Skocz do zawartości
druidionin

Czyżby padł parownik?

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Po powrocie od blacharza, który spawał mi próg autko nie chciało chodzić na gazie. Jak wracałem od mechanika to gasł na luzie, teraz nawet przy wciśniętym pedale zdycha... Filterek wymieniony, wszelka nieszczelność sprawdzona, pełna butla gazu, elektronika działa(I-gen śruba + emulator lambda) i przełącza a mimo to auto dalej nie chce chodzić...

Gaz dopływa do filtra i idzie dalej ale jakby parownik się zatkał. Odpiąłem rurę od miksera do parownika i otworzyłem elektrozawory. Coś tam leci z parownika ale nie śmierdzi i jakoś tak mało tego gazu...

 

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie parownika domowym sposobem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak 1 generacji to pokręć śrubą aby zwiększyć dopływ gazu i zobacz jaka reakcja. Jak pomoże do dobrze a jak nie to do gazownika niech przeczyści i wyreguluje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak 1 generacji to pokręć śrubą aby zwiększyć dopływ gazu i zobacz jaka reakcja. Jak pomoże do dobrze a jak nie to do gazownika niech przeczyści i wyreguluje .

Regulacja śrubą nic nie daje... W ogóle tak jakby gazu nie dostawał. Na benzynie chodzi normalnie więc zawieszenie klapki antywybuchowej odpada.

Tak jakby gaz nie docierał do parownika, zawór z filtrem sprawny i puszcza... Nie wiem co to, a jak pojadę do gazownika to mi powie to co sam przypuszczam, że parownik padł... Nie wierzę im bo zjadłem na nich zęby i straciłem niepotrzebnie kupę pieniędzy.

Parownik to Emmegaz.

 

 

Powalczę z nią jutro, może coś wymyślę. Swoją drogą tak na zaś, jakbym miał już wymieniać to patrzyłem by zmieścić się w 200 zł z nowym z alledrogo.

Do wyboru jest lovato, tomasseto Asterik, zavoli zeta-N, i emmegaz(przy czym mam już taki drugi i mam dość regulacji jedną śrubą). Co dobrego w tej cenię dostanę?

Firmowy zestaw naprawczy kosztuje 62zł ale słyszałem że emmegaz nie nadaje siędo regeneracji z racji krzywiących się prowadniczek.

Zamierzam w przyszłości zamontować blosa więc fajnie by było gdyby ewentualny nowy reduktor dał przy nim radę.

Edytowane przez druidionin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lovato doskonale się sprawują, w razie wu zestaw naprawczy 40-50 złotych, łatwiejsza regulacja niż np w brc jeśli chodzi o I generację...

Poluzowałeś rurkę przed parownikiem? Dochodzi tam gaz?

 

---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:57 ----------

 

Czasem elektro zawór strzela ale nie puszcza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poluzowałeś rurkę przed parownikiem? Dochodzi tam gaz?

Zawory mam na butli, filtrze fazy ciekłej i na reduktorze... Wszystkie działają poprawnie. Gaz wchodzi do parownika(lekka nieszczelność na złączce filtr-parownik).

Zdjąłem rurę prowadząca od miksera do parownika i połączyłem elektrozawory aby móc chwilowo je otwierać zwierając kabel do plusa akumulatora.

I w momencie otwarcia widać taki pufnięcie z wylotu parownika i słychać że coś świszczy i gaz się wydobywa z parownika ale tak jakoś bardzo mało...

Może się parownik zalepił? Odparafinowanie coś może pomóc?

Oczywiście wszystko było na gorącym silniku :)

 

Jutro spróbuję rozgrzać silnik, spuścić parafinę i popróbować pokręcić śrubą na parowniku, może się dźwigienka przywiesiła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w aucie mojej siostry wymieniałem reduktor na nowy Kupiłem RGE 92 z Lovato. Był taki zamontowany od nowości i już sprawiał więcej kłopotów niż dawał obniżonych kosztów eksploatacyjnych. Zprzesyłem z alledrogo dałem około dwóch stówek z dyszką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja, że przekaźnik odcinający paliwo padł ale w tym wypadku po przełączeniu na gaz i z powrotem na paliwo silnik by zalał się doszczętnie i zdech a on chodzi normalnie, oczywiście zaskakuje z opóźnieniem.

 

A jak ten tommasetto? Podoba mi się opcja zintegrowanego filtra i jego dostępu od góry, bo teraz aby wymienić filtr muszę cały elektrozawór lovato złożyć na stole by się uszczelka dobrze ułożyła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam LOVATO zero problemów nawet w największe mrozy łatwa regulacja możliwość spuszczania syfu. W tych nowszych zaworach z filtrem jest lepiej rozwiązana kwestia tej dolnej uszczelki chociaż przyznam że u siebie w tym starszym typie bez problemu wymieniam filtr.Nie wiem jak to jest w twoim parowniku ale w LOVATO jest tak, że jak otworzysz elektrozawory to gaz do miksera nie będzie leciał bo musi być podciśnienie żeby membrana otworzyła dodatkowy zaworek i gdy np odpalam zimny tylko na gazie to szybciej zaciągnie gaz jak wdepnę pedał gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak otworzysz elektrozawory to gaz do miksera nie będzie leciał bo musi być podciśnienie żeby membrana otworzyła dodatkowy zaworek i gdy np odpalam zimny tylko na gazie to szybciej zaciągnie gaz jak wdepnę pedał gazu.

Ja odpalam zawsze na PB. A potem przełączam w drodze... Czyli u mnie jakby ta dźwignia się po prostu nie otwierała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zatarło się albo mikser nie robi podciśnienia albo membrana pękła. zobacz mikser ale on nie powinien się zatkać najprawdopodobniej parownik do regeneracji masz

Edytowane przez tomw88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo zatarło się albo mikser nie robi podciśnienia albo membrana pękła. zobacz mikser ale on nie powinien się zatkać najprawdopodobniej parownik do regeneracji masz

Mikser ok, inaczej nie chodziłby na pb i nie wkręcał na obroty...

Też obstawiam parownik... No nic na dniach będzie lovato super ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co panowie doradzicie na to ze parownik był regenerowany a i tak regulacja za pomocą śruby od obrotów na biegu jałowym nic nie dają i samochód gaśnie z powodu zbyt niskich obrotów ?;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo coś źle złożone albo źle dobrany mikser i nie robi takiego podciśnienia jak powinno albo jeszcze za mocno skręcona śruba na wężu. Zakładając oczywiście że na benzynie wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności