Skocz do zawartości
tdz77

proszę o weryfikację AFN - wpada w notlaufy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio Passat zaczął wywalać mi notlaufy. Zrobiłem logi dynamiczne:

 

Log - 11

Log - 3

Log - 8

 

Podczas robienia logu 11 wpadł w notlauf (przy ponad 4krpm) - jak widać przeładowuje (i chyba późno wstaje - jak oceniacie?).

Podczas testu basic-settings kanału 11, sztanga porusza się łądnie góra-dół w całym zakresie.

Zawór N75 zmierzyłem oporność - wyszło 20 ohm.

 

Błąd jest następujący:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

 

Gdzie szukać rozwiązania problemu? Co może być nie tak?

Kurcze za 2 tygodnie mam dłuższą trasę z rodziną,a ten się zaczął wygłupiać, że strach wyprzedzać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo od 3tyś przeładowuje , sprawdź wężyki, n75 podmień, a jak sztanga chodzi całym zakresem to ok ale może się zacinać, sprawdź zdejmij zawleczkę a potem sztangę i palcami sprawdź dzyndzel zakres ruchu i czy lekko chodzi i czy się nie przycina turbo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, żeby taki test zrobić to musiałbym chyba cały przód auta wyjąć... Mam B5 i AFN, a tam nie ma za bardzo miejsca żeby palcami sztangą poruszać - radzę sobie z pomocą klucza 14-stki i żadnych zacięć nie wyczuwam. Dzisiaj wymieniłem wężyk do gruszki (połączenie z gruszką wydawało mi się już takie sparciałe i luźne) i nie łapie już trybu awaryjnego, z ciekawości zrobiłem jeszcze log kanału 11:

 

Log 11 - nowy

 

Chyba cały czas jest za dużo mimo, że błędów nie wywala?

Czy tak można jeździć, czy szkodzi to sprężarce?

Acha -ten test zrobiłem na włączonej klimie (zapomniałem wyłączyć) - czy to mogło mieć wpływ na wynik?

Edytowane przez tdz77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalej tak samo teraz od 3,5 tyś. Jeśli masz możliwość zmien zawór n75 pożycz od kogoś na sprawdzenie aby loga zrobić 011 bo coś mi się wydaje że on szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, będę próbował z tym zaworkiem - pewnie znów koło weekendu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem załatwiony :dobrze

 

Początkowo posprawdzałem wszystkie połączenia gumowe w dolocie i wymieniłem wężyki podciśnienia przy N75 bo wydawały mi się sparciałe. Poprawy brak.

Potem wyciągnąłem N75 i przeczyściłem wg opisu z tego forum. Autko jakby trochę lepiej reagowało na gaz, ale cały czas trochę przeładowuje. No więc ostatnia możliwość - zapieczone kierownice.

Wyciągnąłem i przeczyściłem turbo wg opisu z forum (jest naprawdę dobre!), założyłem i logi jak fabryka kazała!:

log 11 - po czyszczeniu turbo

Czyszczenie turbo zajęło mi jakieś 6h, rozłożone na 3 dni (jednego dnia wyciągnięcie, drugiego rozłożenie turbo i wyczyszczenie, trzeciego wsadzenie), trochę zabawy z tym było - ale turbo śmiga elegancko! Można jechać w trasę bez strachu.

Edytowane przez tdz77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób sobie zbiorniczek na odme jak wyczyściłeś turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaślepić wlot do rury przy turbo, a końcówkę węża odmy wsadzić w butelkę?

 

A co to daje? Turbo jest zabrudzone z sadz z układu wydechowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności