Skocz do zawartości
falla_x

dzwonienie podczas przyspieszania przy niskich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

witam nie wiem czy to wina programu 175 konia i 385nm bo krótko jeździłem na serii ale podczas przyspieszania na 2 biegu najbardziej slysze dzwonienie metaliczne jakieś to samo jest na 4 i 5 biegu jeśli przyśpieszam na niższych obrotach np. jak rozpędzam si ena 4 biegu od 1500 obrotów bez jakiegoś mocnego wciskania i to samo na 5 biegu

 

wiem ze nie powinno sie rozpędzać przy tak niskich wartościach obrotowych na wysokim biegu

 

i pare osób powiedziało tak ze może być to dwu mas albo np. oberwał sie wkład katalizatora

 

jak myślicie co to może dzwonić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze dwu masa to by drgała cała buda a jak zdiagnozować katalizator tego już nie wiem bo to jest taki dźwięk jak by dzwoneczkami dzwonił , powyżej 2000 obr praktycznie nie słyszalny tylko przy rozpędzaniu na 2 biegu lub na przyśpieszaniu na wyższym biegu przy niższych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak postukasz w KAT-a, to jeśli będzie wkład zerwany, to usłyszysz stukanie. Inna rzecz, to czy czasem ostatnio nie było nic robione przy silniku? U mnie takie dzwonienie powodował klucz płaski, ktory wpadł gdzieś za silnik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze może i faktycznie coś mi gdzieś wpadło nie raz zdejmowałem osłonę silnika czy tam coś grzebałem po kontach w aucie , może gdzieś mi coś wpadło ale tam wszędzie jest tak ciasno żeby coś dostrzec to już problem

 

ale to dzwonienie to wydaje mi sie jak by było spowodowane obciążeniem silnika albo przy przyśpieszaniu z 2 biegu, ale wtedy przecież auto jest mało obciążone co innego jak przy 1500 rozpędzam sie na 4 czy 5 bieg kiedy auto jest najbardziej wysilone ale wtedy jest taki sam dźwięk jak własnie na 2

 

osłona silnika to raczej nie bo przykręciłem ją mocno , dolna osłonę silnika też, łącznik elastyczny nie jest pęknięty czy okopcony ,żadne osłony termiczne nie dolegają do rury wydechowej

 

podobno można sprawdzić katalizator przykładając długi metalowy pręt do puszki i do ucha ?

 

---------- Post added at 21:39 ---------- Previous post was at 21:38 ----------

 

no chyba ze to faktycznie dźwięk dwumasu który przy obciążeniu dzwoni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osłona silnika jest plastikowa - to jak ma ci dzwonić? A że w silniku jest wszędzie ciasno to wiem :D Ale jak chcesz zlokalizować dźwięk, to musisz najpierw na postoju pogazować i słuchać - skąd to dobiega? Czyli zaprzęgnij kogoś do pomocy. Wtedy będzie łatwiej usterkę zlokalizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

problem jest nastepujacy i istnieje od momentu zakupu mojego paska. Mianowicie chodzi o metaliczny dzwięk, który pojawia się przy schodzeniu z obrotów w moim pasku 1,9 TDI AVF. Dzwięk ten przypomina rozsypanie srub na metalowe podloze itp., przy czym ma on charakter jakby to okreslic napedzania się przy dodaniu gazu i zwalnianiu po jego puszczeniu. Dzwiek ten pojawia sie rowniez podczas jazdy przy dodawaniu gazu w zakresie 1800-2500 obrotów, pozniej go nie slychac. zostal wymieniony katalizator wraz z lacznikiem elastycznym, tlumik srodkowy, wszystkie rolki przy rozrzadzie, napinacze itd. Dzwiek nadal istnieje. Dodam ze auto bylo chipowane na ok 150 kucy. Turbina sprawna, auto ciagnie do przodu na kazdym biegu az milo, tylo ten dzwiek juz mnie dobija. Mechanicy rozkladaja rece. Czytalem gdzies na forum o brudnych kierownicach na turbinie, ale wtedy turbina ma tendencje do przeladowywania i wchodzenia w tryb awaryjny u mnie tego nie ma. Auto pali od dotyku, nie kopci ( jedynie czarny bąk przy gwaltownym dodaniu gazu). Nie mam pojecia o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

problem jest nastepujacy i istnieje od momentu zakupu mojego paska. Mianowicie chodzi o metaliczny dzwięk, który pojawia się przy schodzeniu z obrotów w moim pasku 1,9 TDI AVF. Dzwięk ten przypomina rozsypanie srub na metalowe podloze itp., przy czym ma on charakter jakby to okreslic napedzania się przy dodaniu gazu i zwalnianiu po jego puszczeniu. Dzwiek ten pojawia sie rowniez podczas jazdy przy dodawaniu gazu w zakresie 1800-2500 obrotów, pozniej go nie slychac. zostal wymieniony katalizator wraz z lacznikiem elastycznym, tlumik srodkowy, wszystkie rolki przy rozrzadzie, napinacze itd. Dzwiek nadal istnieje. Dodam ze auto bylo chipowane na ok 150 kucy. Turbina sprawna, auto ciagnie do przodu na kazdym biegu az milo, tylo ten dzwiek juz mnie dobija. Mechanicy rozkladaja rece. Czytalem gdzies na forum o brudnych kierownicach na turbinie, ale wtedy turbina ma tendencje do przeladowywania i wchodzenia w tryb awaryjny u mnie tego nie ma. Auto pali od dotyku, nie kopci ( jedynie czarny bąk przy gwaltownym dodaniu gazu). Nie mam pojecia o co chodzi

może EGR lub taki zaworek (często przy wiltrze powietrza jest i lubi sobie tak głośniej pracować )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności