m16 Zgłoś #21 Napisano 22 Maja 2012 jak słychać stuk po wyłączeniu to może być słaba masa na czinczu, weź poprostu dotknij obudowy czincza do masy, jak pomoże to masz przyczyne, Hehe Właśnie dzisiaj sprawdziłem, że winna jest właśnie masa na RCA, chciałem o tym napisać a tu odpowiedź zasilanie 20mm2 w zupełności wystarczy, a z tym 2.5mm2 na przedni zestaw to ludzie przesadzają. ja mam 1,5mm2 Mam dokładnie tak samo kwestia tweeterów na słupki jest indywidualna, jakbys je mial w ORI miejscach nie ciągły by tak po uszach. byłby bardziej stonowane Właśnie są w ori miejscach Trochę cięcia i klejenia i pasowało Wina tak jak pisałem była w zwrotnicach (regulacja) Co można zrobić z tą masą na RCA ? Mam MFD i z niej taki oto adapter http://www.ebay.co.uk/itm/VW-MFD-Mini-ISO-to-RCA-Pre-Out-Adaptor-Lead-Plug-/270784989504?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item3f0c0b0940 I do tego RCA do wzmaka. Myślicie, że to wina przejściówki czy samej MFD ? Czy takie coś może pomóc?: http://www.ebay.co.uk/itm/20-AMP-RCA-Noise-Filter-Ground-Loop-Isolator-Hum-Killer-/260483876838?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item3ca60c87e6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #22 Napisano 25 Maja 2012 Na wstępie przepraszam za posta pod postem ale jeśli bym edytował to nie pokazało by, że jest coś nowego w temacie. A teraz do sedna: Czy da się podpiąć wzmacniacz pod kostkę ISO ? Tą pod którą podpięte są ori głośniki ? Chciałbym tak zrobić z 2 powodów: 1) W/w problem z masą powodujący buczenie 2) Jeśli podepnę pod wyjście MFD to przestanie mi działać parrot (zestaw głośnomówiący) Czy takie adaptery są wogóle dostępne czy trzeba by to zrobić samemu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #23 Napisano 25 Maja 2012 albo cos takiego: http://allegro.pl/adaptor-sygnalu-hi-low-nie-masz-wyjscia-na-zmaka-i2309599808.html albo wzmacniacz majacy wejscie hi low - mam nawet jeszcze takiego starego blaupunkta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #24 Napisano 27 Maja 2012 albo cos takiego: http://allegro.pl/adaptor-sygnalu-hi-low-nie-masz-wyjscia-na-zmaka-i2309599808.html BINGO Jesteś genialny - taki konwerter leży u mnie na półce jeszcze od czasów poprzedniego samochodu i całkiem o nim zapomniałem Czy myślicie, że będzie jakaś różnica w jakości jeśli podepnę się przez taki konwerter do wejścia głośnikowego w stosunku do wyjścia RCA ? PS: Co to jest "hi-low" ? Pozdrawiam i dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #25 Napisano 27 Maja 2012 normalne wyjscia na glosniki w radiach maja, powiedzmy 15 watt, a moc to jesli sie nie myle cos kolo 12V. to sa wyjscia hi. konwerter zmniejsza ich moc by nie rozwalilo wzmacniacza ktörego wejscia (low) sa w granicach 2,5V - 6V (mocniejszego radia nie widzialem jeszcze) tak prosto tlumaczac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #26 Napisano 29 Maja 2012 po zastosowaniu reduktora na RCA powinno byc dobrze, zanim go kupisz i wlutujesz sie do ISO głośnikowego, zobacz czy wszystkie kabelki w Twojej przejściówce do MFD są na miejscu i któryś się nie urwał bo masa do wszystkich RCA chyba idzie z jednego pinu Różnicy nie powinieneś usłyszeć separator masy też mógłby coś dać, ale jak masz taki reduktor HI-low to nie warto dokupować możesz też poprostu podać mase z radia na mase z RCA i jeśli będzie dobrze to tak to zostaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #27 Napisano 29 Maja 2012 No i niestety pomimo wpiecia sie z reduktorem w tor głośnikowy dalej buczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #28 Napisano 30 Maja 2012 a jak to wyglada z innym radiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #29 Napisano 30 Maja 2012 Jeszcze nie mialem okazji sprawdzic ale jesli okaze sie, ze lepiej to mfd poleci od razu. Jeszcze dzisiaj pociagne mase prosto z aku i zobaczymy. Myslicie, ze do testow mozna to zrobic kablem o polowe cienszym niz plus? (tylko do testu oczywiscie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #30 Napisano 30 Maja 2012 masa powinna byc jak najkrötsza - wiec najlepiej nie z bateri tylko z golej blachy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #31 Napisano 30 Maja 2012 masa powinna byc jak najkrötsza - wiec najlepiej nie z bateri tylko z golej blachy Bzdura - najlepszą masę uzyskasz tylko i wyłącznie z aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #32 Napisano 30 Maja 2012 bzdura² - po 1. zbyt wielki wydatek nie wywolujacy zadnych plusöw w ca. po 2. musisz klasc 2 kable, a wiemy ze nie sa one cienkie. jedyny minus to ten, ze karoseria ma mniejszy opör od minusa w bateri - ale w klimatach, w ktörych robilo by to az tak wielka röznice to niestety nikt sie w tym forum nie porusza. (chyba ze cos tam niedoczytalem w forum) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #33 Napisano 30 Maja 2012 zbyt wielki wydatek nie wywolujacy zadnych plusöw w ca powiedz to tym osobom, które ciągnęły masę do karoserii a później słyszały obroty silnika w głośnikach (przypadek występujący w niektórych sytuacjach). Były już takie sytuacje tu na forum przecież i po podpięciu masy pod aku problem znikał musisz klasc 2 kable, a wiemy ze nie sa one cienkie. Nie no można na partyzanta położyć kable 8mm2 pod piec 500W w rmsi'ie ale w klimatach, w ktörych robilo by to az tak wielka röznice to niestety nikt sie w tym forum nie porusza. (chyba ze cos tam niedoczytalem w forum) Nie chyba a na pewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #34 Napisano 30 Maja 2012 może i są solidnych rozmarów, ale passaty mają tak rozległe progi żę sam mam schowane 2x 20mm2 i 2x1,5mm2 w jednym progu i nawet tego nie widać, próg zakładało mi sie tak jakby nic tam nie było masa od aku daje dużo w szczególności przy dużej głośności nie ma takich spadków i nie obrywa tak pozostała część elektroniki w samochodzie, która odczuwa spadki potencjału na masie która jest do tej samej karoserii podpięta sam miałem tak, że na masie z budy napiecie spadało z 14 do 12,6 a po masie z AKU max do 13,5V więc różnica jest a co do buczenia to najszybciej sprawdzić idzie mając inne radio, jeśli dalej buczy, to można kable RCA owinąć folią aluminiową po całej długości, powinno coś dać jeśłi to od RCA jeśli na innym radiu będzie OK to radio, w ostateczności cos z samym piecem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #35 Napisano 30 Maja 2012 nie mieszajcie mi w glowie koledzy bo mnie cos kopnie i bede ZNOWU auto rozrywal. a myslalem ze teraz po przestawieniu na aktywny system to wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #36 Napisano 3 Czerwca 2012 Ok. Sprawdziłem na innym radiu i... Jest ok. Do tego jakość dźwięku była o niebo lepsza niż z mfd. Decyzja więc zapadła - mfd zaliczy wypad. Zdecydowałem się na radio 2 din Alpine cde w203ri. Radio to posiada tylko jedno wyjście z przedwzmacniacza (na suba) więc narodziła się mała wątpliwość. Czy mogę pod przedwzmacniacz podpiąć 2 kanały wzmaka (sub) a pozostałe 2 kanały (przód) pod kostkę ISO przez filter hi-low? Kolejna sprawa: mam w aucie zestaw bluetooth parrot. Jest on wpięty szeregowo w kostki ISO. Czy jeśli podepnę to tak jak wyżej opisałem to parrot może zostać? I ostatnie pytanie: co sądzicie o tym radyjku? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #37 Napisano 4 Czerwca 2012 radio jest ok tylko ze te 1 wyjscie tylko. no tak wszystko inne mozna przez hi low kombinowac parrot powinien dzialac - a jak nie to trzeba wtedy tylko inaczej podpiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #38 Napisano 5 Czerwca 2012 parrot musi działać, reduktor Hi-Low musi być podlączony za parotem, żeby przy rozmowie było słychać dzwoniącego w głośnikach a nie ma czasem gdzieś w ustawieniach, przepięcia albo przestawienia żeby te wyjscie RCA było, albo sub albo pełne pasmo ? różnica zawsze będzie kolosalna fabryka gra dobrze, ale tylko jak słuchasz po cichu radyjo poprostu zamieniasz a reduktor najlepiej wpiąć w ORI instalację już za kostką ISO z auta Radyjko ogólnie dobre, napewno będziesz z niego zadowolony PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #39 Napisano 7 Czerwca 2012 parrot musi działać, reduktor Hi-Low musi być podlączony za parotem, żeby przy rozmowie było słychać dzwoniącego w głośnikach Czyli tak jak myślałem a nie ma czasem gdzieś w ustawieniach, przepięcia albo przestawienia żeby te wyjscie RCA było, albo sub albo pełne pasmo ? Da się Ale ja mam do podpięcia jeszcze suba Jeśli go wepnę w RCA a kanały w ISO to będę miał pełną kontrolę z poziomu radia radyjo poprostu zamieniasz a reduktor najlepiej wpiąć w ORI instalację już za kostką ISO z auta Zrobiłem to tak: Z fabrycznej kostki ISO (z której kable idą na głośniki) obciąłem kabple od przednich głośników i wlutowałem w to miejsce reduktor Hi-low. Dzięki temu przednie głośniki będą szły ze wzmacniacza a tylne tylko z radia. W opcjach radia wyciszę tył i bedę miał dobry przód i suba z możliwością włączenia tyłu podczas jazdy na dalekich trasach z pasażerami Mam nadzieję, że dobrze kombinuję Radyjko ogólnie dobre, napewno będziesz z niego zadowolony Mam nadzieję Dzisiaj zamówiłem - jutro mam do odbioru Opiszę wrażenia. PS: Jeszcze chyba będę potrzebował separator do anteny ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #40 Napisano 7 Czerwca 2012 napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach