niunio Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2011 witam mój passat 1.6 z 1997 nie chciał mi odpalić na mrozie; stał ost. dwa dni na zewnątrz gdzie temp. w nocy dochodziła do 20 na minusie; rozrusznik kręcił ale ani razu nie palił poza tym pojawiła się migająca na czerwono kontrolka ciśnienia/ poziomu oleju i trzykrotny sygnał dźwiękowy. o co chodzi??? mogę poczekać do czasu, aż temp. wzrośnie, ale może ktoś miał podobną sytuację i wie jaka jest przyczyna? pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2011 sprawdź stan oleju i użyj szukaj-ki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2011 mój passat 1.6 z 1997 nie chciał mi odpalić na mrozie; stał ost. dwa dni na zewnątrz gdzie temp. w nocy dochodziła do 20 na minusie; rozrusznik kręcił ale ani razu nie palił poza tym pojawiła się migająca na czerwono kontrolka ciśnienia/ poziomu oleju i trzykrotny sygnał dźwiękowy. Może miałeś gdzieś w układzie paliwowym wodę i zamarzła, a może trzeba sprawdzić czy wszystkie bezpieczniki są całe, czy pompa paliwa działa i wiele innych rzeczy typu czy jest iskra na świecach i czy dochodzi paliwo do cylindrów. Co do kontrolki ciśnienia, poziom oleju warto sprawdzić ale stawiam że kontrolka zaświeciła się bo długo kręciłeś rozrusznikiem i system wykrył za niskie ciśnienie oleju, raczej normalny objaw ale nie bagatelizuj tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawNeo Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2011 Kolego miałem to samo, pewnie długo kreciłeś i tak jak kolega napisał system wykrył za niskie ciśnienie oleju. Umnie były świece, rozgrzej świece pare razy zanim zapalisz czyli włącz zapłon i wyłacz gdy świece zgaszną na kontrolce i tak z 4 razy i zapali bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2011 Umnie były świece, rozgrzej świece pare razy zanim zapalisz czyli włącz zapłon i wyłacz gdy świece zgaszną na kontrolce i tak z 4 razy i zapali bez problemuAle kolega m,a benzyniaka, benzyniaki nie mają świec żarowych do podgrzewania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2011 Ja miałem podobny problem a załatwiłem go wlewając 0,5 l denaturatu do baku . Po tej operacji tankuje BP i LPG tylko na stacjach arge i nie mam problemu nawet przy -30 pali jak rakieta . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokot Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2011 Witam Panowie. Ja mam troszkę podobny, lecz inny problem. Mianowicie po tych mrozach w sumie auto odpala, ale jak przejadę 1-2km to zaczyna głośno silnik chodzić i mruga ta kontrolka oleju + 3 sygnały. Wcześniej tak mi się działo może 1-2 razy przez cały rok. Teraz mam cały czas. Różnica jaką zauważyłem, to zaraz po odpaleniu jeszcze na zimnym silniku jak przygazuję tak do 3tys. obrotów to słychać taki dziwny dźwięk porównywalny do tego jak pada pompa wspomagania kierownicy (stoję w miejscu ) tylko mówię o dźwięku - takie brzęczenie. Czy to może być padnięta pompa oleju? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2011 Witam Panowie. Ja mam troszkę podobny, lecz inny problem. Mianowicie po tych mrozach w sumie auto odpala, ale jak przejadę 1-2km to zaczyna głośno silnik chodzić i mruga ta kontrolka oleju + 3 sygnały. Wcześniej tak mi się działo może 1-2 razy przez cały rok. Teraz mam cały czas. Różnica jaką zauważyłem, to zaraz po odpaleniu jeszcze na zimnym silniku jak przygazuję tak do 3tys. obrotów to słychać taki dziwny dźwięk porównywalny do tego jak pada pompa wspomagania kierownicy (stoję w miejscu ) tylko mówię o dźwięku - takie brzęczenie. Czy to może być padnięta pompa oleju? Pozdrawiam! sprawdź ciśnienie oleju wpinając manometr w miejsce czujnika (okolice filtra oleju) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2011 Kolego podjedź gdzieś do mechanika i niech ci sprawdzi ciśnienie oleju bo możesz mieć padniętą pompę a grodzi to zatarciem silnika . Sam jestem po wymianie silnika i wiem ile jest przy tym roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokot Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2011 Dzięki Panowie. Możliwości wpięcia manomentra nie mam, ale jutro umówię się z mechanikiem. Pytanie - na wolnych obrotach może chodzić (do holowania), czy lepiej nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2011 Dzięki Panowie. Możliwości wpięcia manomentra nie mam, ale jutro umówię się z mechanikiem. Pytanie - na wolnych obrotach może chodzić (do holowania), czy lepiej nie? myślę ze na wolnych może pyrkotać by było wspomaganie i ładowanie aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #12 Napisano 28 Lutego 2011 Dzięki Panowie. Możliwości wpięcia manomentra nie mam, ale jutro umówię się z mechanikiem. Pytanie - na wolnych obrotach może chodzić (do holowania), czy lepiej nie? jak nie masz smarowania to odpusc sobie odpalanie silnika,chyba ze chcesz wymieniac silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2011 Powiedz jeszcze na jakim oleju jezdzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokot Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2011 Jeśli o mnie chodzi to shell mineralny 15w40. Dobrze? Pytanie dla tych, którzy może się orientują - jaka cena w hurtowni takiej pompy oleju do mojego silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2011 Jeśli o mnie chodzi to shell mineralny 15w40. Dobrze? Bardzo źle,ale przynajmniej teraz wszystko jasne. A i pamiętaj ze 15w40 wlewamy do traktorów,a nie do aut 20zaworowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokot Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2011 Co jest jasne? Jakiś magik z serwisu przy wymianie oleju mi taki wlał, bo nie wiedziałem jaki był wcześniej, a ten wybrał z katalogu dla tego modelu. Zaproponuj mi właściwe rozwiązanie kolego, przebieg to 180tyś. (przynajmniej na liczniku). Dziękuję! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2011 5w40 obojętnie jakiej firmy,z tym ze może być już za późno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #18 Napisano 1 Marca 2011 10w40 tez moze byc,ale jak mineralny wlany to tak jak kolega napisal powyzej,ze juz moze byc za pozno na powrot do polsyntetyku (10w40) a tym bardziej do syntetyku (5w40) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niunio Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2011 wracając do tematu: próbowałem go dzisiaj odpalić postawiłem go na słońcu na ponad 3h z otwartą maską dałem mu w kolektor samostartu i na moment załapał ale zaraz zgasł - tak jakby przepalił tylko eter i na tym koniec, potem eter-załapie na moment i znowu gaśnie itd. zajrzałem do świec- suche jak pieprz, iskra jest, paliwo w baku płynne i też jest. wnioskuję, że nie dostaje paliwa - ale co może być tego przyczyną? nie wiem - tu moja znajomość auta się kończy. mogę ostatecznie dolać denaturatu do baku, ale skoro nie dostaje paliwa to i dykta raczej nie dojdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokot Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2011 niunio przepraszam, że się wtrąciłem do tematu... 10w40 tez moze byc,ale jak mineralny wlany to tak jak kolega napisal powyzej,ze juz moze byc za pozno na powrot do polsyntetyku (10w40) a tym bardziej do syntetyku (5w40) Tak też właśnie myślałem, że może lepiej już nie zmieniać mineralnego, bo sam nie wiem jak długo na nim jeździł (ja rok, nie wiem ile Niemiec), dlatego wymienię go na nowy i zmienię też pompę oleju na inną (niestety używaną, bo nie stać mnie na nową). Oby pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach