Rafal.Konz Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2013 Witam forumowiczow! Przepraszam za brak PL znakow. Przewertowalem cale forum i niestety nie znalazlem tematu poruszajacego moj problem a mianowicie: Problem z podswietleniem zegarow! U mnie od niedawna zaczela sie robic tzw. "choinka"! Podswietlenie zegarow podczas jazdy i jak auto stoi wariuje! Punktowo raz sie swieci raz nie - syndrom przerywania i jest to bardzo nieregularne! Jakies pomysly co to moze byc? (Zimne luty na ukladzie scalonym, zaroweczki?) Ale gdyby byly to zaroweczki to raczej nieswiecilyby wcale gdyby byly przepalone, a u mnie raz swieca raz nie! Ktos z kolegow spotkal sie z tym problemem? Odrazu pisze, ze nie bylo nic grzebane w liczniku ani w elektryce! W zalaczniku pokazuje jak to wyglada! Niezbyt dobre to zdjecie ale widac cale przeslanie. Prosze o pomoc w temacie. Dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2013 Odpinałeś niedawno aku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal.Konz Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2013 odpinalem pikopiko. a ma to jakis wplyw na oswietlenie zegarow? kiedys odpinalem akku i nic sie nie dzialo wiec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2013 Znam 3 przypadki forumowiczów, kiedy miało to wpływ na zegary... Chodzi o sposób podpinania klemy. U jednych trzeba podpiąć ją szybko, zdecydowanym ruchem. U innych powoli, z iskrzeniem... Na początek wypróbuj więc oba te sposoby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal.Konz Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2013 hmm pierwsze slysze o takich sposobach ale super dzieki wyprobuje i dam znac czy pomoglo! fajnie miec bratankow pomocnikow na forum wielkie dzieki pikopiko! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2013 Przerabiałem problem z tymi zegarami. Na początku jak zaczęło się to robić to tylko latem przy wysokich temperaturach. Później też robiłem jakieś alpejskie kombinacje typu akumulator.. Czasem podczas jazdy otworzyłem na chwile drzwi zamknąłem i też działało jakiś czas.. Ale i tak wszystko prowadzi do jednego.... Wymiana wyświetlacza. Teraz na allegro pojawiło się troche tych wyświetlaczy (cena coś koło 200zł) ale to chińczyki i działają, średnio a raczej kiepsko a czasem nawet nie działają. Mnie udało się kupić licznik od angola za 120zł z przebiegiem 10tys mil i zmieniłem sam LCD. problem znikł na stałe.. Naprawić takiego wyświetlacza się raczej nie da, można próbować podkładać coś pod tasiemkę ale to pomoże na miesiąc a może nawet nie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal.Konz Zgłoś #7 Napisano 23 Kwietnia 2013 wlasnie wrocilem z garazu i probowalem jak pisales piotr niestety fiasko! ale widze ze kamilek mial to samo i chyba mnie tez to czeka (zmiana zegarow) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #8 Napisano 23 Kwietnia 2013 nie musisz zmieniać całych zegarów, wystarczy sam LCD. wymiana odbywa się bez żadnego lutowania. Wystarczy wypiąć tasiemkę od LCD i go wymienić. Tylko kwestia trafienia takiego co nie będzie miał tej samej przypadłości. W audi to samo się dzieje. Chyba lepszym rozwiązaniem w Twoim przypadku będzie zakup białych zegarów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal.Konz Zgłoś #9 Napisano 23 Kwietnia 2013 dzieki kamil za porade i pomoc bede musial sie rozejzec a z tymi bialymi to niezly pomysl;) i jeszcze jedno trudno wyciagnac zegary, duzo z tym roboty? trzeba na cos szczegolnie uwazac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2013 i jeszcze jedno trudno wyciagnac zegary, duzo z tym roboty?trzeba na cos szczegolnie uwazac? zerknij tu http://forum.vw-passat.pl/threads/132695-INSTRUKCJA-Wymiana-licznika-z-MFA-na-MFA-(czerwone) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal.Konz Zgłoś #11 Napisano 23 Kwietnia 2013 dzieki Tomek za linka fajna instrukcja:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #12 Napisano 24 Kwietnia 2013 Kolego, źle spojrzałem na Twoje zdjęcie. U Ciebie LCD jest sprawny. bo u mnie to dyskoteka sie robiła ale na tym lcd pomiedzy prędkościomierzem a obrotomierzem jak np A później całkowcie przestał wyświetlać. Koledze pikopiko tez pewnie chodziło o LCD między zegarami. U Ciebie wina leży po stronie diod. można to spokojnie poprawić. Diody te nie palą się ale potrafią się wylutować. Jeśli bedziesz przypadkiem kiedys we Wro to mogę Ci poprawić te punkty lutownicze:) Ja wymieniałem je na białe kiedyś tam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal.Konz Zgłoś #13 Napisano 24 Kwietnia 2013 hej Kamil. tak tez myslalem ze chyba u mnie same diody czy ledy padaja bo kiedys nawet wyczytalem na DE forum ze mozna chyba je przelutowac. I prawde mowiac skorzystam z twojej propozycji jak bede przelatywal przez wroclaw to sie z toba wczesniej ustawie zeby to zrobic;) bo jest to troche wkurzajace! (kiedys mialem doczynienia juz z tym tematem ale w octawii i wskazowki calkowicie lezaly to byly jaja, ja sobie jechalem ale na czuja:D i jeszcze do tego w miejscu gdzie bylo 40 dozwolone (myslalem ze jechalem tez tyle;)) wyskakuje mi z za krzakow wiadomo kto i:nono 0 10 za szybko i 50 nie moje;)) dzieki Kamil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CasualLounge Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Zauważyłem, że nie działa regulacja jasności podświetlania deski rozdzielczej. Co więcej, jasność samoczynnie zmienia się (zwykle świeci na max - tak było zawsze ustawione, po czym ściemnia się na jakiś czas, by znowu zaświecić na max). Zauważyłem też, że po wył świateł podświetlenie gaśnie oprócz panelu klimatyzacji - dopiero po jakimś czasie gaśnie. Co może być przyczyną? Za co się zabrać? PS. Dodam, że sytuacja nastąpiła (być może to tylko zbieg okoliczności) po zamontowaniu niefabrycznych czujników parkowania z tyłu. Wszelkie podpięcie miało miejsce z tyłu, nie było żadnej ingerencji z przodu. W jaki sposób wyjąć moduł, o którym mowa, czyli 'Regulacja świateł i jasności podświetlania deski'? Próbowałem wypychać palcem od tunelu po wyjęciu Przełącznika świateł oraz od dołu po otworzeniu schowka.. Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CasualLounge Zgłoś #15 Napisano 4 Czerwca 2015 Odświeżam moje pytanie. Kupiłem używany Regulator świateł, ale po wymienieniu działa tylko reg. wysokości świateł - reg. jasności podświetlania deski nie działa (świeci tylko jedną jasnością, prawdopodobnie na max). Orientujecie się może czy trzeba kierować się nr seryjnym przy zakupie tego regulatora? Lub czy można coś przeczyścić, trysnąć WD-40, ale przecież nie w kostkę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach