Skocz do zawartości
przemo81

ustawienie zapłonu w 1.8 ADZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

powiedzcie, jak w silniku 1.8 ADZ przestawia się zapłon? Czu przekręcenie aparatem zapł. wystarczy, czy trzeba robić to przez komputer?

pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aby ustawic zaplon potrzebna jest lampa stroboskopowa. Inaczej nie ustawisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze lampa, ale czy czasem potem ECU nie skoryguje sobie tego z powrotem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wiesz o czym piszesz.... Bez obrazy ale 'jak nie umiem piec chleba to tego nie robie'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to Ty nie wiesz o czym ja pisze...poza tym (bez urazy) taka odpowiedź z Twojej strony nic do tematu nie wnosi, forum służy do tego, by wymieniać się radami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo to ci wyjasnie bo pojecia nie masz. Jesli ustawisz sobie zaplon przy pompocy lampy to jakim prawem ecu sobie skoryguje? ( mowimy o ustawieniu katu aparatem) najwidoczniej nie masz pojecia jak to sie robi. Ja stwierdzilem fakt wiec oddaj auto do kogos kto wie jak to zrobic i bedzie po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Zeby nie bylo na poczatek troche teori fachowej ( a nie jakich wypocin z koziej d..y).

Jest to odnosnie wszystkich silnikow ZI z ukladem MOTRONIC (czyli lacznie z takimi starymi odmianami i najnoszymi). Modol sterownia zaplonu IGC wyznacza zadana wartosc kata wyprzedzenia zaplonu w dowolnych warunkach eksploatacji silnika z uwzgledniniem zaleznosci momentu od aktualnie zadanej wartosci kata wyprzedzenia zaplonu. Ostateczny kat wyprzedzenia zaplonu zostaje obliczony jako PODSTAWOWY ( o ktorego pytales ustawianie MISTRZU) SKORYGOWANY o poprawki wynikajace ze stanu pracy i wymagan.Przy ustalaniu kata zasadniczego zaleznego od predkosci obrotowej i stopnia zasilania silnika sa uwzgledniane ( w razie ich zaistnienia) przestawienie fazy rozrzadu, polozenie kierownicy przeplywu w kolektorze dolotowym, zmienne parametry kolektora dolotowego. Zeby ustawic kat podstawowy nalezy wprowadzic silnik w tryb ustawiania ( nie bede tlumaczyl jak idz do szkoly to sie dowiesz) i zakladamy wyjscie z lampy stroboskopowej na przewod WN na PIERWSZYM CYLINDRZE i przy pomocy lampy krecac aparatem zaplonowym ustawiamy zaplon. I tak wyglada cala filozofia. Kaczac zamieszczam motto: " Jak nie umiem piec chleba to tego nie robie".

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zeby ustawic kat podstawowy nalezy wprowadzic silnik w tryb ustawiania

przecież o to pytałem w pierwszym poście:

Czu przekręcenie aparatem zapł. wystarczy, czy trzeba robić to przez komputer?
, ale udało się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm napisze to dosadnie do ustawienia zaplonu nie jest potrzebny komputer. Tylko lampa i wiedza jak to zrobic. I tyle wystarczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak wprowadzić silnik w tryb ustawiania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie bede tlumaczyl jak idz do szkoly to sie dowiesz

Godna naśladowania postawa kolegi na forum, pomoc jak cholera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, a co to za tablica "Charakterystyka techniczna"?

(przedostatnie zdanie na ostatnim skanie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Charakterystyka techniczna

 

Jest to charakterystyka techniczna odpowiednich modeli silników 1,8 i 2,0 zawarta w tym poradniku. W jej skład wchodzą dane techniczne dotyczące podstawowych parametrów: ustawienie zapłonu, fazy rozrządu itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to charakterystyka techniczna odpowiednich modeli silników 1,8 i 2,0 zawarta w tym poradniku. W jej skład wchodzą dane techniczne dotyczące podstawowych parametrów: ustawienie zapłonu, fazy rozrządu itp.

 

ok, moja wina, że nie byłem zbyt precyzyjny :)

moje pytanie znaczyło: czy tą tablicę można by zobaczyć? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy przy prawidłowym ustawieniu zapłonu silnika 1.8 adz znaki na obudowie sprzęła i kole zamachowym mają się pokrywać gdy świecę na nie lampą strob. taką najprostszą diodową , czy może znak na kole zamachowym ma być 6 stopni przed znakiem na obudowie :confused:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności