Skocz do zawartości
Ajku

Instalacja LPG w DIESLU

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał do czynienia?

 

http://www.lpg-diesel.pl/index.php?id=cennik

 

Tylko proszę bez komentarzy typu: "Na pewno jest do dupy bo TAK".

 

Może za to ktoś ma, może znajomy, podzielcie się wrażeniami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brzmi ogólnie ciekawie ale pytanie jak to lata :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój gazownik zakładał w tamtym tygodniu gaz do wywrotki volvo z 2009 r a mam byc u niego za tydzień wiec jak juz to jeździ to zdam relacje. Podobno LPG w silniku diesla na listwie Common Rail redukuje spalanie o 20%, zwiększa moment obrotowy o 30% i podnosi moc o 10% wiec w rezultacie sie opłaca nawet ale koszt takiej instalacji jest całkiem spory. do auta ciężarowego do którego montuje koszt to 13 000 zł ale w 2 miesiące ma sie to zwrócić wiec konkluzje zostawiam do indywidualnego przemyślenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest 20% LPG a 80% ON to przeliczając że w moim AVB robię 1000 km na 60l ON to znaczy że potrzebuję na ten dystans 20% z 60l ropy ? czyli 12L LPG ?

 

 

 

 

czyli by wychodziło że na 1000 km potrzebuję 12L LPG oraz 48L ON ? (razem 60 l paliwa)

 

oszczędności :

 

ON >>> 60L x 6 zł = 360 zł za 1000 km

 

ON+LPG 48L x 6zł + 12L x 2,80zł (nie wiem po ile jest LPG :lol ) = 288 zł ON + 33,60zł LPG = 321,60 zł za 1000 km

 

 

oszczędzam 38,40zł na 1 tysiącu ? :lol

 

 

Jakby mi ten zbiornik (mniej więcej na 2 tys km) około 25L LPG zamontowali gdzieś w niewidocznym miejscu (byle nie w bagazniku :P ) to może i bym się zainteresował badteeth.gif

 

 

pozdro Wojtek. niech ktoś sprawdzi to co napisałem bo z matmy byłem..... porażający badteeth.gif

 

 

 

EDIT doliczyłem się że zwrot instalacji w moim pasku nastąpi za 120 tys kilometrów :lol czyli po tych 120 tys kilometrów dopiero zaczne oszczędzać :P o ile paliwo nie zdrożeje :lol

 

Wycofuje się... nie jestem zainteresowany badteeth.gifbadteeth.gifbadteeth.gif

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno ci wyjść 40 tysięcy przy obecnym spalaniu 8l/100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ajku, liczyłeś czy przepisałeś z ich strony :lol

 

instalacja do passata to :

> Instalacja 12V powyżej 120 KM pojazdy osobowe - 2500 zł netto

> zbiornik - 400 - 1200 zł netto ale przyjmijmy połowę tego :lol 800 zł netto

>Koszt kalibracji 500 zł netto

 

razem: 3800 zł dalej netto :lol

 

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie róbce, syfu... Niech diesel zostanie dieslem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to ściema, budowa diesla nie pozwala na instalację i koniec. Takie hybrydy nie przejdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to nie budowa silniköw diesla na to nie pozwala, lecz prawo i licencje. kiedys o tym czytalem - ale dokladnie juz nie wiem o co dokladnie chodzilo... maybe ktos wie wiecej? :rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież to ściema, budowa diesla nie pozwala na instalację
i tu Cię kolego zaskoczę bo budowa silnika diesla pozwala na montaż instalacji LPG... Mam znajomego który zajmuje się montażem instalacji gazowych w autach ostatnio rozmawialiśmy o temacie inst. LPG w dieslu... prawdą jest że silnik diesla nie będzie pracować na samym gazie. zasada instalacji LPG w dieslu jest taka że silnik pobiera ok 80% ON a 20% LPG jest on dostarczany przez wstrzyknięcie gazu do turbiny i dostaje się do komory spalania wraz z zasysanym powietrzem a zapłon wciąż odbywa się samoczynnie... co ciekawe przez dodanie gazu do mieszanki instalacja PODOBNO może powodować wzrost mocy silnika... Elpigaz ma w swojej ofercie takowe instalacje... montaż jest dość prosty bo: "ogranicza się jedynie do montażu reduktora (takiego samego, jak w instalacjach IV generacji do jednostek benzynowych), pojedynczego wtryskiwacza gazu, filtra, czujnika MAP i sterownika oraz pobrania danych o prędkości obrotowej z alternatora lub pompy oleju." Ale niestety takie instalacje opłacają się głownie w... ciężarówkach oraz samochodach które robią bardzo długie trasy... kolejnym minusem jest cena takiej instalacji która jest bardzo wysoka... dla zainteresowanych tematem LPG w silniku diesla zachęcam do lektury KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności