sision Zgłoś #1 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) Próbowałem znaleźć sam, ale tyle już tego przeczytałem, że mam w głowie niezły bałagan. Silnik 1Z, czyli poczciwe 1.9 TDI. Objawy - czasem po odpaleniu lub na postoju, np na światłach, wskakują obroty 1100. Kiedy ruszę z takich obrotów, to po zmianie biegu na wyższy auto zwalnia, jakbym zahamował i po 1-2 sekundach rusza. Tutaj myślałem o potencjometrze pedału gazu (?) tak się to nazywa? Ostatnio miałem robione sprzęgło. Po odebraniu auta zaczęły się problemy. Auto strasznie dymiło na czarno i nie jechało. Po podpięciu pod kompa pokazał przepływkę, potencjometr gazu i czujnik temperatury, tylko nie pamiętam niestety czego w trakcie przyspieszania było słychać świst... Pojechałem do sprawdzonego mechanika i on mówi, że to nie przepływka, tylko gdzieś jest dziura w dolocie. No i znalazł dziurę, wstawił nowy gumowy element i faktycznie było ok. Myślałem więc, że to już koniec problemów. Nie miałem jednak kiedy pojechać autem gdzieś szybciej. Ostatnio byłem na drodze umożliwiającej szybszą jazdę, więc trochę szybciej pojechałem. Tzn chciałem pojechać. Wydawało mi się, że auto słabo przyspieszało i kiedyś jeździł już dużo lepiej. Ciężko było mi przekroczyć 140km/h. Wiadomo - 1Z w Passacie, to nie torpeda, ale 160km/h jeździłem nim bez najmniejszego problemu- przed wymianą sprzęgła... I teraz pytania: - czy to tylko będzie potencjometr gazu? - czy może to być jakiś czujnik? często pojawia się pojęcie czujnika temp. silnika, jest coś takiego w 1Z? gdzie może być? jaki inny czujnik może mieć wpływ na jazdę? - czy można jakoś źle sprzęgło założyć? sprzęgło kupiłem sam u naszego forumowego Marcina, więc myślę, że dobrane jest dobrze Edytowane 24 Maja 2010 przez sision Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabes Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2010 Szymek postaraj podpiąć pod vag-a i zrobić logi dynamiczne.To by na pewno ułatwiło diagnoze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2010 Vag pokazał przepływomierz, potencjometr gazu i czujnik temperatury, tylko nie pamiętam czego. Błąd przepływki i potencjometru miałem już wcześniej i jeździł normalnie, czasem tylko zawieszały się obroty, za co winię potencjometr. Ale nigdy tak nie mulił. Błąd czujnika wyszedł ostatnio. Cały czas się zastanawiam, czemu akcje zaczęły się po wymianie sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabes Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2010 Vag pokazał przepływomierz, potencjometr gazu i czujnik temperatury, tylko nie pamiętam czego. Błąd przepływki i potencjometru miałem już wcześniej i jeździł normalnie, czasem tylko zawieszały się obroty, za co winię potencjometr. Ale nigdy tak nie mulił. Błąd czujnika wyszedł ostatnio. Cały czas się zastanawiam, czemu akcje zaczęły się po wymianie sprzęgła... Tak ale po wykasowaniu błędów dalej je pokazywał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2010 Kurde, nie wiem będę jechał może w weekend do mechanika kumatego, to mu oczywiście powiem o tym, niech podepnie pod kompa poraz kolejny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mleszczyn Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2010 Witam mulenie silnika było opisywane. Mi muliła przepływka i właśnie czujnik temperatury paliwa (taka mała blaszka "podkówka"). Błędy wywal i przejedź się samochodem - wróć podłącz pod kompa i zobacz jakie błędy Ci znów wywalił. Jeżeli znowu czujnik temp paliwa - komputer otrzymuje błędne dane i źle dobiera parametry. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki18 Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2010 Witam i co to w końcu było? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mleszczyn Zgłoś #8 Napisano 29 Czerwca 2010 Obstawiam przepływkę ;/ a to boli po kieszeni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #9 Napisano 29 Czerwca 2010 Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdziłem te wskakiwanie obrotów - to nie przepływka, więc na bank muszę wymienić czujnik położenia pedału gazu, którego z resztą szukam. Przepływkę będę czyścił, bo podmieniałem z innego auta i nic specjalnego się nie działo. Chcę też wymienić komplet świec, bo na pewno są do wymiany i może przy okazji kable. Wtedy zobaczymy, co dalej ciekawego będzie. Aha - ostatnio znalazłem odłączoną wtyczkę od wentylatorów, ale to raczej z tą sprawą nie miało nic wspólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2010 Świece to raczej nic z tym wspólnego nie mają ale wymienić możesz jeśli nie grzeją :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach