Skocz do zawartości
janekbyd

AFN w przedziale 1500-2500 obr/min dymi na czarno i chodzi jakby na 3 cylindry.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z silnikiem AFN, mianowicie, podczas jazdy w przedziale 1500-2500obr./min silnik lekko poszarpuje, tak jakby przestawał chodzić na jeden cylinder, natomiast z rury wydechowej leci czarny dym.

Dodam tylko że zaczęło mi się to dziać po pęknięci zaworu wydechu na 4 cylindrze.

Części które zostały wymienione lub zregenerowane podczas tego remontu:

- głowica kompleksowo (2 zawory + prowadnice zaworów, szlifowane gniazda, planowanie, nowe hydrauliczne popychacze, uszczelniacze zaworów)

- nowy tłok (oryginalny VW MAHLE)

- komplet pierścieni KOLBEN SCHMIDT

- wszystkie korbowody zostały pomierzone - OK

- wszystkie uszczelki oryginalne

- filtr paliwa wymieniany miesiąć temu MANN

 

Po złożeniu silnika okazało się jeszcze że końcówka wtryskiwacza nr 4 też lekko dostała, więc została wymieniona na używkę:taksobie i tu pewności nie mam czy może pompiarz nie włożył mi końcówki np. od 1Z lub czegoś innego. Nie wiem czy inne ciśnienie otwarcia wtrysku mogłoby aż tak zaburzyć pracą silnika. PROSZĘ O OPINIĘ NA TEN TEMAT.

Na Vag pokazuje mi odczyt na kanale 013

1 - -0,56 mg/suw

2- 0,33 mg/suw

3- -0,14 mg/suw

4- -0,33 mg/suw

 

Co jest interesujące to to iż w polu nr 4. pojawia się wartość. Z tego co się orientuję w tym miejscu z reguły nie pojawia się nic.

 

Sprawdziłem również przepływomierz, podmieniłem na nowy, pojeździłem ale nic to nie dało cały czas ten sam efekt.

 

Kąt wtrysku jest ustawiony na ciepłym silniku na wartość 49-56.

 

Oczywiście na Vagu zero błędów.:wsciekly

 

Proszę szanownych kolegów o pomoc na co jeszcze zwrócić uwagę i podpowiedź z jakich kanałów zrzucić logi.

 

Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Marcin

 

---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 18:01 ----------

 

Odpiąłem wtyczkę impulsatora w skrzyni biegów i dalej to samo. Czyli wniosek ze to nie nastawnik pompy. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził pompę i czy wtryski nie leją i sprawdź dolot i węże turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Usterką okazała nieszczelność w miejscu łączenia rurki wysokiego ciśnienia i 2 wtrysku. Po wymianie rurek auto odżyło.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności