falla_x Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2010 witam nie wiem czy to wina programu 175 konia i 385nm bo krótko jeździłem na serii ale podczas przyspieszania na 2 biegu najbardziej slysze dzwonienie metaliczne jakieś to samo jest na 4 i 5 biegu jeśli przyśpieszam na niższych obrotach np. jak rozpędzam si ena 4 biegu od 1500 obrotów bez jakiegoś mocnego wciskania i to samo na 5 biegu wiem ze nie powinno sie rozpędzać przy tak niskich wartościach obrotowych na wysokim biegu i pare osób powiedziało tak ze może być to dwu mas albo np. oberwał sie wkład katalizatora jak myślicie co to może dzwonić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2010 Poczytaj to : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42988&highlight=cos+dzwoni+podczas+przyspieszania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2010 kurcze dwu masa to by drgała cała buda a jak zdiagnozować katalizator tego już nie wiem bo to jest taki dźwięk jak by dzwoneczkami dzwonił , powyżej 2000 obr praktycznie nie słyszalny tylko przy rozpędzaniu na 2 biegu lub na przyśpieszaniu na wyższym biegu przy niższych obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2010 Jak postukasz w KAT-a, to jeśli będzie wkład zerwany, to usłyszysz stukanie. Inna rzecz, to czy czasem ostatnio nie było nic robione przy silniku? U mnie takie dzwonienie powodował klucz płaski, ktory wpadł gdzieś za silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2010 kurcze może i faktycznie coś mi gdzieś wpadło nie raz zdejmowałem osłonę silnika czy tam coś grzebałem po kontach w aucie , może gdzieś mi coś wpadło ale tam wszędzie jest tak ciasno żeby coś dostrzec to już problem ale to dzwonienie to wydaje mi sie jak by było spowodowane obciążeniem silnika albo przy przyśpieszaniu z 2 biegu, ale wtedy przecież auto jest mało obciążone co innego jak przy 1500 rozpędzam sie na 4 czy 5 bieg kiedy auto jest najbardziej wysilone ale wtedy jest taki sam dźwięk jak własnie na 2 osłona silnika to raczej nie bo przykręciłem ją mocno , dolna osłonę silnika też, łącznik elastyczny nie jest pęknięty czy okopcony ,żadne osłony termiczne nie dolegają do rury wydechowej podobno można sprawdzić katalizator przykładając długi metalowy pręt do puszki i do ucha ? ---------- Post added at 21:39 ---------- Previous post was at 21:38 ---------- no chyba ze to faktycznie dźwięk dwumasu który przy obciążeniu dzwoni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2010 Osłona silnika jest plastikowa - to jak ma ci dzwonić? A że w silniku jest wszędzie ciasno to wiem Ale jak chcesz zlokalizować dźwięk, to musisz najpierw na postoju pogazować i słuchać - skąd to dobiega? Czyli zaprzęgnij kogoś do pomocy. Wtedy będzie łatwiej usterkę zlokalizować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MikeDraven Zgłoś #7 Napisano 3 Lipca 2011 witam problem jest nastepujacy i istnieje od momentu zakupu mojego paska. Mianowicie chodzi o metaliczny dzwięk, który pojawia się przy schodzeniu z obrotów w moim pasku 1,9 TDI AVF. Dzwięk ten przypomina rozsypanie srub na metalowe podloze itp., przy czym ma on charakter jakby to okreslic napedzania się przy dodaniu gazu i zwalnianiu po jego puszczeniu. Dzwiek ten pojawia sie rowniez podczas jazdy przy dodawaniu gazu w zakresie 1800-2500 obrotów, pozniej go nie slychac. zostal wymieniony katalizator wraz z lacznikiem elastycznym, tlumik srodkowy, wszystkie rolki przy rozrzadzie, napinacze itd. Dzwiek nadal istnieje. Dodam ze auto bylo chipowane na ok 150 kucy. Turbina sprawna, auto ciagnie do przodu na kazdym biegu az milo, tylo ten dzwiek juz mnie dobija. Mechanicy rozkladaja rece. Czytalem gdzies na forum o brudnych kierownicach na turbinie, ale wtedy turbina ma tendencje do przeladowywania i wchodzenia w tryb awaryjny u mnie tego nie ma. Auto pali od dotyku, nie kopci ( jedynie czarny bąk przy gwaltownym dodaniu gazu). Nie mam pojecia o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 3 Lipca 2011 witamproblem jest nastepujacy i istnieje od momentu zakupu mojego paska. Mianowicie chodzi o metaliczny dzwięk, który pojawia się przy schodzeniu z obrotów w moim pasku 1,9 TDI AVF. Dzwięk ten przypomina rozsypanie srub na metalowe podloze itp., przy czym ma on charakter jakby to okreslic napedzania się przy dodaniu gazu i zwalnianiu po jego puszczeniu. Dzwiek ten pojawia sie rowniez podczas jazdy przy dodawaniu gazu w zakresie 1800-2500 obrotów, pozniej go nie slychac. zostal wymieniony katalizator wraz z lacznikiem elastycznym, tlumik srodkowy, wszystkie rolki przy rozrzadzie, napinacze itd. Dzwiek nadal istnieje. Dodam ze auto bylo chipowane na ok 150 kucy. Turbina sprawna, auto ciagnie do przodu na kazdym biegu az milo, tylo ten dzwiek juz mnie dobija. Mechanicy rozkladaja rece. Czytalem gdzies na forum o brudnych kierownicach na turbinie, ale wtedy turbina ma tendencje do przeladowywania i wchodzenia w tryb awaryjny u mnie tego nie ma. Auto pali od dotyku, nie kopci ( jedynie czarny bąk przy gwaltownym dodaniu gazu). Nie mam pojecia o co chodzi może EGR lub taki zaworek (często przy wiltrze powietrza jest i lubi sobie tak głośniej pracować ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach