Skocz do zawartości
pobs

ZAGRANICZNY OFF TOPIC - czyli rozmowy o wszystkim

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się nieuchronnie wymiana tarcz.

Co sugerujecie? Najlepiej Ebay.co.uk

Przednie + klocki i tył + klocki.

 

Patrick tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=838140&postcount=444 pisał o tarczach Mintex z klockami... jakieś opinie?

 

Czy 288mm wystarczą wg Was do zatrzymania mojego kombika jak sięgnie jakiejś większej mocy czy lepiej myśleć o 312mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jaką moc celujesz i jak bedziesz jezdził jak nie planujesz przekroczyć 200 koni i nie ścigasz się po mieście to orginalne tarcze dają rade .

Sam chwilowo jeżdze na orginalnych hamulcach ale nie wiem na chwile obecną jaką moca dysponuje ale jest około 180+ i naprawde dobrze sobie radzą (nowe tarcze i klocki na wszystkich kołach w tamtym roku)

 

Sam chce założyć te tarcze co ma patryk ale to chyba bardziej ze względów estetycznych bo nie jeżdze jak wariat i raczej wole się rozpędzać niż hamować :D

Podstawą są dobre klocki i płyn hamulcowy normalne płyny mają temp wrzenia około 230 stopni a lepsze płyny 300+.

Jak chcesz naprawde dobre hamulce to musiał byś zmienić też zaciski zresztą poczytaj troche watek o hamulcach marecek troche tam pisał mądrych rzeczy a on miał 300 koni to i hamulcy uzywał częściej więc wie co mówi.

 

Ja nie zmieniam tarcz na większe z jednego względu bo mam zimówki na felgach 15'' ;)

a jak założysz tarcze 312 to felga minimum 16''

Edytowane przez matho78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris jak we wloclawku ? cos sie zmienilo ? :) z drogami ?

pozdr.

 

:lol3 :lol3 :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie jest smieszne :) a na A2 co sie zmienilo? sa juz te nowe bramki ?

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris, chłopak miał nadzieję, powodu aby do PL wrócić szuka nawet najmniejszego a Ty mu tak po bandzie :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kris, chłopak miał nadzieję, powodu aby do PL szuka nawet najmniejszego a Ty mu tak po bandzie

no wlasnie :) a teraz co ja mam zrobic ? dalej siedzic w UK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matho78 Dzięki. Z mocą celuje w okolice 180-190 jak dobrze pójdzie. Po mieście to raczej nie szaleje ale zdarza mi się szybko przemieszczać z miasta do miasta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki

Dziś odebrałem i założyłem oryginalną vw kratkę-a Grześ G_B śmieje się, że kratka jak w Nysce 25 lat temu, ale ja wiem, że poprostu zazdrości przestrzeni ładunkowej biedny posiadacz sedana:

joke only;) ju know...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris nie chce Cie poganiac ale kiedy wracasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kris nie chce Cie poganiac ale kiedy wracasz?

 

jak potanieje paliwo i cukier :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mój stary passat na jebaju :) rozbierają go na części :) dobra skóra w środku :)

 

http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGEN-PASSAT-97-05-Manual-Gearbox-/120710629197?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c1aea074d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
joke only;) ju know...:)

Się rozumie kumplu mój drogi-tak jak i ja ;)

 

---------- Post added at 16:56 ---------- Previous post was at 16:01 ----------

 

Ja przy seryjnej mocy 101 koni nie miałem problemu zagotować hamulców. Masa ponad 1600kg w połączeniu z automatem, do tego stary płyn, daremne klocki i żwawsza jazda z kilkoma ostrymi hamowaniami i hamulców nie było. Przeciez nie trzeba mocy 200koni żeby updatować hamulce-zawsze dobrze mieć dobre hamulce, a zagotowac możemy je tak samo łatwo mając 200koni jak i 101. Mojego na serii bez problemu na autobahnie rozciągałem do 200km/h, a zatrzymać z takiej prędkości dla hamulców juz jest wyzwaniem, podobnie dynamiczna jazda nawet przy niskich predkościach, ale z wielokrotnym gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem.

Ja w zeszłym roku po tym jak dośc łatwo ugotowałem serię, jeszcze na fabrycznej mocy, postanowiłem wymienić płyn na Motul RBF660 (czy jakoś tak, w każdym razie płyn z najwyższą temperaturą wrzenia jaki znalazłem), załozyc w/w tarcze i klocki, oraz rozebrałem i wymieniłem wszystkie gumy w przednich zaciskach. Po tym zabiegu nie poznałem hamulców-włączyć abs na suchym asfalcie to moment. Do tego klocki mniej pylą niż te co miałem, a i wygląd cieszy moje oko ;)

Ale ważnym elementem, często pomijanym w hamulcach w pasku jest pompa vacum-im lepsze podciśnienie, tym mniej i lżej trzeba pedał wcisnąć aby uzyskać taki sam efekt-a to przekłada się bezpośredno na wrażenie czułości hamulców. Niedawno wymieniłem ową pompę, bo się rozciekła paliwem i mimo, że nie narzekałem nigdy na brak podciśnienia to po wymianie hamulec jest wyczuwalnie miększy i czulszy, tym samym potegując uczucie skuteczności hamulców. Więc jeśli chcecie poprawić hamulce bez zbędych przeróbek to podstawa dobry płyn, klocki i tarcze, a do tego sprawdzenie podciśnienia jakie daje pompa-powinno być -1, nie mniejsze. I z rozmiarem 288 będziecie uruchamiac abs na suchym asfalcie.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie jest smieszne :) a na A2 co sie zmienilo? sa juz te nowe bramki ?

pozdr.

 

nie bramek nowych jeszcze nie ma , maja byc dopiero równo z oddaniem autostrady od świecka ten system ma ruszyc

ja leciałem tylko kawałkiem a2 bo potem na wrzesnie, gniezno , inowrocław , torun bo kumpla do torunia odstawiłem, ale z torunia do włocławka to jakaś masakra to co tam sie dzieje to szok, zreszta we włocławku to samo na okrzei korek od zgłowiaczki do wiaduktu na wylotówce na łódż, w druga strone to samo bo na azotach jedna nitke zamkneli do remontu, a na pozostałym odcinku to poprostu nie dziury tylko lochy są ze boje sie czy mi moje 18" wytrzymaja :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grześ,najlepszego :urodziny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grześ 100 lat Kolego :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100 lat, 100lat!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepszego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek - 100 lat :)

 

Jak się*poprawnie nazywa to co zakreślone na czerwono?

 

ham2b.jpg

 

Przy zakładaniu dywanu podciagnąłem lekko pedał hamulca w górę i coś chrupnęło i wypadło mi takie ustrojstwo /pokazana jest jedna i druga strona jednego elementu/:

 

cosh.jpg

 

a to na zdjęciu powyżej wszystko zrobiło się luźne.

Czy ktoś może dać też przekrój z etki, może nic tam nie urwałem tylko tą blaszkę mogę tam wpechnąć, ew. jak to rozebrać, żeby wyciągnąć z innego passata na szrocie?

 

Tutaj jeszcze jedno zdjęcie:

 

hamulec.jpg

 

Z góry dzięki!

 

PS. @Patrick czyli rekomendujesz tarcze i klocki, o których pisałeś wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grześ,najlepszego

 

a ty wszystkim sto lat zyczysz a do kolegi zadzwonic za free w O2 nie mozesz???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności