falla_x Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2011 (edytowane) witam zakupiłem do swoich 18" felg takie śruby http://allegro.pl/sruby-m14x1-5-passat-golf-audi-skoda-grupa-vw-inne-i1471105146.html?source=oo M14 x1,5 x 28mm stożek (felgi alu zamiennik) dziś chciałem nimi felgi przykręcić i okazało się że po ich wkręceniu koło nie kręci się poluzowałem o 2 obroty i było ok , długość śruby kulowej z felgi stalowej i tej nowej stożkowej na oko jest taka sama , ale jak już włożę jedna i drugą do felgi to ta stożkowa wystaję trochę dalej niż ta kulista , kulista wkręca się na 6 pełnych obrotów stożkowa na 8 no i pytanie co jest nie tak ? tak wyglądaja gniazda w feldze no i teraz sam nie wiem wulkanizator powiedział ze ktoś już wcześniej musiał używać kulistych zamiast stożkowych i gniazda trochę sie wyrobiły ale te nowe gniazda bo felga ma 2 rozstawy po włożeniu w nie śruby też jest dłuższa od kulistej czy w takim razie powinny tam być śruby kuliste ? czy ta śruba stożkowa z gwintem 28mm jest za długa ? na razie przykręciłem felgi śrubami kulistymi i jest ok ale chciał bym żeby były tam śruby konkretne do tego typu felg a nie co kolwiek byle było Edytowane 20 Marca 2011 przez falla_x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2011 Kula to do ori alu jest i po wyglądzie gniazd wygląda, że ktoś rozstaw 112 wymolestował śrubą kulistą (może takie miał z ori właśnie), bo ten drugi, mniejszy rozstaw wygląda na stożek, a nie był raczej używany z wyglądu. Nie wydaje mi się, żeby felga miała 2 rodzaje gniazd. Może skróć te śruby które kupiłeś o 2 zwoje fleksą i będzie git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2011 no właśnie nie wiem co lepsze czy cięcie śruby stożkowej czy używanie już tej kulistej ? ale jak włożę tą stożkową śrubę w ten nowy otwór w feldze to też wystaje dalej niż ta kulista czyli prawdopodobnie też by blokowała koło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2011 Kulista śruba w stożkowym gnieździe znajdzie sobie miejsce. Na odwrót już nie. Zacznij od przymiarki, która śruba trzyma większą powierzchnią. Smarujesz tę powierzchnię pisakiem lub kredą i kręcisz po włożeniu we felgę. Jak już określisz jaki łeb to dopiero zabierasz się za długość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2011 ok spróbuję jutro sprawdzić która trzyma większą powierzchnią , wydaje mi się ze ta stożkowa , a powiedzcie mi czy stosowanie kulistej w stożkowe gniazdo prócz tego że gniazdo się wytrze nie będzie się śruba często odkręcała tak jak w tych nowych alfach policyjnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygraf Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2011 No ja to bym chyba założył stożki, bo pamiętam że już gdzieś czytałem że mogą się odkręcić, ale ile w tym prawdy?? Chyba nie chciałbym sprawdzać, ale wychodzi na to że ktoś już tak jeżdził na tych felach. Co do cięcia śrub?? Też bym nie ryzykował chociaż wiem że można to dobrze zrobić ale po co ryzykować uszkodzenie gwintu. Sprawdzenie powierzchni przylegania śruby do felgi, można sprawdzić i się zastanowić. A tak na marginesie, nie będziesz chciał zakładać dystansów? Bo jeżeli tak to masz problem z głowy. ---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:34 ---------- http://allegro.pl/sruby-m14-felgi-stalowe-aluminiowe-20mm-30mm-i1507040300.html A najlepiej poczytać i może zadzwonić i się zapytać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #7 Napisano 19 Marca 2011 stożkowe mają gwint długości 28mm ale moze powinny być 26mm na niektórych aukcjach jest 28mm na innych 26mm no i bądź tu mądry te 2 mm mogą robić różnicę po wkręceniu chyba nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2011 stożkowe mają gwint długości 28mm ale moze powinny być 26mm na niektórych aukcjach jest 28mm na innych 26mm no i bądź tu mądry te 2 mm mogą robić różnicę po wkręceniu chyba nie ? Ale stożkowa głębiej wpada,powiedzmy jeszcze o 2min niż kulista i już masz razem 4mm. Obcinałem śruby parę razy,ale nigdy fleksem,materiałoznawstwo się ze szkoły przydało tnij ręczną piłką,przedtem jeśli masz to dopasuj nakrętkę, jak nie to narzynkę M14x1.5 i nakręć przed obcięciem.Gdy będziesz obcinał fleksem, to śruba może się rozhartować,jak nie masz wprawy Więc jak chcesz i potrafisz to piłka z porządnym brzeszczotem i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2011 Obcinałem śruby parę razy,ale nigdy fleksem a co było powodem że ciąłeś śruby czyli nie ciąć szlifierką tylko każdą śrubę brzeszczotem po wcześniejszym nakręceniu odpowiedniej nakrętki ? koleś od śrub właśnie mi odpisał że według niego dostałem właściwe śruby no imam pozamiatane 80zl poszło się czesać ani śrub ani kasy zostają mi narazie kuliste założyłem felgi wczoraj na tych kulistych ale nie wiemile mogę tak pojeździć i czy to bezpieczne czy nie bedą sie te kuliste same odkręcały ---------- Post added at 10:11 ---------- Previous post was at 09:32 ---------- znalazłem jeszcze takie coś sprawdzę dziś jak to wygląda u mnie , przy czy już na pewno wiem ze stara śruba na którą obecie przykręciłem alufelgi wkręca sie do pierowszego oporu 6 obrotów potem moze jeszcze z 1 dociągając , ta stożkowa wkręcała się do pierwszego oporu 8 obrotów i jeszcze można było ją dociągnąć czyli koło 9 teoretycznie za dużo 3. Według długości śruby. Prawidłowo dobrane śruby lub nakrętki powinny przy wkręcaniu wykonać określoną ilość obrotów: * M12 x 1,25 - ok. 8 obrotów * M12 x 1,5 - ok. 6,5 obrotu * M14 x 1,5 - ok. 7,5 obrotu Długość śruby mierzymy od stożka/kuli, a nie całą śrubę lub samą część nagwintowaną. Zbyt krótka śruba może spowodować wyrwanie gwintu z piasty lub uszkodzenie śruby, a w najgorszym wypadku odpadnięcie koła. Zbyt długa śruba wystaje z piasty samochodu i koroduje. Po pewnym czasie może wystąpić problem z odkręceniem koła. Zbyt mocno wkręcona natomiast ociera o hamulec ręczny. Jeżeli nie są Państwo pewni jaką długość dobrać to najlepszym sposobem jest zmierzenie jej samemu w następujący sposób: 1) odkręcamy jedno koło 2) mierzymy i zapisujemy długość starej śruby (np. 28 mm) 3) przekładamy starą śrubę przez (starą) felgę 4) mierzymy i zapisujemy ile śruby wystaje poza felgę (np. 12 mm) 5) bierzemy tą samą śrubę i przekładamy ją przez nową felgę 6) mierzymy i zapisujemy ile śruby wystaje poza felgę (np. 5 mm) 7) do długości starej śruby dodajemy różnicę długości zmierzonych w punktach 4 i 6 (w naszym przykładzie: 28+(12-5)=35mm) W ten sposób otrzymujemy długość śruby, którą powinniśmy kupić do nowych felg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #10 Napisano 20 Marca 2011 mam pytanie czy ET felgi ma jakieś znaczenie odnośnie długości śruby et felgi mam 35 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #11 Napisano 20 Marca 2011 mam pytanie czy ET felgi ma jakieś znaczenie odnośnie długości śruby et felgi mam 35 ET nie ma nic wspólnego z długością śruby,po prostu jedna felga od drugiej może różnić się grubością gniazda śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygraf Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2011 No ja bym jednak pomyślał o dystansach na tył http://moto.allegro.pl/dystanse-5mm-do-vw-audi-seat-i1507094742.html Będę zamawiał na dniach dla siebie ale z innego żródła, jak byś się zdecydował to będziesz miał koszty przesyłki do przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach