nowson Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2008 witam. przeszukałem forum i nie znalazlem nic podobnego. zaczne od poczatku. po regeneracji turbiny i wymianie rozrzadu , olejow i filtrow pojechalem autkiem do norewgii.zrobilem ok 3000 km i wszystko bylo ok.jedno co zauwazylem to w miejscu gdzie parkowalem samochod pojawila sie plamka oleju. widac bylo ze gdzies kapie z przedniej czesci silnika ale bylo to tak niewielkie ze zbagatelizowalem to. pewnego dnia wyruszylem do innego miasta (ok250km) skad mialem samolot do polski. po przejechaniu ok 150 km zauwazylem spadek mocy samochodu oraz straszne dymienie na jasno. dymu bylo tyle ze za mna nic nie bylo widac. po zredukowaniu predkosci postanowilem dojechac do pierwszej stacji paliw czynnej 24 h(dodam ze temp silnika byla ok tj 90st). z uwagi na to ze Norwegia to bardzo dziwny kraj , pierwsza stacja byla za ok 40 km. jadac te 40 km zauwazylem jeszcze troszke glosniejsza prace silnika ale naprawde troszke, oprocz oczywiscie tego strasznego dymu i spadku mocy(ktory caly czas byl).po zatrzymaniu na wolnych obrotach silnik dalej strasznie kopcil. zgasilem silnik i zobaczylem ze na bagnecie jest tylko ok 1 mm oleju. kupilem 1 litr oleju i dolalem.na bagnecie byl prawie "stan"..pomyslalem ze z turbina jest cos nie tak i ona ssa olej i postanowilem odlaczyc taki waz laczacy turbo z pokrywa zaworow. pomyslalem ze do lotniska zostalo mi ok 60 km to jakos sie zatocze powoli na parking. jednak jak zacząłem jechac na 3 biegu majac lekko noge na gazie zaczął swiecic olej , szybko dalem na luz i na wolnych obrotach kontrolka od oleju zgasla, sprobowalem jeszcze troche jechac na biegu ale znowu sie zaswiecil olej. zatoczylem sie na stacje i wylaczylem silnik. wziąłem taxi i pojechalem na lotnisko. autko stoi na cpn a ja tu sie martwie co to moze byc i spodziewam sie najgorszego tj. zajechania silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 10 Października 2008 Regenerowana turbina ci padła.Wyciągnęła olej z silnika. straszne dymienie na jasno. dymu bylo tyle ze za mna nic nie bylo widac zaczął swiecic olej To jest oznaką braku ciśnienia oleju w układzie olejowym. sprobowalem jeszcze troche jechac na biegu ale znowu sie zaswiecil olej Błąd, lampka czerwona mówi o bezwzględnym wyłączeniu silnika i ewentualnym usunięciu usterki. Przy takim ciągu zdarzeń ryzykowałeś jazdę więc szykuj się spodziewam sie najgorszego tj. zajechania silnika . Być może też oprócz turbiny tylko pompa olejowa poszła ale bez VAGa i rozebrania nie dowiesz się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2008 To samo mialem kilka tygodni temu tylko że u mnie siadła turbina która miała 260tys przebiegu. Uszczelnienia wysiadły w turbo i prawie pół stanu oleju popłyneło do wydechu ... biała zasłona dymna że nic nie było widać. Turbo zareklamuj bo coś kiepska ta regeneracja, chyba że w jakiś szczególnie nieodpowiedni sposób użytkowałeś auto - szybka jazda na zimnym silniku i gaszenie auta bez ochłodzenia turbiny. Jak nie ma oleju to nie powinno się jechać ani metra dalej, silnik powinno się odrazu wyłączyć gdy się pojawia kontrolka od stanu oleju. Jak jechałeś zbyt długo z takim stanem to tak jak wyżej był już napisane - pompa oleju mogła swoje dostać i prawdopodobnie popychacze hydrauliczne bedą głośniej pracowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #4 Napisano 11 Października 2008 jechalem tylko jakies 200 m tylko do zjazdu na cpn. a auto jezdzilo normalnie nie jakos ekstremalnie. dzieki koledzy jak wroce do norwegii to bede patrzyl co tam sie stalo, najgorsze jest to ze tam czesci sa strasznie drogie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idevil Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2011 czESC Kolego. jestem ciekaw jak zakonczyl sie Twoj problem bo ja mam dokladnie to samo w tym samym avf-ie. dodam ze juz 2turbine po regeneracji wymienilem i dalej ciagnie olej ze hej,a z tlumika kapie olej.Kolesie z warsztatu ktory regeneruje turbo twierdza ze to wina po stronie silnika pierscienie badz uszczela pod glowica... Prosze o odpowiedz w wolnej chwili bo juz nie mam sily do grata. Pozdrawiam i dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GivEr193 Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam własnie dziś oddałem do mechanika problem jak wyżej najpierw kontrolka oleju potem biały dym z rury że nie było widać nic a potem to już go nie odpalam gdyż od razu na maksymalne obroty wskakiwały same dodam ze stracił moc max 60 km już nie jechałem tylko holowałem i teraz czekam na diagnoze mechanika wstępna TURBO ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudlaty Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2011 Prawdopodobnie turbo do wymiany bedzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2011 Prawdopodobnie turbo do wymiany bedzie... nowy jestes wiec patrz na daty postow kolega juz prawdopodobnie naprawil z 3 miesiace temu autko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach