Gość sidhe Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2009 Witam, Mam pytanie odnośnie mojego VW. Auto jest nowe, przejechane 1100KM jeszcze je docieram. Silnik 1.4 TSI z kompresorem i turbinka - 160KM. W sumie nie wiem czy jest to problem czy tak powinno być. Często po zmianie biegu występuje charakterystyczne (ciche ale nadal słyszalne) metaliczne krótkie piśnięcie. Nie jest to na pewno dźwięk turbiny. Problem nie występuje np. przy redukowaniu biegów. Zdaje mi się, że ma to miejsce tylko przy określonych obrotach (2-3K obrotów) i związany jest bardziej z dodaniem gazu niż samą zmianą biegu. Nie wiem czy takie zachowanie jest normalne dla tego silnika czy coś jest nie tak i pownienem jechać do serwisu. Troche to irytujące z racji, że to nowe auto. Proszę o pomoc - nie chce z siebie zrobic barana w serwisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.g Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2009 Cześć. Miałem okazje przewieźć się nowym Scirocco z takim silnikiem i taki objaw występował też tylko prawie nie słyszalny, a jest to odłączenie kompresora i zadziałenie turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sidhe Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2009 U mnie raz słychać to głośniej, raz ciszej. Jeśli mówisz, że tak samo było w innym scirocco to znaczy, że z moim pewnie wszystko jest ok dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koljan Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2009 Mam ten sam problem z 1.4 TSI 160 KM w golfie 6. Świst przy wciśnięciu pedału gazu. Powiedzieli mi w serwisie że jest za głośny, chcą rozebrać węże od turbiny i sprawdzić je a później złożyć. Proszę o komentarz. Auto ma dopiero 3700 km przejechanych. Czy to normalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sidhe Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam, Wszystko zależy od tego jaki to jest dźwięk. Jeśli jest to świst to rzeczywiście może oznaczać jakąś nieszczelność, coś z turbiną... U mnie jednak wyraźnie jest to krótki metaliczny pisk, a nie świst. Czy u Ciebie dźwięk ustaje czy utrzymuje się przez jakiś czas? jak sprawa się wyjaśni to napisz co było nie tak. Mój też ma taki przebieg, ale pisk był od początku. Kiedyś miałem takie świsty w 1.9TDI i musiałem tylko wymienić zacisk na wężu za parę groszy i było ok Pozdrawiam Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez sidhe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość w_mat Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2009 Witam, wreszcie ktos pisze o tych silnikach Mam taki silnik w Scirocco, przejechane 11000 km, i sytuacja jest podobna tzn jest charakterystyczny pisk mozna powiedzieć że metaliczny, jednak związany ewidentnie ze zmianą biegu i wydobywa się najczęściej podczas wysprzęglania , jest dosyć irytujący ale występuje raczej tylko zaraz po ruszeniu i gdy silnik sie rozgrzeje wszytsko jest ok , w serwisie powiedzieli mi że to jest sprzęgło i gdy jest wilgotne ma prawo wydawać taki dźwięk ( nie wiem nie znam sie więc nie mogłem sie z nimi sprzeczać) na youtube jest filmik gdzie jakiś hiszpan pokazuje że u niego też tak skrzypi i to przy każdorazowej zmianie biegu, z czego udało mi sie wywnioskować z komenarzy ( bo są po hiszpańsku) to poblem jest w pompie wodnej i podobnież po jej wymianie wszytsko jest ok. Ja narazie dałem sobie spokój z męczniem serwisu bo to nic nie daje do kiedy sie nic nie zepsuje to dla nich usterki nie ma wiec nawet nie ma co z nimi dyskutowac niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sidhe Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2009 Ja w swoim Scirocco znalazłem już dwie usterki. Jedna dotyczy tych pisków druga sprzęgła. Sprzęgło zostało naprawione problem dotyczył łożyska - coś ze smarowaniem. Po naprawie sprzęgło naprawdę chodzi lepiej. Wcześniej wydawało dziwny skrzypiący dźwięk. Co do problemu z pompą wodną. W moim serwisie stwierdzili, że problem rzeczywiście jest i jest to wada fabryczna. Czekaja na oficjalną odpowiedź od VW co zrobić w tej sprawie i niestety będę musiał jechać do nich jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość w_mat Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2009 No prosze czyli jednak ktoś sie na tym zna A mogłbyś napisać w jakim salonie serwisujesz może też sie do nich wybiore . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sidhe Zgłoś #9 Napisano 21 Maja 2009 Jest tam jeden gość który się zainteresował sprawą, jednak na twoim miejscu poczekał bym jeszcze trochę. Mają się ze mną skontaktować jakoś niedługo jak tylko będzie wiadomo co robić z tą pompą. Myślę, że jak już VW stwierdzi, że jest to częsta wada samochodu to będzie można to usunąć w każdym ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #10 Napisano 26 Maja 2009 ;P kazdy widzę ma scirocco na forum passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość antimones Zgłoś #11 Napisano 28 Maja 2009 Witam Kolegów, Mam podobny problem w Golfie V 1.4 TSI 140 KM przebieg 10000. Również przy gwałtownym dodaniu gazu w zakresie obrotów 1900-3000 występuje delikatne krótkie pisknięcie, czy metaliczne trudno określić. Objawy usłyszałem po ok 6000 km. Czy były od samego początku trudno mi powiedzieć. Brzmi to mniej więcej tak: http://www.youtube.com/watch?v=Q2XVbJmLEuU Podobny wątek znalazłem: http://www.scirocco.pl/component/option,com_fireboard/Itemid,35/func,view/id,40875/catid,10/limit,25/limitstart,25/ W związku z powyższym udałem się do serwisu. A tam na wstępie byli bardzo zdziwieni o co wogóle chodzi. Już myślałem że mnie "oleją". Jednak uznali, że mam rację - coś piszczy i postarają się znaleźć przyczynę. Przyznali na początku, iż nie mają bladego pojęcia co to takiego może być i skontaktują się z importerem VW z działem serwisowym. Po upływie tygodnia zadzwonili z informacją: prawdopodobnie jest to związane, nie wiem czy dobrze zrozumiałem serwisanta, z jakimś elektrozaworem sprężarki mechanicznej czy jakoś tak i prosili abym zgłosił się do nich na potwierdzenie tej tezy, zaznaczając przy tym iż nie ma to jakiegokolwiek wpływu na mechanikę prowadzenie itd. Dziś pojawiłem się w serwisie. Wzieli samochód na warsztat popatrzyli pooglądali. i na koniec serwisant powiedział, że jest to normalny objaw "ten typ tak ma" przy załączaniu się sprężarki możliwe jest występowanie tego dźwięku bądź nie i nie jest to żaden niepokojący objaw. Na dzień dzisiejszy nie wiedzą jak tą "usterkę" zniwelować czy też usunąć. Taką odpowiedź podobno otrzymał od serwisantów niemieckich. Ile w tym prawdy, nie wiem. I przyznam wcale mnie nie uspokoiła tak do końca opinia serwisu. Na chwilę obecną pozostaje normalne użytkowanie. Ciekaw jestem jak u Was sytuacja z diagnozą się rozwinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #12 Napisano 2 Czerwca 2009 zapraszam serdecznie na PW najlepej gg: 6792683 jezeli sobie nie mozecie poradzic z tą naprawą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2011 mam pytanie Czy ktos poradzil sobie z w/w problemem i czy moglby przeslac jakies wskazowki jak postepowac z serwisem ewentualnie w jaki sposob usunac te niekonczace sie piski przy przyspieszaniu i jaki jest ew tego koszt pzdr serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2011 dovercourt, zerknij na forum Octavii bo tam też był podobny temat i może coś tam wymyślili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #15 Napisano 1 Października 2011 dzieki Adam. przejrzalem tamto forum, ale nie znalazlem nic konkretnego. dzwonilem do serwisu, ale uzyskalem tylko pokretna wiadomosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jawi Zgłoś #16 Napisano 22 Listopada 2011 mam pytanie Czy ktos poradzil sobie z w/w problemem i czy moglby przeslac jakies wskazowki jak postepowac z serwisem ewentualnie w jaki sposob usunac te niekonczace sie piski przy przyspieszaniu i jaki jest ew tego koszt pzdr serdecznie http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach