byry007 Zgłoś #21 Napisano 29 Marca 2010 po witać ajm z moich okolic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #22 Napisano 29 Marca 2010 A ja się skłaniam ku niedomagającemu pompowtryskowi któremuś. Moim zdaniem auto od pewnego czasu bardziej drży, a ponadto zimą gorzej odpalało przy ujemnych temperaturach. Obadam temat, bo już dziś kupiłem laptopa i mam swojego VAGa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symek Zgłoś #23 Napisano 30 Marca 2010 Witam, w takim razie ja podzielę się z Wami moimi osiągami przy silniku AJM. Na trasie Jelenia Góra - Warszawa - Jelenia Góra przy prędkościach na autostradzie 130, przez chwile 200 :kciuki wyszło mi spalanie na poziomie 5,5 litra. Ostatnio pobiłem rekord - Jelenia Góra - Lubań jadąc zgodnie z przepisami zszedłem do 4,4 Pozdrawiam wszystkich symek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #24 Napisano 30 Marca 2010 o widze kolega "symek" z okolic . u mnie również spalanie male, trasa Bolesławiec-Ustrzyki Dolne i powrót, spalanie na poziomie 5,6-5,4 litra. prędkość autostradowa 130-160km/h. a Teraz po czipsie też nie widze wzrostu spalania. pozdrówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symek Zgłoś #25 Napisano 31 Marca 2010 Witam kolegę "mlodyzx6r". Napisz mi coś więcej o czipowaniu swojego AJM - też się zastanawiam... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #26 Napisano 3 Kwietnia 2010 (edytowane) Proszę bardzo. Ktoś coś potrafi z tego odczytać? Zamieszczam LOGI Log (0 - 001,002,003) Log (1 - 010,011) Log (2 - 004,008) Log (3 - 004) Edytowane 3 Kwietnia 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #27 Napisano 3 Kwietnia 2010 Siema Tomek nie w ten dział dałeś logi wklej to tu http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #28 Napisano 4 Kwietnia 2010 Założyłem temat w dziale z logami http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=76632 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomson Zgłoś #29 Napisano 4 Kwietnia 2010 Kolego to spalanie to masz z włączoną klimą Auto czy Eco? sprawdz też rozrząd i czujniki paliwa i płynu to że nowy to nie znaczy że dobry.Jak mu wdepniesz przy starcie lub wyprzedzaniu to ile ci pokazuje chwilowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #30 Napisano 4 Kwietnia 2010 To oczywiście bez klimy, a mam manualną, więc to na wyłączonej. Jak depnę to powiedzmy przedział 20 i 30 litrów i później spada, wiadomo. W linku powyżej podałem adres do drugiego tematu w którym wrzuciłem dziś kompletne logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomson Zgłoś #31 Napisano 4 Kwietnia 2010 Ja miałem podobne chwilowe spalanie 20-30 pomogła wymiana czujnika temp płynu teraz jest na ciepłym ok 22 max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość look Zgłoś #32 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam zna może ktoś przyczynę takiego wzrostu wszystko było ok a po wymianie chłodnicy spalanie wzrosło . Nie wiem co ma piernik do wiatraka. Komputer żadnych błędów nie wykrył a autko sprawuje sie dość dobrze (przyśpiesza, nie traci mocy ) Może wie ktoś co może być powodem i co sprawdzić w pierwszej kolejności z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisss Zgłoś #33 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam. W moim pasku spalanie na poziomie 6.5 trasa miasto pół na pół , z tym że na komputerze pokazuje spalanie średnie 5.0... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mały76 Zgłoś #34 Napisano 8 Kwietnia 2010 mój pasek przez ostatnie dwa lata spalał max 6 litrów średnio bez różnicy na styl jazdy a nie mam lekkiej nogi. jak chcialem mniej to noga z gazu i było 5-5,5. ale to się zmieniło w tym roku i też nie znam przyczyny. jeżdząc tak samo mam 7-7.5 to jest porażka a żeby zejść na 6.5 to prawie nie dotykam gazu. ogólnie to spalanie wzrosło co najmniej o litr. oczywiście to w trasie bo w mieście to 8 jak nic. bez korków. przyczyna jeszcze nie znana??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #35 Napisano 9 Kwietnia 2010 Hamulce Wam nie grzeją? Kiedyś robiłem przy grzejącym się kole. Jazda z zabrudzonym tłoczkiem skutkowała spalaniem około 7 litrów (czyli litr więcej niż norma). Po przeczyszczeniu tłoczka spalanie wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #36 Napisano 9 Kwietnia 2010 Ja podejrzewam katalizator, bo wstępne testy wykazały zaburzoną dynamikę gazów spalinowych. Jak się coś dowiem to będę pisać. Wymiana filtra powietrza oczywiście nie pomogła, a stary wyglądał prawie jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #37 Napisano 22 Kwietnia 2010 (edytowane) Panowie, ktoś może polecić jakiegoś dobrego fachowca od takich spraw? Wiem już, że późno wstaje turbo, wszystkie filtry wymienione, brak błędów w komputerze, EGR zaślepiony, auto pali jak smok. 9-10 litrów. Przed chwilą byłem je przewietrzyć po myciu. 175 km/h, później to już można zasnąć zanim wskazówka się ruszy choć o milimetr. Nie ma siły iść dalej. Z logów wiadomo, że turbina coś późno wstaje. Mechanicy mówili, że może być katalizator zapchany. Mówili też, żeby zrobić w nim dziurę, ale jednocześnie jeden powiedział też, że turbina mi wcześniej poleci na śmietnik jak wywalę katalizator. Nawet młody uczeń tego mechanika stwierdził jak Passata przegazował, że on się nie wkręca (znaczy się że chyba za wolno wchodzi na obroty). Już nie wiem co zrobić. Sam niewiele potrafię przy aucie zrobić. Jeden gość mi zrobił tylko diagnostykę i dał radę żeby sprawdzić katalizator - ale jak go kurde sprawdzić??? Później byłem u lokalnego mechanika, Antoniego Żelwetry, podłączył pod kompa, próbował mnie zbajerować, że auto sprawne i jak mu nie dałem spokoju to dopiero trochę posprawdzał podciśnienie manometrem, okazało się że jest sprawne wszystko, coś tam chyba sztangę od turbo obserwował przy przegazowaniu czy coś takiego (nie wiem co tam można na dole obserwować, tam gdzieś turbo jest na dole) i powiedział że pracuje sprawnie, nie zacina się. Jak z tym katalizatorem? Pompowtryskiwacze są dobre. I jeszcze jedno: auto ma przepływomierz Boscha wymieniony 3 miesiące temu i już drugi filtr powietrza w tym roku. Oleju nie bierze, a przynajmniej na tyle mało, że raz na powiedzmy 1500 km doleję mu setkę oleju, więc to śmieszna ilość. Czy możliwe jest to, że turbina nie zużywa oleju, auto nie kopci, na wyższych obrotach turbo pompuje, ale mimo wszystko jest zużyta turbina w taki sposób, że nie pompuje od niskich obrotów? Czy jak turbo pada, to bierze olej i cały czas słabo pompuje? Auto ogólnie zduszone jakby trochę. To spalanie to tragedia. Teraz przejeździłem Nieco ponad 100 km, z tego jakieś 30 za miastem, i średnie wychodzi wg kompa 9.5 litra, rzeczywiste wyjdzie 9 litrów (pół litra mniej, bo o tyle mi komp zawyża) ale to przecież Panowie jest KOSZMAR. Astra w benzynie 1.6 mi pali po samym mieście 8.3 L/100km. Mechanik oczywiście mnie spławiał, że po mieście to tak musi palić (ale ten mechanik zębów to od wódki już prawie nie ma...). Ktoś ma jakiegoś speca od tego? Ja jestem gotów uczciwie zapłacić, bo z takim spalaniem zbankrutuję. Edytowane 22 Kwietnia 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #38 Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Odświeżam temat. Ktoś pomoże? I jeszcze dzisiejszy log dynamiczny z bloku 003 i 011 Log (0 - 003,011,003,011) Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krolu Zgłoś #39 Napisano 11 Maja 2010 strasznie dziwnie przepływomierz podaje - wyciągnij kup spray do styków za 10 zł i wyczyść... no i ten EGR ? on jest zaślepiony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #40 Napisano 12 Maja 2010 Egr został zaślepiony jakieś 3 tygodnie temu. Wcześniej chyba bzikował. Wczoraj byłem na pomiarach u mechanika który zaślepiał EGR. Auto powoli wkręcało się na obroty. Przekręcił przepływomierz tak że na jałowym biegu pokazywał 600 mg i wtedy auto zaczęło bardzo szybko wkręcać się na tym jałowym biegu. Ale nadal ma ograniczoną prędkość (175 km/h) i na czwartym biegu jeszcze nie udało mi się osiągnąć powyżej 4300 obrotów. Już nie daje rady się rozpędzić. Mechanik skręcił przepływomierz spowrotem, powiedział że jest dobry i mam szukać winy w ustawieniu pompowtryskiwaczy? Dodam tylko, że pompowtryskiwacze nawet nieco poprawiły wartości korekcji, tak że są całkiem przyzwoite (najgorsza odchyłka to na trzecim jest 0,59 w grupie 13). Auto dalej słabo ciągnie od dołu, ale ten mechanik mówi że wszystko ok - test dynamiczny robił na drugim biegu, więc to chyba było niewiarygodne, prawda? Na trzecim i powyżej powinno się robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach