Skocz do zawartości
Varcan

Dławienie silnika przy prędkościach 120 - 140 km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Kopcić nie kopci. Dawka paliwa faktycznie jest ciut przesadzona w mapach ale mapy zmienione ponad rok temu (do poprawy niedługo). Niektóre przewody jak to w dieslu się pocą, sporo z egr się poci ale jest odłączony - z czasem założe flansze aby się egr całkiem pozbyć. Przewody podciśnienia już wszystkie wymieniłem. Popatrzę jeszcze na dolot - ale chyba jakbym miał dolot nieszczelny to by mi wpadał w tryb awaryjny (tak było jak miałem uszkodzony IC)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś nieszczelny właśnie EGR i tamtędy właśnie spieprzało ciśnienie, wydawało mi się to nie możliwe dopóki nie podmieniłem egr na inny i okazało się że dławienia jak ręką odjął ale to była inna jednostka - AJM tam EGR jest nieco inny. Ale jak Cieknie Ci z EGR to jest to możliwe że puszcza ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może paliwo gdzieś cofa...hmmmm....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra nowy plan.

 

Wywalam EGR i wrzuce flansze zamiast niego (kolega z forum widzę robi takie) jak to nic nie do to filtry - jak to nic nie da to walka dale.

 

emate może paliwo gdzieś cofa...hmmmm....
- hmm co masz na myśli ? w jakim sensie cofa się ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób lepiej logi dla grupy 023 i będzie więcej wiadomo ale ja na Twoim miejscu zbierałbym kaskę na nowe pompki, bo jeśli to nie konektorek na pompce to pompka na 3 garnku powiedziała pa pa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobie logi.

 

A tak mnie jeszcze zastanawia jeżeli to faktycznie uwalona pompka to konieczna jest wymiana wszystkich czy wystarczy tę uwaloną ?

 

Wiadomo komplet trochę drożej wyjdzie niż pojedyncza sztuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jeden ale najpierw najlepiej wymontować i sprawdzić jakie są .. jeszcze tego tematu nie przerabiałem więc na 100% nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra pojeździłem i wrzucam nowe logi z gr 23

 

http://vaglog.rtnet.pl/varcan_22481.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/varcan_22482.html

 

i kilka luźnych :

 

http://vaglog.rtnet.pl/varcan_22483.html

http://vaglog.rtnet.pl/varcan_22484.html

http://vaglog.rtnet.pl/varcan_22485.html

 

Z moich spostrzeżeń, dławienie pojawia się najczęściej po spokojnej jeździe przy mocniejszym depnięciu na gaz (ok 1900 obrotów). Przez jakiś czas występuje a potem się uspakaja (tak jakby został przegoniony i luzik). Może jest faktycznie tak jak już kolega wspomniał że turbo przeładowuje i N75 zbija ciśnienie i stąd szarpanie :/

 

Jeżeli to byłby jakiś przewód podciśnienia to problem chyba by cały czas występował. Te korekcje na 3 cylindrze są faktycznie spore ale wraz ze wzrostem obrotów maleją.

 

Albo kurde ten pitolony EGR się jakoś blokuje - ale kurde przecie jest na kompie odłączony ponadto ma odłączone przewody podciśnienia :/

 

Jak ten problem zostanie usunięty to tych co tu pomogli zapraszam do knajpy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisz i wklej te logi z grupy 013 i 023 w dziale analiza logów, moim zdaniem albo problem elektryczny z pompkami albo same pompki ale niech jakaś mądra głowa jeszcze potwierdzi tam tą diagnozę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw czy sobie poradziłeś z tym problemem,

napisz jeśli się coś udało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie po dłuższej przerwie :)

 

W trakcie walki na początku października pojechałem do moich macherów ze zleceniem :

 

- wymiana filtra powietrza

- wymiana filtra paliwa

- sprawdzenie konektorów na wtryskach

- poszukanie co może mi drania dławić

 

Powymieniali ale nic nie znaleźli - dwa dni później rozsypało mi się turbo :/

 

Wkurzyłem się i wywaliłem EGR całkowicie, wsadziłem turbinę ze 130KM AWXa. Chwilę jeździłem spokojnie ale po jakimś czasie przeszły mi obawy i znów zacząłem deptać pasiorka i problem znów się pojawił lecz w troszkę innej odsłonie.

 

Obecnie jest tak że po przejechaniu jakichś 8 km jak już jest niby te 90 C na blacie wcisnę mu gaz mocniej wówczas przy ok 2000 obr zdławi (przyszarpnie) go ale jak depnę mocniej to mu przechodzi i potem jedzie już normalnie - niezależnie od prędkości.

 

Myślałem że może to wina filtra ale po wymianie na nowego filtrona nic sie nie zmieniło :/

 

Paliwo zalane na innej stacji niż normalnie (Shell v-power diesel)

 

Może to faktycznie wina pompowtrysku - ale faktycznie by wtedy dławił a nie byłby poprostu słabszy ?

 

PS: Dzisiaj jak zaczęło go dławić nie dodałem więcej gazu aby zobaczyć co się stanie - po chwili takiego dławienia zapaliło się ESP i ABS i stracił jakąkolwiek moc - silnik zaczął jakoś dziwnie pracować. Po zgaszeniu i odpaleniu na nowo pracował już normalnie.

 

Chyba ważna informacja :

 

Sprawdziłem po powrocie do bazy VAGiem czy może jakieś błędy wywaliło i ... wywaliło :)

 

18075 Valve for pomp jet cylinder 2 (N241) Electrical malfunction P1667 - 35-00- -

Edytowane przez Varcan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Serbijan

Witam:) Mam podobny problem z falujacym autem przy predkosci 130-140 km/h. W momencie kiedy wciskam gaz do oporu auto zaczyna bardzo plynnie przyspieszac i zarazem zwalniać. Takie dziwne uczucie jakby auto nie mogło się do konca rozpedzic, nie dostaje pełnej mocy. Chcialbym dodac ze auto jest w automacie. Jesli mial ktos kiedys taki problem i poradzil sobie z tym to prosze o kontakt.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Już mam nadzieje że to mój ostatni post w sprawie mojego problemu.

 

Mając komunikaty błędu uznałem że jest to albo któraś pompka albo wiązka.

 

Uznałem że zacznę od tego co najłatwiejsze i najtańsze ;) tj. sciągnąłem dekiel, wyciągnąłem wszystkie konektory, potraktowałem wd40 i wpiąlem spowrotem starając się poprawić styki.

 

Muszę przyznać że .... pomogło :)

 

Od kilku dni żadnych dławień.

 

Wnioski po ściągnięciu dekla :

 

- zmienić olej z Castrola na Motul

- wymienić przy okazji następnego rozrządu popychacze

 

PS: Wydaje mi się że takie podłączenie wtrysków (tj. w komorze silnika) to jedno z głupszych rozwiązań VW ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli diagnoza się potwierdziła :) dobrze że to jednak konektorek a nie pompka do wymiany. Pomysł z umieszczenie kabli pod deklem do najszczęśliwszych nie należy ... jest jeszcze kilka innych niedoróbek tak w naszych autach jak i w autach innych producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - diagnoza potwierdzona ;)

 

Ależ to była irytująca usterka :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności