Skocz do zawartości
niunio

nie pali na mrozie + kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mój passat 1.6 z 1997 nie chciał mi odpalić na mrozie; stał ost. dwa dni na zewnątrz gdzie temp. w nocy dochodziła do 20 na minusie; rozrusznik kręcił ale ani razu nie palił poza tym pojawiła się migająca na czerwono kontrolka ciśnienia/ poziomu oleju i trzykrotny sygnał dźwiękowy.

 

o co chodzi???

mogę poczekać do czasu, aż temp. wzrośnie, ale może ktoś miał podobną sytuację i wie jaka jest przyczyna?

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź stan oleju i użyj szukaj-ki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój passat 1.6 z 1997 nie chciał mi odpalić na mrozie; stał ost. dwa dni na zewnątrz gdzie temp. w nocy dochodziła do 20 na minusie; rozrusznik kręcił ale ani razu nie palił poza tym pojawiła się migająca na czerwono kontrolka ciśnienia/ poziomu oleju i trzykrotny sygnał dźwiękowy.

Może miałeś gdzieś w układzie paliwowym wodę i zamarzła, a może trzeba sprawdzić czy wszystkie bezpieczniki są całe, czy pompa paliwa działa i wiele innych rzeczy typu czy jest iskra na świecach i czy dochodzi paliwo do cylindrów.

Co do kontrolki ciśnienia, poziom oleju warto sprawdzić ale stawiam że kontrolka zaświeciła się bo długo kręciłeś rozrusznikiem i system wykrył za niskie ciśnienie oleju, raczej normalny objaw ale nie bagatelizuj tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem to samo, pewnie długo kreciłeś i tak jak kolega napisał system wykrył za niskie ciśnienie oleju. Umnie były świece, rozgrzej świece pare razy zanim zapalisz czyli włącz zapłon i wyłacz gdy świece zgaszną na kontrolce i tak z 4 razy i zapali bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Umnie były świece, rozgrzej świece pare razy zanim zapalisz czyli włącz zapłon i wyłacz gdy świece zgaszną na kontrolce i tak z 4 razy i zapali bez problemu
Ale kolega m,a benzyniaka, benzyniaki nie mają świec żarowych do podgrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem a załatwiłem go wlewając 0,5 l denaturatu do baku . Po tej operacji tankuje BP i LPG tylko na stacjach arge i nie mam problemu nawet przy -30 pali jak rakieta .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Ja mam troszkę podobny, lecz inny problem. Mianowicie po tych mrozach w sumie auto odpala, ale jak przejadę 1-2km to zaczyna głośno silnik chodzić i mruga ta kontrolka oleju + 3 sygnały. Wcześniej tak mi się działo może 1-2 razy przez cały rok. Teraz mam cały czas. Różnica jaką zauważyłem, to zaraz po odpaleniu jeszcze na zimnym silniku jak przygazuję tak do 3tys. obrotów to słychać taki dziwny dźwięk porównywalny do tego jak pada pompa wspomagania kierownicy (stoję w miejscu :) ) tylko mówię o dźwięku - takie brzęczenie. Czy to może być padnięta pompa oleju? Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie. Ja mam troszkę podobny, lecz inny problem. Mianowicie po tych mrozach w sumie auto odpala, ale jak przejadę 1-2km to zaczyna głośno silnik chodzić i mruga ta kontrolka oleju + 3 sygnały. Wcześniej tak mi się działo może 1-2 razy przez cały rok. Teraz mam cały czas. Różnica jaką zauważyłem, to zaraz po odpaleniu jeszcze na zimnym silniku jak przygazuję tak do 3tys. obrotów to słychać taki dziwny dźwięk porównywalny do tego jak pada pompa wspomagania kierownicy (stoję w miejscu :) ) tylko mówię o dźwięku - takie brzęczenie. Czy to może być padnięta pompa oleju? Pozdrawiam!
sprawdź ciśnienie oleju wpinając manometr w miejsce czujnika (okolice filtra oleju)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego podjedź gdzieś do mechanika i niech ci sprawdzi ciśnienie oleju bo możesz mieć padniętą pompę a grodzi to zatarciem silnika . Sam jestem po wymianie silnika i wiem ile jest przy tym roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Możliwości wpięcia manomentra nie mam, ale jutro umówię się z mechanikiem. Pytanie - na wolnych obrotach może chodzić (do holowania), czy lepiej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Panowie. Możliwości wpięcia manomentra nie mam, ale jutro umówię się z mechanikiem. Pytanie - na wolnych obrotach może chodzić (do holowania), czy lepiej nie?
myślę ze na wolnych może pyrkotać by było wspomaganie i ładowanie aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Panowie. Możliwości wpięcia manomentra nie mam, ale jutro umówię się z mechanikiem. Pytanie - na wolnych obrotach może chodzić (do holowania), czy lepiej nie?
jak nie masz smarowania to odpusc sobie odpalanie silnika,chyba ze chcesz wymieniac silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Powiedz jeszcze na jakim oleju jezdzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to shell mineralny 15w40. Dobrze? Pytanie dla tych, którzy może się orientują - jaka cena w hurtowni takiej pompy oleju do mojego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Jeśli o mnie chodzi to shell mineralny 15w40. Dobrze?

 

 

Bardzo źle,ale przynajmniej teraz wszystko jasne.

A i pamiętaj ze 15w40 wlewamy do traktorów,a nie do aut 20zaworowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jest jasne? :( Jakiś magik z serwisu przy wymianie oleju mi taki wlał, bo nie wiedziałem jaki był wcześniej, a ten wybrał z katalogu dla tego modelu. Zaproponuj mi właściwe rozwiązanie kolego, przebieg to 180tyś. (przynajmniej na liczniku). Dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

5w40 obojętnie jakiej firmy,z tym ze może być już za późno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10w40 tez moze byc,ale jak mineralny wlany to tak jak kolega napisal powyzej,ze juz moze byc za pozno na powrot do polsyntetyku (10w40) a tym bardziej do syntetyku (5w40)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu:

 

próbowałem go dzisiaj odpalić postawiłem go na słońcu na ponad 3h

z otwartą maską dałem mu w kolektor samostartu i na moment załapał ale zaraz zgasł - tak jakby przepalił tylko eter i na tym koniec,

potem eter-załapie na moment i znowu gaśnie itd.

zajrzałem do świec- suche jak pieprz, iskra jest, paliwo w baku płynne i też jest.

wnioskuję, że nie dostaje paliwa - ale co może być tego przyczyną?

nie wiem - tu moja znajomość auta się kończy.

 

mogę ostatecznie dolać denaturatu do baku, ale skoro nie dostaje paliwa to i dykta raczej nie dojdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niunio przepraszam, że się wtrąciłem do tematu...

 

10w40 tez moze byc,ale jak mineralny wlany to tak jak kolega napisal powyzej,ze juz moze byc za pozno na powrot do polsyntetyku (10w40) a tym bardziej do syntetyku (5w40)

Tak też właśnie myślałem, że może lepiej już nie zmieniać mineralnego, bo sam nie wiem jak długo na nim jeździł (ja rok, nie wiem ile Niemiec), dlatego wymienię go na nowy i zmienię też pompę oleju na inną (niestety używaną, bo nie stać mnie na nową). Oby pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności