przemo81 Zgłoś #1 Napisano 3 Marca 2009 Witam, powiedzcie, jak w silniku 1.8 ADZ przestawia się zapłon? Czu przekręcenie aparatem zapł. wystarczy, czy trzeba robić to przez komputer? pozdrawiam, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2009 aby ustawic zaplon potrzebna jest lampa stroboskopowa. Inaczej nie ustawisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2009 wiem, ze lampa, ale czy czasem potem ECU nie skoryguje sobie tego z powrotem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #4 Napisano 4 Marca 2009 nie wiem czy wiesz o czym piszesz.... Bez obrazy ale 'jak nie umiem piec chleba to tego nie robie'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2009 Może to Ty nie wiesz o czym ja pisze...poza tym (bez urazy) taka odpowiedź z Twojej strony nic do tematu nie wnosi, forum służy do tego, by wymieniać się radami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2009 Zeby nie bylo to ci wyjasnie bo pojecia nie masz. Jesli ustawisz sobie zaplon przy pompocy lampy to jakim prawem ecu sobie skoryguje? ( mowimy o ustawieniu katu aparatem) najwidoczniej nie masz pojecia jak to sie robi. Ja stwierdzilem fakt wiec oddaj auto do kogos kto wie jak to zrobic i bedzie po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2009 zuczek, poczytaj sobie to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14297&highlight=zap%B3on bardzo chętnie potem przeczytam co twoja mądra głowa ma na ten temat do powiedzenia. Czekam na twoją opinię mistrzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2009 OK. Zeby nie bylo na poczatek troche teori fachowej ( a nie jakich wypocin z koziej d..y). Jest to odnosnie wszystkich silnikow ZI z ukladem MOTRONIC (czyli lacznie z takimi starymi odmianami i najnoszymi). Modol sterownia zaplonu IGC wyznacza zadana wartosc kata wyprzedzenia zaplonu w dowolnych warunkach eksploatacji silnika z uwzgledniniem zaleznosci momentu od aktualnie zadanej wartosci kata wyprzedzenia zaplonu. Ostateczny kat wyprzedzenia zaplonu zostaje obliczony jako PODSTAWOWY ( o ktorego pytales ustawianie MISTRZU) SKORYGOWANY o poprawki wynikajace ze stanu pracy i wymagan.Przy ustalaniu kata zasadniczego zaleznego od predkosci obrotowej i stopnia zasilania silnika sa uwzgledniane ( w razie ich zaistnienia) przestawienie fazy rozrzadu, polozenie kierownicy przeplywu w kolektorze dolotowym, zmienne parametry kolektora dolotowego. Zeby ustawic kat podstawowy nalezy wprowadzic silnik w tryb ustawiania ( nie bede tlumaczyl jak idz do szkoly to sie dowiesz) i zakladamy wyjscie z lampy stroboskopowej na przewod WN na PIERWSZYM CYLINDRZE i przy pomocy lampy krecac aparatem zaplonowym ustawiamy zaplon. I tak wyglada cala filozofia. Kaczac zamieszczam motto: " Jak nie umiem piec chleba to tego nie robie". Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #9 Napisano 7 Marca 2009 Zeby ustawic kat podstawowy nalezy wprowadzic silnik w tryb ustawiania przecież o to pytałem w pierwszym poście: Czu przekręcenie aparatem zapł. wystarczy, czy trzeba robić to przez komputer?, ale udało się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #10 Napisano 8 Marca 2009 Hmmm napisze to dosadnie do ustawienia zaplonu nie jest potrzebny komputer. Tylko lampa i wiedza jak to zrobic. I tyle wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #11 Napisano 8 Marca 2009 To jak wprowadzić silnik w tryb ustawiania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2009 nie bede tlumaczyl jak idz do szkoly to sie dowiesz Godna naśladowania postawa kolegi na forum, pomoc jak cholera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2009 Przemo: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2009 Piotr, a co to za tablica "Charakterystyka techniczna"? (przedostatnie zdanie na ostatnim skanie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2009 Charakterystyka techniczna Jest to charakterystyka techniczna odpowiednich modeli silników 1,8 i 2,0 zawarta w tym poradniku. W jej skład wchodzą dane techniczne dotyczące podstawowych parametrów: ustawienie zapłonu, fazy rozrządu itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2009 Jest to charakterystyka techniczna odpowiednich modeli silników 1,8 i 2,0 zawarta w tym poradniku. W jej skład wchodzą dane techniczne dotyczące podstawowych parametrów: ustawienie zapłonu, fazy rozrządu itp. ok, moja wina, że nie byłem zbyt precyzyjny moje pytanie znaczyło: czy tą tablicę można by zobaczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #17 Napisano 16 Października 2009 Witam, czy przy prawidłowym ustawieniu zapłonu silnika 1.8 adz znaki na obudowie sprzęła i kole zamachowym mają się pokrywać gdy świecę na nie lampą strob. taką najprostszą diodową , czy może znak na kole zamachowym ma być 6 stopni przed znakiem na obudowie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach