Skocz do zawartości
rekin

B5 1,9 TDI 115km brak mocy,szarpie,stuka itd.POMOCY

Rekomendowane odpowiedzi

Moze zaczne od poczatku.

B5 1.9 TDI 115 KM AJM.

Mianowicie ostanio wylaczyla mi sie 3 razy turbina ale wiadomo tryb serwisowy zgaszenie auta wszystko wraca do normy.

 

Do dzis pierw zaczol tak jakby pracowac na 3 garach strasznie majtalo silnikiem na biegu jalowym,po zgaszeniu samochodu po jakims czasie ponownym odpaleniu ewidetna praca na 3 garach,silnikiem wali na lewo i prawo.ok ruszamy jedynka a ty buuu zarabiste szarpanie od samego dolu do samej gory(tylko raz sprawdzilem) 2 to samo , 3 to samo i tak do konca.

 

 

Calkowity brak mocy!!! tak jakby turbo nic nie dmuchalo.

 

Dalej przerazliwy halas ze strony silnika okolice EGR.

 

Dzwiek ten nie jest metaliczny tylko jakby cos wybuchalo albo robilo sie duze cisnienie i by u upuszczalo je w mniej niz jedna sekunde oczywiscie bez zadnego syczenia,dzwiek ten jest rownolegly do pracy silnika.

 

Stan oleju jest prawidlowy,

plyn chlodzacy rowniez

zadnego dymienia na czano czy na bialo

dolot wyglada na caly nigdzie nie slychac upuszczania powietrza ani zadnego pekniecia

ropa tylko Verva z Orlenu

EGR i okolice zasmarkanie powaznie olejem

filtr powietrza nowka

 

jakies pomysly co to moze byc??:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbawka się wyłączała bo tryb serwisowy wpadał czyli przeładowywała.. a pompki jak się mają?? skoro na trzech garach pracuje to któryś pompowtrysk skończył żywot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a pompki jak się mają??

 

teoretycznie dobrze...przebieg to 196tys orginal zero problemow z odpalaniem zero kopcenia itp...ale dlaczego teraz turbawka niedziala??

 

mozna zalozyc ze pompka stanela to wprowadzila by ona ECU w calkowity tryb serwisowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego

Jeśli chodzi o mnie to jakis czas temu miałem również problem z zawalonym EGR, pracą na 3 garach,szarpaniem, brakiem mocy. Pomogło czyszczenie EGR i pompek (zrobił mi to znajomy mechanik). Problem zniknął. Wprawdzie turbo czasami wyłącza sie w momencie kiedy za za bardzo je przegonie ale to już inny temat i w związku z nim będę szukał przyczyn w wężu albo w zasyfionym turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odzew!!!

Pasztet juz gotowy:)

Przyczyna takiego zachowania pekla sruba regulacyjna pompowtrysk katra sie odkrecila i walilo o dekiel zaworow.

no i zaczely sie schody bo nigdzie w ASO nie ma rakies sruby bo to stara i wadliwa konstrukcja byla teraz sa nowsze i lepsze rozwiazanie co za tym idzie wszystkie sruby i takie sworznie do wymiany x4:)

 

jakie tego plusy??

mam wieksza pewnosc ze nie peknie kolejna ze zmeczenia materialu koszty po znajomosci 260zl z robota :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzewam trochę temat ale po co tworzyć nowy :)

Dzisiaj po południu nagle poczułem spadek mocy, ale już byłem niedaleko domu wiec wróciłem. Po paru godzinach wyjechałem i dalej brak mocy. Wyjąłem filtr powietrza, był w jako takim stanie więc kupiłem nowy ale dużej różnicy nie było. Pojechałem do mechanika to okazało się, że wąż od intercoolera do kolektora jest pęknięty i powietrze bokiem ucieka. Wąż nie został wymieniony tylko przecięty wsadzona metalowa rurka i zaciśnięte opaskami. Podczas dania obrotów około 2tys. wąż robi się twardy ale lekko można go ścisnąć, jednak nie czuć aby powietrze uciekało. Niestety samochód odzyskał tylko cześć mocy, jak się lekko dotknie pedału to teraz czuć jakieś przyspieszenia ale to nie to, oraz jak się wciśnie pedał do oporu to albo przyspiesza bardzo powoli, a czasami to nic nie czuć.

Co może być powodem takiego zachowanie samochodu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelchl

Witam, mam podobny problem w swoim passacie b5 115km , jak depne mu mocniej to szarpie , szarpanie jest wyczuwalne w caly samochodzie , i przewaznie szarpie w momencie obrotowym od 2 tys do 2,5 tys. , a jezeli bedziemy go spokojnie powoli rozpedzac to moze nawet dojsc do 160km bez przerywania ale jak bedziemy delikatnie przyspieszac bo jak depniemy to przerywa, szarpie. Myślałem że to wina turbosprezarki, wyciagnalem ja i zostala wyczyszczona tak samo jak intercooler, kolektory , po złozeniu takie same objawy jak przed robota teraz tylko moze lepiej sie zbiera . Na komputerze nie pokazuje zadnych bledow !! Jeszcze ostatnio zrobilem wieksza trase 900km i tak juz pod koniec trasy przyrywanie ustalo ale na drugi dzien po ponownym uruchomieniu wrocilo , co do stylu jazdy to samochod dostaje caly czas wysokie obroty , podczas kazdej jazdy przepale go do 4 tys obrotow na nizszym biegu . problem z przerywanie utrzymuje sie juz od ponad 20 tys km . JAKA MOZE BYC PRZYCZYNA szarpania ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności