krypek Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2010 Witam koledzy Kupiłem silnik do swojego samochodu optycznie wypisz wymaluj jak ten co mam pod maską - gość od którego kupowałem zapewniał mnie, że to taki jakiego szukam i będzie pasował. Dzisiaj okazło się, że nowy silnik ma inny napinacz rozrządu - zacząłem się zastanawiać czy wszystko będzie pasować. Mój silnik to: 1.9 TDI 115 KM AUY 2000r, ma hydrauliczny napinacz rozrządu i numer na bloku 038 103 0210 a ten którego kupiłem na podmianę wygłąda identycznie na słoneczku ma rok 2002, mechaniczny napinacz i numer na bloku 038 APV 1600 nie ma naklejki z osłony rozrządu. Czy możliwe, że to ten sam silnik a różni się rozrządem ze względu na rocznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2010 Czy możliwe, że to ten sam silnik a różni się rozrządem ze względu na rocznik? tak możliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2010 Po prostu kupiłeś młodszy silnik od swojego ale będziesz miał tańszą wymiane rozrządu w tym jakiś zawsze plus ...Mam pytanko ? czemu zmieniłeś silnik ? co mu dolegało ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2010 a czasem to nie jest silnik 131ps? bo po 2000r produkowano tylko 100 konne i 131 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2010 a czasem to nie jest silnik 131ps? bo po 2000r produkowano tylko 100 konne i 131 w wv sharan często gęsto byly silniki 116ps tylko nie wiem czy to to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2010 w wv sharan często gęsto byly silniki 116ps tylko nie wiem czy to to samo kolega mógł napisać do jakiego to samochodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2010 kolega mógł napisać do jakiego to samochodu sharan,golf,alhambra lub bora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2010 (edytowane) kolega mógł napisać do jakiego to samochodu Sharan. Edytowane 15 Lutego 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2010 Cytat:Napisał lukasz8011 Zobacz post kolega mógł napisać do jakiego to samochodu to nie moje słowa:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2010 to nie moje słowa:p Nie wiem dlaczego podlinkowało Twojego posta. :638: Już poprawione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krypek Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2010 (edytowane) Silnik jest z sharana na bank 115 KM mój mechanik mówi że rozrząd jest ze 130KM silnika (bo ma napinacz rozrządu z siłownikiem, a wymieniał już takich trochę) Dlaczego wymieniam silnik? Bo w starym ukręciło mi wałek rozrządu, nie muszę pisać co się stało z silnikiem. Najlepsze jes to, że wałek był nowy (nieorginalny) wymieniony w czerwcu 2009 razem z generalnym remontem głowicy wytrzymał jakieś 8000 km. ---------- Post added at 08:10 ---------- Previous post was at 07:54 ---------- Może ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi, zależy mi na czasie. Proszę o pomoc. ---------- Post added at 16:26 ---------- Previous post was at 08:10 ---------- A jeżeli posłucham łukasz8011 i tomek1811 i zamontuję ten silnik to jakie jest prawdopodobieństwo, że będzie potrzebna zmiana programu w ECU Edytowane 16 Lutego 2010 przez krypek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2010 Może ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi, zależy mi na czasie.Proszę o pomoc. krypek, na kadłubie silnika, przy łączeniu ze skrzynią powinien być wybity numer silnika. W okolicy filtra oleju, przy samej skrzynii. Wkleiłem kiedyś fote na forum z miejscem gdzie szukać ale teraz nie mogę znaleźć tego posta. Sprawdź jaki jest numer i będziesz wiedział co to za silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krypek Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2010 dzięki GURAL już sprawdzam:) ---------- Post added at 16:45 ---------- Previous post was at 16:35 ---------- Stary silnik ma numer AUY 0 lub 8 a potem 79134 a nowy AUY 329915 Będzie coś z tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2010 Będzie coś z tego? Będzie, będzie, tak jak kolega napisał. Wszystko jest Po prostu kupiłeś młodszy silnik od swojego ale będziesz miał tańszą wymiane rozrządu w tym jakiś zawsze plus ---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:50 ---------- A i jeszcze jedno, może być tak, że zmienił się kształt wtyczki do jakiegoś czujnika, ale zawsze możesz przełożyć ze starego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnr83 Zgłoś #15 Napisano 16 Września 2010 A co Powiecie na moją sytuację gdy kupywałem mojego paska silnik miał być 1,9 130 KM - wszystko na to wskazywało naklejki itd., wiem wiem o wszystkim mówi symbol silnika na bloku jednak ja nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z VW i nie wiedziałem gdzie go szukać a w komisie nie tak bardzo dadzą rozbierać pokrywę, a kopyto też ma niezłe. Wszystko było git dopuki nie zająłem się wymianą rozrządu, w trakcie której się okazało że to silnik 101 KM - mechanik mówi że jest zczipowany i dlatego ma takie kopyto. Mam zamiar się pozbyć tego auta i poszukać prawdziwej 130-stki. CO ZROBIĆ ŻEBY ZNÓW SIĘ NIE DAĆ ZROBIĆ W H..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #16 Napisano 16 Września 2010 Poproś kogoś z forum ze swojej okolicy np. Majcina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnr83 Zgłoś #17 Napisano 16 Września 2010 a nie ma może jakiś zewnętrznych znaków szczególnych ten silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #18 Napisano 16 Września 2010 Możesz też żądać vinu od sprzedającego i sprawdzić to w ASO. Po vinie powiedzą jaką ma moc autko. To najprostszy sposób bez szukania skoro nie wiesz gdzie są wlep na aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #19 Napisano 16 Września 2010 a nie ma może jakiś zewnętrznych znaków szczególnych ten silnik? Tutaj http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=372886&postcount=3 masz wypisane chyba wszystkie miejsca gdzie można znaleźć kod silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnr83 Zgłoś #20 Napisano 16 Września 2010 ale Chłopaki w tym aucie był silnik 130 KM bo wlaśnie o tym mówi VIN itp. tylko że został wymieniony na 101KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach