Skocz do zawartości
Gość inuit

obrotomierz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość inuit

witam, mam passata b3 kombi z 93 roku 2 litrowego, mam na desce zegarek a chciałbym mieć obrotomierz da się zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

Jasne ze się da, kupijesz licznik z obrotomierzem do 7 tys. i przełożeniem 920 i podłączasz.

Sprawdz przed zakupem czy masz licznik na linke, czy elektronik.

Bo musisz kupić odpowiedni.

 

Na Allegro dostaniesz taki bez problemu.

 

pozdro

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość inuit

dzięki za szybką odpowiedz zaraz ide sprawdzić jaki ma m licznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lanicz

mam też chęć na podobną zamianę. :]

co się właściwie liczy by nowe zegary były kompatybilne ze starymi ?:

1) vmax na prędkościomierzu czy

2) przełożenie (ja mam w 2.0 2E vmax-240 i przełożenie-960)

 

ps. przepatrzyłem nie jeden podobny temat ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vmax musi być taki sam.

Przełożenie takie same !!!

 

No i sterowanie prędkościomierzem takie samo Elektronik albo linka, zależy co masz w starym.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze musisz zobaczyć czy masz jedną kontrolkę od kierunkowskazów czy dwie strzałeczki nad prędkościomierzem. Musisz kupić licznik który będzie miał taką samą kontrolkę od kierunków.

Jak u siebie też miałem zegarek wszystko dowiedziałęm się z tego tematu na forum http://www.forum.vw-passat.pl/tematy14/zmiana-zegarow-vt3241.htm - na samym dole masz ładnie wsio opisane

 

 

i to wszystko kupiłem taki licznik z obrotomierzem włożyłem do swojego passia i śmiga aż miło jest teraz i obrotomierz i zegarek - "elektroniczny"

 

 

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal11100

Mam pytanko trochę odbiegające od tematu. Jaka może być przyczyna przekłamywania obrotomierza? Przekłamuje sporo-3000 obr/min=4500obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz złe przełożenie licznika.

 

Lub ktoś zrobił jakiś składak na bebechcah diesla.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal11100

Cholera. Jak to mogę odkręcić? Jest na to jakiś niezbyt obciążający finansowo sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Przemo-Kielce

Obrotomierz jest zawsze sterowany impulsami a nie linką. W benzyniaku idą impulsy z komputera. Nie wiem czy czasem nie są wykorzystane te same, które sterują cewką. W dieslu idą impulsy z alternatora.

 

rafal11100

Może masz zegary od innego silnika lub zamieniony sam obrotomierz...

W którą stronę Ci źle działa, zawyża czy zaniża?? Jaki masz zakres na obrotomierzu i przy jakiej wartości zaczyna się czerwone pole??

Powinno bodajże zaczynać się na 6000rpm. Ja mam ten sam silnik co Ty, ale licznik z MFA przeprogramowywany (od silnika 9A) i u mnie zaczyna się ono wyżej.

Nie wiem, jaką konstrukcję ma obrotomierz w standardowym liczniku, u mnie wszystkim steruje procesor (żeby dopasować wskazania prędkościomierza i obrotomierza musiałem pogrzebać w pamięci licznika).

Podejrzewam, że w zwykłym liczniku jest prostsza elektronika. Być może jest wewnątrz potencjometr kalibrujący (u ojca w polonezie był :D ) i wystarczy go wyregulować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal11100

Zawyża, czerwone pole zaczyna się po 6200 obr/min, wskazuje maksymalnie 7000 obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

To tarczę masz dobrą, może elektronika jest przełożona od diesla.

Rozbierz licznik. Zrób fotkę w miarę dokładną, może uda się dojrzeć element regulacyjny, który mógłby Ci pomóc doprowadzić wskazanie do ładu. Przy okazji spisz numer z licznika - w górnej części obudowy, nad szybką powinien być przyklejony, sprawdzim, czy jest właściwy.

Aby wyjąć licznik musisz odkręcić 4 śruby:

2 w obudowie "komory" licznika, w górnej jej części. Jak je odkręcisz, to górną część odchylasz lekko ku sobie a dolną pociągasz prostopadle do jej powierzchni. W dole są zatrzaski, powinny wyskoczyć.

Potem po bokach licznika w górnej części lokalizujesz śruby mocujące licznik do obudowy deski. Jak je odkręcisz, przechylasz górną część licznika do siebie a dolną lekko unosisz do góry - ma zaczepy wchodzące w zagłębienia we wsporniku. Jak już masz licznik "uwolniony" odpinasz kostkę i odłączasz linkę. Kostka ma dwa zatrzaski, które trzeba ścisnąć i wyjdzie. Z linką nie poradzę, bo u mnie nie ma, więc musisz sam odkryć jak się ją zdejmuje.

Potem licznik przesuwasz z otworu ku kierownicy, obracasz górną część do siebie i jak jest już pleksą w kierunku otworu (do góry "nogami") wysuwasz w lewo między kierownicą a obudową deski - wychodzi nawet jak kierownica jest nieregulowana.

Żeby zdjąć pleksę trzeba najpierw dwie śrubeczki wykręcić po bokach a potem odgiąć zaczepy trzymające pleksę i odchylić górną część. Po podniesieniu góry dolna część wyjdzie łatwo z zaczepów.

Możesz przełożyć wskazówkę obrotomierza na drugą stronę kołka oporowego i sprawdzić w jakim położeniu się zatrzyma. Jak poszukasz na forum, koledzy na pewno pisali, w jakim położeniu powinna się znajdować (jeśli nie ma fabrycznej kreseczki). Jeżeli okaże się, że zatrzymuje się tam, gdzie powinna, to pozostaje wyjąć tarczę obrotomierza (pociągnąć z wyczuciem prostopadle do jej powierzchni) i sprawdzić, czy nie ma tam jakiegoś elementu regulacyjnego. Jak jest, to zaznacz jego pozycję po czym poreguluj, włóż obrotomierz jeśli go wyjmowałeś i sprawdź podpinając samą kostkę czy jest różnica po odpaleniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal11100

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Naprawdę poświęciłeś na to kupę czasu. Nie wiem czy sobie z tym poradzę ale jak znajdę chwilę czasu to popróbuję. Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności