Skocz do zawartości
Rafal.Konz

Problemy z podswietleniem zegarow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow! Przepraszam za brak PL znakow. Przewertowalem cale forum i niestety nie znalazlem tematu poruszajacego moj problem

a mianowicie: Problem z podswietleniem zegarow! U mnie od niedawna zaczela sie robic tzw. "choinka"! Podswietlenie zegarow podczas jazdy i jak auto stoi wariuje! Punktowo raz sie swieci raz nie - syndrom przerywania i jest to bardzo nieregularne! Jakies pomysly co to moze byc? (Zimne luty na ukladzie scalonym, zaroweczki?) Ale gdyby byly to zaroweczki to raczej nieswiecilyby wcale gdyby byly przepalone, a u mnie raz swieca raz nie! Ktos z kolegow spotkal sie z tym problemem? Odrazu pisze, ze nie bylo nic grzebane w liczniku ani w elektryce! W zalaczniku pokazuje jak to wyglada! Niezbyt dobre to zdjecie ale widac cale przeslanie.

Prosze o pomoc w temacie. Dziekuje.DSC00129.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpinałeś niedawno aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpinalem pikopiko. a ma to jakis wplyw na oswietlenie zegarow? kiedys odpinalem akku i nic sie nie dzialo wiec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam 3 przypadki forumowiczów, kiedy miało to wpływ na zegary...

Chodzi o sposób podpinania klemy.

U jednych trzeba podpiąć ją szybko, zdecydowanym ruchem.

U innych powoli, z iskrzeniem...

 

Na początek wypróbuj więc oba te sposoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm pierwsze slysze o takich sposobach ale super dzieki wyprobuje i dam znac czy pomoglo!

fajnie miec bratankow pomocnikow na forum wielkie dzieki pikopiko!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem problem z tymi zegarami. Na początku jak zaczęło się to robić to tylko latem przy wysokich temperaturach. Później też robiłem jakieś alpejskie kombinacje typu akumulator.. Czasem podczas jazdy otworzyłem na chwile drzwi zamknąłem i też działało jakiś czas.. Ale i tak wszystko prowadzi do jednego.... Wymiana wyświetlacza. Teraz na allegro pojawiło się troche tych wyświetlaczy (cena coś koło 200zł) ale to chińczyki i działają, średnio a raczej kiepsko a czasem nawet nie działają. Mnie udało się kupić licznik od angola za 120zł z przebiegiem 10tys mil i zmieniłem sam LCD. problem znikł na stałe..

 

Naprawić takiego wyświetlacza się raczej nie da, można próbować podkładać coś pod tasiemkę ale to pomoże na miesiąc a może nawet nie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wrocilem z garazu i probowalem jak pisales piotr niestety fiasko!

ale widze ze kamilek mial to samo i chyba mnie tez to czeka (zmiana zegarow):dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz zmieniać całych zegarów, wystarczy sam LCD. wymiana odbywa się bez żadnego lutowania. Wystarczy wypiąć tasiemkę od LCD i go wymienić. Tylko kwestia trafienia takiego co nie będzie miał tej samej przypadłości.

W audi to samo się dzieje.

Chyba lepszym rozwiązaniem w Twoim przypadku będzie zakup białych zegarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kamil za porade i pomoc bede musial sie rozejzec

a z tymi bialymi to niezly pomysl;)

 

i jeszcze jedno trudno wyciagnac zegary, duzo z tym roboty?

trzeba na cos szczegolnie uwazac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Tomek za linka

fajna instrukcja:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, źle spojrzałem na Twoje zdjęcie. U Ciebie LCD jest sprawny. bo u mnie to dyskoteka sie robiła ale na tym lcd pomiedzy prędkościomierzem a obrotomierzem jak np

20100725037.jpg

A później całkowcie przestał wyświetlać.

Koledze pikopiko tez pewnie chodziło o LCD między zegarami.

 

U Ciebie wina leży po stronie diod. można to spokojnie poprawić. Diody te nie palą się ale potrafią się wylutować. Jeśli bedziesz przypadkiem kiedys we Wro to mogę Ci poprawić te punkty lutownicze:)

Ja wymieniałem je na białe kiedyś tam...

p0.jpg

20100725034.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej Kamil. tak tez myslalem ze chyba u mnie same diody czy ledy padaja bo kiedys nawet wyczytalem na DE forum ze mozna chyba je przelutowac.

I prawde mowiac skorzystam z twojej propozycji jak bede przelatywal przez wroclaw to sie z toba wczesniej ustawie zeby to zrobic;) bo jest to troche wkurzajace!

(kiedys mialem doczynienia juz z tym tematem ale w octawii i wskazowki calkowicie lezaly to byly jaja, ja sobie jechalem ale na czuja:D i jeszcze do tego w miejscu gdzie bylo 40 dozwolone (myslalem ze jechalem tez tyle;)) wyskakuje mi z za krzakow wiadomo kto i:nono 0 10 za szybko i 50 nie moje;))

 

dzieki Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że nie działa regulacja jasności podświetlania deski rozdzielczej. Co więcej, jasność samoczynnie zmienia się (zwykle świeci na max - tak było zawsze ustawione, po czym ściemnia się na jakiś czas, by znowu zaświecić na max). Zauważyłem też, że po wył świateł podświetlenie gaśnie oprócz panelu klimatyzacji - dopiero po jakimś czasie gaśnie.

 

Co może być przyczyną? Za co się zabrać?

 

PS. Dodam, że sytuacja nastąpiła (być może to tylko zbieg okoliczności) po zamontowaniu niefabrycznych czujników parkowania z tyłu. Wszelkie podpięcie miało miejsce z tyłu, nie było żadnej ingerencji z przodu.

 

W jaki sposób wyjąć moduł, o którym mowa, czyli 'Regulacja świateł i jasności podświetlania deski'?

 

Próbowałem wypychać palcem od tunelu po wyjęciu Przełącznika świateł oraz od dołu po otworzeniu schowka..

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam moje pytanie. Kupiłem używany Regulator świateł, ale po wymienieniu działa tylko reg. wysokości świateł - reg. jasności podświetlania deski nie działa (świeci tylko jedną jasnością, prawdopodobnie na max).

 

Orientujecie się może czy trzeba kierować się nr seryjnym przy zakupie tego regulatora? Lub czy można coś przeczyścić, trysnąć WD-40, ale przecież nie w kostkę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności