Skocz do zawartości
rrafalek

Wymiana podnośnika szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Połamał mi sie jakis czas temu mechanizm podnoszenia szyby (elektryczny) prawy tył Kombi. przychodzi wiosna więc czas to zrobić. Mam zamiar kupić cal blachę z podnosnikiem .Mam Pytanie czy przy wymianie tej blachy muszę demontować szybę ? Moze ktoś ma doswiadczenie przy wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybę wystarczy, że odepniesz od mechanizmu szyby i podniesiesz na maxa do góry, zabezpieczając ją np. taśmą zeby nie opadła

__________

zasada jest taka sama jak w w b5 to identyczne rozwiązania

Edytowane przez KrajesK
dodatkowe info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów

Połamał mi sie jakis czas temu mechanizm podnoszenia szyby (elektryczny) prawy tył Kombi. przychodzi wiosna więc czas to zrobić. Mam zamiar kupić cal blachę z podnosnikiem .Mam Pytanie czy przy wymianie tej blachy muszę demontować szybę ? Moze ktoś ma doswiadczenie przy wymianie.

napisz co konkretnie Ci się połamało , jeśli oczywiście wiesz zrób fotkę . Mi wydaje się że przyczyną jest ten oto ślizg :

http://www.google.pl/imgres?q=ślizg+vw+B6&start=90&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=fhtSc3RIItl7-M:&imgrefurl=https://automotoparts.eu/kVW_Golf_IV_clips.php%3Flang%3Dpl&docid=OrO4CDIqDzG-oM&imgurl=https://automotoparts.eu/media/321_lg.jpg&w=786&h=589&ei=ptdhUZngH8mXPaW8geAC&zoom=1&ved=1t:3588,r:10,s:100,i:34&iact=rc&dur=2800&page=5&tbnh=176&tbnw=235&ndsp=23&tx=115&ty=70 .

W zeszłym roku mnie i to dopadło . Dojście do tego ślizgu tylko i wyłącznie po odkręceniu blachy i uprzednim wyjęciu szyby .

ps. jeśli chodzi o ten ślizg zakupisz go na allegro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ten slizg sie połamał . Czy wystarczy tylko kupić ten slizg czy cala blache lepiej ?

Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokladnie ten slizg sie połamał . Czy wystarczy tylko kupić ten slizg czy cala blache lepiej ?

Rafał

tylko ten ślizg :) , zerknij na alledrogo gdzieś to widziałem :dobrze , może być również od Passata B5 lub B5FL to te same części :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korzystniej sam ślizg, nakład pracy przy wymianie nie koniecznie większy, a kasowo na pewno lżej dla portfela :) , chyba że linki masz już poplątane to zmienia postać rzeczy

_______

Ale masz parcie na pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów :)

Podłączam się do starego tematu bo chyba już było sporo o tym.

Chcę wymienić szybę prawy tył w B6 kombi bo jest uszkodzona. Zdjąłem boczek. Wykręciłem śruby po obwodzie blachy. Uszczelka jest ładna i odchodzi bez rozwarstwień.

Czy mam teraz odkręcić silniczek (to ostatnie śruby które można odkręcić) i go wyjąć (czy szyba zjedzie) ? Co z 3 białymi kołkami (trójkąt) co wystają ?

Prosiłbym o poradę jak dostać się dalej. O tulejkach które trzeba wybić wiem. Ale na razie ich nawet nie widać.

Oto zdjęcia

IMG_3765.jpg

IMG_3767.jpg

Dziękuję z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

źle się zabrałeś do tematu.

Blachy nie musisz odkręcać....

1. przykręć spowrotem blachę

2. opuść szybę praktycznie do samego dołu tak abyś w otworze ujrzał kołek który siedzi w szybie będzie biały lub czarny zależy od rocznika.

3. można go wbić ale praktyczniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wkręcenie w kołek śruby/wkręta w niego i wciągnięcie go do siebie, wcześniej możesz psiknąć wd40 lub czymś tłustym lżej wyjdzie, w ten sposób wyjdzie ci kołek mniejszej średnicy, później większy który pójdzie lżej i potrzebujesz do niego jedynie jakiegoś drutu. w ten sposób nie uszkodzisz ślizgu wbijając możesz bardzo łatwo uszkodzić ślizg

4. musisz zdemontować listwę chromowaną zewnętrzną i od strony środkowego słupka zdemontować uszczelkę ujrzysz tam śruby torx chyba 3 szt i demontujesz ten plastik pionowy na drzwiach inaczej ci szyba nie wyjdzie.

5. Jeżeli uda ci się te kolki wyjąc tak jak napisałem zbędne będzie rozbieranie blachy itp by wyjąć kolki z drzwi

6. by zamontować szybę uzbrajasz przed włożeniem jej do drzwi w kołki, muszą one być symetrycznie na środku

7. szybę wsuwając w mechanizm usłyszysz klik szyba sama wskoczy w mechanizm

8. w przypadku b6 dobrze przyjrzyj się spinkom działają one rozporowo musisz bobrze je porozpinać jest to dwuczęściowy element.

tyle powodzenia

P.S tak jak zacząłeś nic nie zdemontujesz bo mechanizm jest przynitowany do blachy, a szyba poprzez kołek do mechanizmu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci pieknie.

większość chyba rozumiem. 3 rzeczy do sprecyzowania:

 

3. można go wbić ale praktyczniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wkręcenie w kołek śruby/wkręta w niego i wciągnięcie go do siebie, wcześniej możesz psiknąć wd40 lub czymś tłustym lżej wyjdzie, w ten sposób wyjdzie ci kołek mniejszej średnicy, później większy który pójdzie lżej i potrzebujesz do niego jedynie jakiegoś drutu. w ten sposób nie uszkodzisz ślizgu wbijając możesz bardzo łatwo uszkodzić ślizg

 

8. w przypadku b6 dobrze przyjrzyj się spinkom działają one rozporowo musisz bobrze je porozpinać jest to dwuczęściowy element.

 

1. śrubę wkręcać od razu bezpośrednio czy najpierw nawiercić ten środkowy kołek cienkim wiertłem a potem dopiero śruba (jaka śruba będzie najlepsza - za cienka wyjdzie z kołka jak będę ciągnął, za gruba go rozsadzi i nie wyciągnę go w ogóle ze środka) ?

2. jak wyjmę już środkowy kołek to potem drutem mam wyciągnąć szeroki kołek. rozumiem że jeśli mi się to nie powiedzie to kołek spadnie i będę musiał odkręcić blachę żeby szukać go na dole drzwi jakoś

3. (pkt 8) - tutaj zupełnie nie łapię, od czego te spinki ? - poprosiłbym jeszcze o 2 zdania

 

serdecznie pozdrawiam i dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. nic nie nawiercasz kołek ma otwór wkręcasz śrubę "za cienka wyjdzie z kołka jak będę ciągnął, za gruba go rozsadzi i nie wyciągnę go w ogóle ze środka" to musisz sam metodą prób i błędów na pewno nie z drobnym gwintem tylko dość ostrym.

2. możesz drutem bo jak wyjmiesz ten pierwszy będzie on lekko siedział możesz też cienkimi kombinerkami lub też śrubą/wkrętem tylko większej średnicy.

tak wyglada kolek, u ciebie może być czarny

https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/99151_x800.jpg

są to dwa elementy jeden wchodzi w drugi

8. mowa o spinkach tapicerki rzeczywiście nie dopisałem. jak je źle włożysz tapicerka ci się nie zapnie prawidłowo i będzie odstawać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, to już prawie wszystko wiadomo. Dzięki za zdjęcie.

 

Ten chrom u dołu szyby, który mam odczepić żeby wyjąć szybę, to mam podważyć czymś i ciągnąć go w górę za jeden bok czy podważać go po całej długości równomiernie żeby równo szedł w górę (nie chce wygiąć ani zniszczyć) ? To samo pytanie dotyczy tej gumy która jest naprzeciwko chromu tylko po drugiej stronie szyby od wewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chrom jak najbardziej może sie wygiac. Zacznij od wew. Listwy ona tez może się wygiąć lecz nie bedzie tego widać, a dostęp do listwy chrom będziesz miał znacznie lepszy. Powinna zejść rękoma.

Edytowane przez KrajesK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrom jak najbardziej może sie wygiac. Zacznij od wew. Listwy ona tez może się wygiąć lecz nie bedzie tego widać, a dostęp do listwy chrom będziesz miał znacznie lepszy. Powinna zejść rękoma.

 

Wielkie dzięki, czyli podsumowując

1. Kolek mały wyciągam śrubą

2. Kolek duży drutem albo większą śrubą

3. Wyciągam uszczelke szyby poziomą wewnątrz

4. Potem chromowaną zewnątrz

5. Odchylam dwie gumy z prawej strony szyby - te od strony słupka środkowego

6. Widać 3 torxy. Odkrecam czarny pionowy panel.

7. Wyciągam starą szybę

8. Kołki z pkt 1,2 symetrycznie wchodzą do nowej szyby.

9. Wkładam szybę, która powinna wskoczyć sama na miejsce w zaczep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ udało mi się wymienić te szybę zamieszczam małą aktualizacje do listy powyżej

 

Od czego w ogóle zacząć:

 

- Zdjąć boczek drzwi, usuwając plastik w kształcie bumerangu, potem 2 śruby, potem sprytnym kluczem podważać zapinki. Ciągnąc na siłę można ukruszyć gniazda, w których zapinki siedzą. Nie jest to dramat ale lepiej uniknąć

- Szybę opuścić na sam dół, wyciągnąć uszczelkę z prawej strony (patrząc z zewnątrz) do góry, odkręcić 2 Torxy a zwłaszcza dolny bo potem będzie trudny dostęp. Nie trzeba szukać 3 torxa - mi zresztą nie udało się go znaleźć.

- Podnieść szybę do wysokości 13cm od poziomej listwy chromowanej - wtedy w otworze widać centralnie białe kołki/tulejki (z ang. - wpisz "dowel B6" a zobaczysz ilustracje w Google) których wyjęcie jest kluczowe. Patrz zdjęcie z linką.

 

1. Kolek mały/ tulejke wyciągać śrubą, nie siedzi jakoś mocno

2. Kolek duży drutem albo większą śrubą - tu potrzeba skupienia. Drutem wyciągnąć wstępnie, potem trzeba złapać konkretnie małymi szczypcami i odchylić linkę która przeszkadza na środku.

3. Wyciągnąć uszczelkę szyby poziomą wewnątrz

4. Potem chromowaną zewnątrz

..... 2 pkt usunięte

7. Wyciągnąć starą szybę

8. Kołki z pkt 1,2 symetrycznie wchodzą do nowej szyby.

9. Włożyć szybę, która wskoczy na miejsce w zaczep przy dużym szczęściu. Szczęściu można bardzo pomóc jeżeli celować będziemy patrząc w otwór, którym wyciągało się białe kołki z pkt 1 i 2.

 

Patrz zdjęcia otworu z tulejkami przed ich wyjęciem oraz prowadnicy, w którą trzeba trafić nową szybą z osadzonymi tulejkami (zdjęcie zrobione już po trafieniu).

 

Dziękuję Koledze z forum, który pomógł :ok i życzę powodzenia :)

 

IMG_3773.jpg

IMG_3772.jpg

Edytowane przez artur75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje pomocy przy demontażu szyby lewy przód, nie wiem jak wypiąć szybę z prowadnic. Nie ma zabezpieczenia składającego z dwóch plastikowych tulejek. Wystaje coś w stylu małego torxa (meski) próbowałem go odkręcić ale zaczął się przekręcać i stanąłem w miejscu. z góry dzięki za pomocďťż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam potrzebuje pomocy przy demontażu szyby lewy przód, nie wiem jak wypiąć szybę z prowadnic. Nie ma zabezpieczenia składającego z dwóch plastikowych tulejek. Wystaje coś w stylu małego torxa (meski) próbowałem go odkręcić ale zaczął się przekręcać i stanąłem w miejscu. z góry dzięki za pomocďťż

 

Kolego w przednich drzwiach nie ma tulejek. Pod tapicerką są dwie duże czarne zaślepki gumowe. Musisz opuścić szybę/mechanizm tak aby ujrzeć śruby na klucz 10mm lub torx chyba 30. Luzujesz je, tylko nie wykręcaj do końca! I wyjmujesz szybę do góry najpierw wyższą stroną. Szyba może być zassana do gumek uchwytu, staraj się ją wyjąć tak by czarna guma która otula szybę w miejscu docisku została w uchwycie mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności