michalrx Zgłoś #61 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Co do powyższego postu to akurat (jak dla mnie) nic nowego, bo czytałem już takie informacje/poradniki na innych forach jednak dobrze, że o tym tutaj napisałeś, bo ktoś "zielony" znajdzie konkretną odpowiedź na pytanie jak uzupełniać olej w naszej skrzyni. Natomiast, odnośnie pierwszego posta: 1. Przebieg oryginalny bodajże ~320kkm 2. Po zakupie w związku z problemami (ale o tym niżej) został wymieniony olej i filtr - już teraz nie pamiętam jakiej firmy, ale 'towar' pierwsza klasa 3. Nic się nie zmieniło 4. Miałem problem ze skrzynią, opisywałem go tutaj na forum jednak nikt nie był w stanie mi pomóc. Problem polegał na tym, że na rozgrzanym silniku było dosyć mocne uderzenie przy zmianie z innego biegu na bieg D (czyli np. z N na D, z R na D itd.). Oczywiście większość informacji w internecie mówiła o tym aby na początku wymienić olej i filtr w skrzyni - tak też zrobiłem jednak to nic nie pomogło. Po jakimś czasie udałem się w końcu do konkretnego serwisu, który niestety za niemałą kasę usterkę zlikwidował - okazało się, że uszkodzony był sterownik hydrauliczny. Od tamtej pory mam spokój, a skrzynia działa (chyba) dobrze 5. Spalanie... trasa jakieś 7l (prędkość 120km/h - 160km/h), miasto (tak jak widać niżej, bo głównie właśnie jeżdżę po mieście czyli jakoś ponad 8l/100km) Silnik AVF (1.9TDI 131KM) 6. Skrzynię naprawiałem w Car Serwis Szczecin (link) Więcej grzechów nie pamiętam Jak coś jeszcze wymyślę to dopiszę Pozdro Edytowane 30 Marca 2011 przez michalrx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #62 Napisano 31 Marca 2011 (edytowane) Przypomniała mi się jeszcze jedna dość CENNA wskazówka, według mnie, dana przez mechanika. Dotyczy ona sposobu/momentu przełączania biegu z R na D albo odwrotnie. Bo to że do zmiany biegu z R na D lub odwrotnie trzeba całkowicie zatrzymać auto, to chyba każdy wie. Przy przełączaniu biegów NIE MOŻE auto się nawet delikatnie toczyć. Ale do sedna. Mianowicie chodzi o to aby przy przełączaniu biegów chwilkę dłużej przytrzymać skrzynię w pozycji N aż do chwili kiedy poczujemy, że zanikło charakterystyczne "ciągnięcie" skrzyni. Kiedy to nastąpi wbijemy rządany bieg. Powoduje to zmniejszenie naprężeń na tarczach sprzęgłowych i ich elementów trzymających i co najważniejsze na elementach uszczelniających zawory sterujące skrzynią. Według mnie to ma sens. I wiem też, że czasem nie da się odczekać tych trzech sekund potrzebnych skrzyni do przełączenia się bo wyjeżdżamy np z parkingu tyłem, a nadjeżdża inny samochód i trzeba uciekać. No ale trzeba się starać tego wystrzegać. Póki co mi to się udaje. Ale czas jeszcze to zweryfikuje. Poniżej gościu opisuje jak należy traktować automata. [ame] [/ame] A to tak w ramach ciekawostki. [ame] [/ame] Edytowane 31 Marca 2011 przez latinoo_80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #63 Napisano 31 Marca 2011 1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie) MAM 135000 MIL( 216000 KM) JAK NA RAZIE BEZ CHIPA ALE MOZE JUZ W TEN WEEKEND :-) SIE TO ZMIENI 2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna) WIEC TAK AUTO ZAKUPIŁEM JAK MIAŁO 124000MIL I ANI RAZU NIE BY WYMIENIANY OLEJ A ZE WZGLEDU NA MOJE ZBOCZENIE ODNOSNIE WYMIAN ZAWIOZŁEM AUTO DO UK MECHANIORA OD VW SKRZYŃ AUTO I PO 25 MINUTACH PŁUKANIA SYSTEMU I DOLANIA NOWEGO OLEJU SKRZYNIA PRZESTAŁA BRZĘCZEĆ. DODAM ZE MECHANIOR POWIEDZIAŁ ZE OLEJ BYŁ JAK MAŹ A NIE PŁYN (OLEJ BYŁ ROZGRZANY LOL). OD WYMIANY SKRZYNIA DZIAŁA BEZ ZARZUTÓW. 3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jak wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające) WYMIANA DYNAMICZNA ( CHYBA :-)) , ODPUKAĆ DO DZIŚ PIĘKNIE DZIAŁA I ŻADNYCH USTEREK 4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...) USTEREK RACZEJ NIE ALE CZASAMI, NIE WIEM CZY TO NORMALNE. PODCZAS ZMIANY NA 3 BIEG ZMIANA JAK BY JEST PODWÓJNA ( JAKBY WCHODZIŁ NA 2,5 APOTEM NA TRZY ) NIE WIEM CZY TO NORMALNE DLA TEJ SKRZYNI A I JESZCZE CZASAMI PRZY COFANIU JAK ZA LEKKO DOCISNĘ HAMULEC TO MAM TAKIE JAK BY SZARPNIĘCIE , WTEDY DOCISKAM HAMULEC MOCNIEJ I JEST OK, CO TO MOŻE BYĆ? 5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru) AVF 1.9 130KM W MIESZANYM 8L/100 W TRASIE 5,7L/100 ( obliczone według @mieszanym 400 mil robię na 50L jazda do pracy 40%miasto 60%trasa @TRASA 100mil zjadlo 9L , sprawdzone przez zalany do pełna 100 mil znów do pełna. jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co powinno być w tym temacie pisać to na pewno dodam CZY WARTO INVESTOWAC W CHIPA Z 130 AVF DO 167KM Z TIPTRONIKIEM, DOKŁADNIE CHODZI MI O WYTRZYMAŁOŚĆ TEJ SKRZYNI NA WIEKSZĄ MOC, NIE CHCE ŻEBY PADŁA ZE WZGLĘDU NA 37KM WIĘCEJ . DZIEKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #64 Napisano 1 Kwietnia 2011 USTEREK RACZEJ NIE ALE CZASAMI, NIE WIEM CZY TO NORMALNE. PODCZAS ZMIANY NA 3 BIEG ZMIANA JAK BY JEST PODWÓJNA ( JAKBY WCHODZIŁ NA 2,5 APOTEM NA TRZY ) NIE WIEM CZY TO NORMALNE DLA TEJ SKRZYNI A I JESZCZE CZASAMI PRZY COFANIU JAK ZA LEKKO DOCISNĘ HAMULEC TO MAM TAKIE JAK BY SZARPNIĘCIE , WTEDY DOCISKAM HAMULEC MOCNIEJ I JEST OK, CO TO MOŻE BYĆ? To jest poprawne zachowanie jak jakis mechanik robil mi test skrzyni to pamietam jak mowil "ladnie wchodzi na dwa 3" czyli faktycznie to jakby 2,5 a potem 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalrx Zgłoś #65 Napisano 1 Kwietnia 2011 NIE WIEM CZY TO NORMALNE. PODCZAS ZMIANY NA 3 BIEG ZMIANA JAK BY JEST PODWÓJNA ( JAKBY WCHODZIŁ NA 2,5 APOTEM NA TRZY ) Też mnie to dziwiło, ale to normalne w naszych skrzyniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #66 Napisano 1 Kwietnia 2011 Dzięki za info. A odnośnie chipa , czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy nie za duża modyfikacja ( tak na około 167 kucy nie wariactwo typu ze 200KM) ma duży wpływ na poprawność działania tiptronika i na jego trwałość? Czy ktoś z was ma już chipa ( jak tak to jaka modyfikacja) na tiptroniku? Z góry dziękuje za wypowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #67 Napisano 1 Kwietnia 2011 ja mam Passat B5 fl 1.9TDI AVF 160KM 363Nm Tiptronic i skrzynia śmiga bez najmniejszego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #68 Napisano 1 Kwietnia 2011 Jak długo już jeździsz z chipem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #69 Napisano 17 Kwietnia 2011 Witam Panowie, Mam pytanie do was, mam Tiptronica 2.5 v6 tdi, działa ona bez zarzutu i jakichkolwiek szarpnięć. Nic mi nie wiadomo o odbytych wymianach oleju. Ostatnio po wymianie chłodnicy, mechnik stwierdził że olej jest bardzo gęsty oraz czarny i według niego nadaje się do natychmiastowej wymiany ( na podstawie oleju który pojawił się przy otworze w chłodnicy - podczas demontowania jej ) W związku z tym pytanie, co według was zrobić mając na uwagę chęć dłuższej ekspleatacji samochodu ? Wymieniać czy nie ? ( skrzynia pracuje bez zarzutu ) auto z roku 2003 przebieg około 203 tysiące raczej prawdziwy, Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #70 Napisano 18 Kwietnia 2011 No wlasnie i tu masz najwiekszy dylemat. Bo jesli nie byl w ogole zmieniany i ma taki przebieg to moze lepiej nie ruszac. Bo Ale z drugiej strony wymiana oleju, filtru zwieksza zywotnosc skrzyni. Rzuć monetą Albo zadzwon do 3-4 specjalistów i zapytaj ich co oni mysla - chociaz zakładam że powiedzą żeby zmieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #71 Napisano 18 Kwietnia 2011 Heja ja robiłem wymiane oleju przy 125000mil ( 200000 km) i wiem ze od początku nie było nic wymieniane w skrzyni bo i wksiążce nie było wzmianki a i przy wymianie mechnik potwierdził prawie smołę a nie olej wypływający. Zrobili mi półgodzinne płukanie systemu nowym olejem po czym napełnili do pełnia i od 10000 mil przejechanych nie mam żadnych ( odpukać w niemalowane :-)) problemów. Jedyny mankament to był fakt że niby autoryzowany serwis VW w UK a filtra mi nie wymienili ( a nazwali ten serwis wymiana okresowa) i powiedzieli ze filtra się nie wymienia. No cóż w tedy im uwierzyłem i odjechałem a teraz wiem ze powinni wymienić. Reasumując ja myślę ze wymiana oleju powinna być stosowana w automatach bo olej jak to olej się zużywa i traci swoje właściwości. Gdzieś nawet na forum , chyba nawet w tym wątku doczytałem się że nasze skrzynie maja 2 rodzaje olejów. Ale ja wymieniałem tylko jeden :-). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalrx Zgłoś #72 Napisano 18 Kwietnia 2011 Koledzy jak najbardziej mają rację - jest to spory dylemat - wymieniać czy nie. IMHO jeśli olej nie był nigdy wymieniany, a stan jego jest taki jak opisałeś (czyli delikatnie mówiąc, nie najlepszy) to powinieneś jednak wykonać ten zabieg. Mówisz, że teraz nic się nie dzieje, jednak olej ten pływa sobie takimi wąskimi kanalikami na sterowniku hydraulicznym, a kanaliki te lubią się zapychać. Tak samo elektrozawory - często się przycinają. I tutaj zawsze pierwsze co należy zrobić to właśnie wymienić olej, bo istnieje taka możliwość, że nowy olej przepłuka sterownik i wszystko będzie ok - jednak co jeśli będzie za późno? Ja bym dmuchał na zimne i wymieniał, ale to tylko moje skromne zdanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #73 Napisano 19 Kwietnia 2011 Wlasnie kolega ma racje, nie moge znalezc zdjecia sterownika rozebranego ale tam faktycznie sa takie kanaliki sciezki wyglada to nie niesamowicie az ciezko uwierzyc ze tam plywa olej i to taki skomplikowany mechanizm. Te kanaliki to chyba nawet ciensze niz slomki do picia wiec jak jest bardzo brudny i gesty olej to bedzie sie zapychalo i coraz gorzej chodzilo Moim zdaniem zmieniaj - ale razem z filtrem i uszczelką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodyguard41 Zgłoś #74 Napisano 19 Kwietnia 2011 Wymiana oleju przy 257 tys km na olej Febi wraz z filtrem. Skrzynia pracuje lepiej, plynniej. Spalanie: i tu ciekawostka po zmianie oleju w skrzyni i w silniku ,na trasie predkosc 90-110km/h udało sie zejsc do 5.3l/100km- normalnie szok byl dla mnie,dodam ze silnik 2.5 v6. Ale to przy baaaaaardzo oszczednej jezdzie. Normalnie pali od 6.7 - 7.4 trasa, 8.5-10 miasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tyfus500 Zgłoś #75 Napisano 19 Kwietnia 2011 Michał, a ile cię to kosztowało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalrx Zgłoś #76 Napisano 19 Kwietnia 2011 Michał, a ile cię to kosztowało? A o co pytasz? Jeśli o sterownik hydrauliczny to używka z robocizną 1500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #77 Napisano 19 Kwietnia 2011 Jeśli o sterownik hydrauliczny to używka z robocizną 1500zł. Na dzień dobry prawie każdy mechanior woła 500 zł za samo wyjęcie i włożenie skrzyni. Niestety takie są szare realia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yasiu Zgłoś #78 Napisano 20 Kwietnia 2011 1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie) Prawdziwy to 23800km (automat ma 120000km adnotacja serwisowa o wymianie) 2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej, filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna) olej wymieniony przy 237000: Olej hepu, filtr VW, uszczelka zamiennik 3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające) NIE 4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...) czasami szarpała przy zmianie biegów (przez złą regulacje LPG), powolna zmiana biegów (pomogła wymiana oleju) 5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru) Silnik 4.0 BDN spalanie trasa 14, miasto >22 LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolziom Zgłoś #79 Napisano 29 Kwietnia 2011 Witam, jako ze jestem nowym użytkownikiem forum z góry proszę o wyrozumiałość Pozwolę sobie ominąć odpowiedz na pierwszy post ponieważ potrzebuje pilnie pomocy, a mianowicie posiadam Passata z 2001 roku 1.9 TDI tiptronic. Ok 3 tygodnie temu odczułem szarpanie na 3 biegu, na początku delikatne a później coraz mocniejsze. Postanowiłem oddać samochód do warsztatu. Auto oddałem 18.04 i do dnia dzisiejszego jest nie naprawione... usterka jaka została mi przedstawiona na początku to pęknięty koszyk który trzeba wymienić. Passat za 3-5 dni miał być do odbioru po czym dowiedziałem się ze usterka dalej występuje... ponoć wyjęto jeszcze raz skrzynie, przejrzano wszytko od nowa i okazało się ze dalej lipa. Podejrzenia padły na komputer sterujący skrzynia, znalazłszy taki wczoraj i dostarczyłem go do warsztatu i z dzisiejszej rozmowy dowiedzialem się ze auto zimne jeździ dobrze a po 30 km objawy powracają. Mechanik chce oddać Passata do elektryka który sprawdzi wiązki kabli od komputera (dodam ze gdy dostał się do komputera był podwilgocony a szczególnie wiązki kabli) I teraz proszę o pomoc i jakieś rady bo sam już nie wiem co mam myśleć... powoli tracę wiarę w ten zakład, czy to możliwe zęby były aż takie problemy? Samochodu nie mam już od 3 tygodni i na razie nie ma nadziei na to ze szybko wróci ("elektryk może będzie miał czas w poniedziałek a może w środę") Z góry dziękuje za pomoc i informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yasiu Zgłoś #80 Napisano 2 Maja 2011 Kolego karolziom ostatnio wałczyłem z podobnym problemem w audi a4 i pomogła wymiana oleju na jakiś specjalny z dodatkami a wcześniej skrzynia była płukana jakimś specyfikiem co to dokładnie było to nie wiem bo dostałem to w butelkach bez napisów. Dodam jeszcze ze auto było wcześniej w warsztacie zajmującym się automatami i powiedzieli ze trzeba wymienić płytę rozdzielcza w skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach