szorka Zgłoś #1 Napisano 24 Listopada 2009 Witam Samochód to co prawda vw T4 2.5 benzyna ale załóżmy że dotyczy to wszystkich skrzyń manualnych vw Od nowości ciężko było wbić jedynkę (zgrzytało), trzeba było to robić z dwójki, reszta biegów bez zarzutu. Dzisiaj trzeba było użyć naprawdę siły aby wbić ( i trafić na odpowiedni bieg)- ostatecznie zaczęła zgrzytać dwójka a jak włożyłem wsteczny to nie mogłem już go wyjąć .. Na zimnym jest w miarę okey na ciepłym silniku coraz gorzej Olej wymieniony Na wyłączonym silniku można sobie wachlować leciutko drążkiem i wszystkie biegi wchodzą prawidłowo. Dzisiaj w pracy przewertowałem forum i mam 3 sugestie: -regulacja cięgien / jakieś kulki i plastiki wyrobione połamane. -wysprzęglik hydrauliczny padnięty/ zapowietrzony -sprzęgło lub coś mechanicznego w skrzyni Czy skrzynie z Passata B3/B4 dało by radę podpasować do T4? Mam jakąś gazetę motoryzacyjną z 1992 roku w której pisze ,że we wczesnych modelach Transportera stosowano skrzynie z Passata. Wszelkie sugestie mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2009 jesli na wyłaczonym mozna lekko wbijac biegi to znaczy ze problem moze byc w sprzegle lub w skrzyni ale na poczatek sprawdz te twoje sugestie czy to napewno nie któras z nich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzywyy82 Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2009 to mi pasuje na docisk kolega tak ma z 5 w t4 2.4d u niego to właśnie jest walnięty docisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2009 Też tak myślę, że to może być wina docisku lub wysprzęglika i za słabo sprzęgło rozłącza. Na zgaszonym silniku będzie ok bo elementy w skrzyni się nie kręcą (tak samo da się włączać biegi na zgaszonym silniku bez wciskania pedału sprzęgła). Druga rzecz jaka mi przychodzi do głowy to synchronizatory w skrzyni, które już nie nadążają wyrównywać prędkości trybów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzywyy82 Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2009 spróbuj dwa razy wysprzeglić zanim wbijesz jedynkę albo lekko przygazówke nieraz to pomaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szorka Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2010 Wysprzęglik przy skrzyni i pompa przy pedałach wymieniona na nowe Po odpowietrzeniu układu , biegi wchodziły super i bez zgrzytów aż po paru kilometrach usterka powróciła nie można wbić żadnego biegu , układ wydaje się znowu zapowietrzony. Po kolejnym odpowietrzeniu zarówno ciśnieniowo jak i klasycznie wszystko jest idealnie aż po paru kilometrach (nagrzaniu się?) znowu nie można wbić biegu. Żadnych widocznych wycieków płynu nie widać , poziom płynu nie opada, odpowietrzniki podokręcane, korek zbiorniczka płynu wyczyszczony - co jest grane?? Ręce już opadają -pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LosssiuB5 Zgłoś #7 Napisano 31 Marca 2010 Moim zdaniem cos ze sprzegła moze tarcza docisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 31 Marca 2010 Wysprzęglik przy skrzyni i pompa przy pedałach wymieniona na nowePo odpowietrzeniu układu , biegi wchodziły super i bez zgrzytów aż po paru kilometrach usterka powróciła nie można wbić żadnego biegu , układ wydaje się znowu zapowietrzony. Po kolejnym odpowietrzeniu zarówno ciśnieniowo jak i klasycznie wszystko jest idealnie aż po paru kilometrach (nagrzaniu się?) znowu nie można wbić biegu. Żadnych widocznych wycieków płynu nie widać , poziom płynu nie opada, odpowietrzniki podokręcane, korek zbiorniczka płynu wyczyszczony - co jest grane?? Ręce już opadają -pomóżcie a moze linka sprzegla ? wiem ze to zbyt banalne ale moze jedzilem 2 lata t4 i przy zle wchodzacych biegach koles na naszym warsztacie wymienil mi linke sprzegla i po problemie ale jezeli konczy ci sie tarcza co widze nie chcesz przyjac do wiadomosci nic ci nie pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach