3 - jak już mamy zdemontowaną listę dla ułatwienia demontujemy osłonę szyny fotela kierowcy ( usuwamy zaślepkę odkręcamy jedną śrubę , odchylamy od strony tylnej kanapy do góry i odejdzie bez problemów )

 

AD4 - na tym zdjęciu widać nobel konstrukcyjny w moim wydaniu :P ( młotek i cęgi ) które odchylają tapicerkę podłogi na tyle by bez problemu usunąć naszą usterkę , ujawnia nam się powoli powód niesprawności , na zdjęciu mam już usuniętą taśmę materiałową , którą zaizolowane jest połączenie sterowania z m.komfortu do oświetlenia ( ten fragment oznaczony 1,2 ) przy czym "1" to przewód sterujący z m. komfortu ( +12V ) przewód czerwono-czarny natomiast 2 - połączenie wszystkich lamp wnętrza .

 

AD5 - w powiększeniu widać co z czym powinno być złączone a jeśli jeszcze nie widzicie to podpowiem ;) przewód po lewej powinien być połączony z tym po prawej . W moim przypadku zastosowałem kostkę elektryczną można oczywiście w inny sposób np.zalutować lecz nie polecam gdyż podczas drgań po jakimś czasie jest duża szansa na ponowne przerwanie połączenia . Przed połączeniem przewodów należy dobrze oczyścić miejsce styku ( ja oszlifowałem z nalotu przewód po lewej papierem ściernym aż ujrzałem czystą miedź podobnie jak przewód po prawej ) po tej operacji łączymy przewody . Gdy już mamy połączone przewody dokładnie izolujemy kostkę najlepiej zwykłą taśmą samowulkanizującą w celu uniknięcia "zaciągania wilgoci" .

 

No i przeprowadzamy test przełączamy lampkę sufitową na max w lewo powinna się zaświecić ( można sprawdzić i resztę ) jeśli nie mamy uszkodzonego modułu komfortu wszystko powstanie z martwych ;) Po zakończeniu tejże operacji przechodzimy do przywrócenia do stanu pierwotnego stanu instalację tzn izolujemy taśmą materiałową tak jak było przed zabiegiem . Jak i to zakończymy przechodzimy do składania zachowując kolejność odwrotną do rozkręcania .

 

Powodzenia :) może komuś się przyda ;)

ad1.jpg

ad2.jpg

ad3.jpg

ad4.jpg

ad5.jpg

Edytowane przez tomascor
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności