Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tylko trochę gwizdał to możesz zostawić uważaj przy rozpoławianiu żeby się wszystko nie rozleciało i zapamiętaj jak było żeby wszystko poskładać dokładnie w tej samej kolejności przede wszystkim pierścień powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy warto kupic ten zestaw uszczelek czy dac se spokoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedzcie czy warto kupic ten zestaw uszczelek czy dac se spokoj

 

Uszczelki oczywiście nowe. Ja jak rozbierałem to lałem naftą i pukałem, ale nie z góry tylko z boku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jest w zestawi tez uszczelka pomiedzy turbo a kolektorem , a w oryginale tego nie ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jest w zestawi tez uszczelka pomiedzy turbo a kolektorem , a w oryginale tego nie ma ?

 

Tu masz przykładowy zestaw uszczelek który zawiera ową uszczelkę (trójkąt)http://allegro.pl/uszczelki-turbiny-vw-passat-audi-a4-1-9tdi-130km-i5106754993.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy dawac ta uszczelke czy nie ? Pytanie stad bo przy wyjmowaniu turbo jej nie bylo ,i jakie nakretki dawac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem zestaw uszczelek Elring i w zestawie byly nawet szpilki i nakretki miedziane i strzykawka do oleju, za caly zestaw w sklepie motoryzacyjnym zaplacilem 49 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytam czy dawaliscie uszczelke pomiedzy kolektorem a turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dawalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki,czy obojetne jest ktora strona zalozy sie te wlasnie te uszczelke i uszczelke splywu oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zalozylem losowo i jak do tej pory nie zauwazylem wyciekow i zadnych niepokojacych objawow ale to tylko moje doswiadczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

autko przy predkosci okolo 100 nie ma problemów z poruszaniem sie. najgorzej jest z przyspieszaniem lub samym ruszaniem. czasem nawet nie ma sieły ruszyc tylko silnik zaklekocze i zgasnie. przy przyspieszaniu w pewnym momencie brak mocy, silnik klekocze i tak ze 3 sekundy po czym w tylnej szybie widac jak zakopci dosc mocno i przyspiesza dalej. przewody podcisnienia sprawdzone, nowe n75, po odpalenie grucha idzie do samej góry. Jak obstawiacie konieczne czyszczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro pidzesz o takich objawach to rsczej nie turbo. Zrob logi i wrzuc do odpowiedniego dzialu, nie wiadomo jaki stan wtryskow, pompy moze juz niedomagac, sprawdz weze paliwowe czy sie nie zapowietrza cos gdzies, kiedy filtr paliwa wymieniales. Podstawa to podpiecie pod komputer i chociazby sprawdzenie bledow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro pidzesz o takich objawach to rsczej nie turbo. Zrob logi i wrzuc do odpowiedniego dzialu, nie wiadomo jaki stan wtryskow, pompy moze juz niedomagac, sprawdz weze paliwowe czy sie nie zapowietrza cos gdzies, kiedy filtr paliwa wymieniales. Podstawa to podpiecie pod komputer i chociazby sprawdzenie bledow.

 

błędów nie mam zadnych bo sprawdzałem. a jak sprawdzic wtryski czy sa ok ? pompa razem z nastawnikiem regenerowane okolo 2 lata temu. jakie dokładnie logi trzeba zrobic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem tu nowy mam problem z moim passatem mam skrzynie automatyczną i 1 i 2 bieg zmienia płynnie potem przy 3 kręci do 3000 potem wraca do 2800 i powoli rozkręca się do 4000 ale łapie notlufa wymieniłem czujnik doładowania nowy egr nowy intercoler i dalej to samo nie wiem co robić pomóżcie koledzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jestem tu nowy mam problem z moim passatem mam skrzynie automatyczną i 1 i 2 bieg zmienia płynnie potem przy 3 kręci do 3000 potem wraca do 2800 i powoli rozkręca się do 4000 ale łapie notlufa wymieniłem czujnik doładowania nowy egr nowy intercoler i dalej to samo nie wiem co robić pomóżcie koledzy

 

Raczej powinieneś zająć się skrzynią a nie wymieniać połowę osprzętu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazało sie że turbina ma dość duże luzy jakieś tam może mieć w osi pionowej ale niestety ja mam w poziomej i zaczyna ścinać łopatki na wirniku tak że turbo poszlo do regeneracji a co dalej bedzie to się okaże jak wróci od mechanika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały offtop :) silnik 2,5 TDI 150 KM AKN 2002r jak w profilu :) aktualnie przebieg 511 202 km :) ponad pół miliona, przy ok 300 000 km wymieniona cała hydraulika, wałki popychacze krzywki, przy 360 000 mniej więcej kompletna regeneracja pompy wtryskowej w serwisie Bosch Diesel Servie (sterownik, korpus, uszczelnienia, przestawiacz kąta wtrysku jak dobrze pamietam itp.), dwumas i sprzęgło, wtryski niby leją ale tak już jeżdżę od 200 tyś i nic się nie dzieje, ostatni pomiar mocy 148,9 KM i 306 NM ale TERAZ NAJLEPSZE - turbina to chyba jedyny element silnika zewnętrzny przy którym nic nigdy nie było robione, ponad pół miliona, sztanga mega pracuje, ślicznie się turbo wkręca i często zapier... wniosek taki, że trzeba autu dawać w palnik i nie bać się buczenia silnika. Aż mną telepie gdy ludzie mi mówią albo widzę to osobiście jak ludzie zmieniają biegi przy max 2000 obr/min twierdząc, że im silnik buczy i go nie chcą zajechać - do tych wszystkich ludzi - po cholere więc obroty do ponad 4500 tyś?

Edytowane przez dzidek1988xx
pomyłka w tekście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy 360 000 mniej więcej kompletna regeneracja turbo,
TERAZ NAJLEPSZE - turbina to chyba jedyny element silnika zewnętrzny przy którym nic nigdy nie było robione, ponad pół miliona,

To w końcu było robione,czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności