AndrzejZ Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2008 Z modyfikacją programu wstrzymywałem się do przeglądu 180 tyś km, podczas którego oprócz standardowej wymiany świec, filtrów, płynów, zmieniłem też rozrząd. Niestety Rowiński i Wajdemajer ukarali mnie za tą usługę naprawdę srogo (dokładnie 5742,94 zł) co zmusiło mnie do czekania na przypływ gotówki, która nie była by mi do niczego potrzebna W poniedziałek 6. października znudzony pracą postanowiłem wyrwać się troszkę wcześniej i około godziny 15:00 zameldowałem się w siedzibię UNITRONIC'a w Piasecznie przy ul. Nadarzyńskiej, w celu umówienia się na modyfikację. Oczom moim ukazał się piękny park maszyn, a mój Passat nie czując respektu przed mocnymi maszynami ustawił się obok nowej koleżanki (czarna Impreza GT) i nieco dalej od nowego kolegi (białe EVO VII - 2 kubły i totalne wybebeszenie do gołej blachy) Chwile porozmawiałem z Andrzejem Poniedziałkiem na temat stanu samochodu i tego co ostatnio było wymieniane, po czym zapytał mnie kiedy robimy.. dziś czy jutro ? Szczerze mówiąc myślałem, że przyjeżdżam się tylko umówić i wieczorem podjadę jeszcze stockowym Passatem na Spot w Wola Parku, gdzie jakaś dobra duszyczka podłączy mnie pod VAGa i powie czy wszystko jest ok, ale skoro trafia się taka okazja to robię od ręki Samochód trafił więc na rolki hamowni ... i tu już poczułem dreszczyk na plecach (u mnie to najlepszy znak, że gotówka, której się pozbęde nie pójdzie w błoto) Niestety nie wziąłem wydruku z hamowania "serii"... a szkoda, bo ta nie okazała się do końca serią. Z tego co pamiętam wypluło 168KM ... po czym Andrzej Poniedziałek powiedział, że ktoś już coś tu grzebał... dla mnie szok.. bo samochód jest u nas w firmie od samego początku i nie ma możliwości, żeby coś było w nim dłubane. Za chwile kolejny "news": "Komputer jesto od Audi A4, nie od Passata" Teraz szczęka opadła mi już do samej ziemi i zacząłem się lekko niepokoić co będzie dalej. (Swoją drogą ciekawe jak to możliwe, auto kupione jako nowe u dealera, cały czas serwisowane w ASO, myślicie, że tam mogli podmienić ?) Pytam więc, co będzie z Passatem, na to Pan Poniedziałek odpowiedział: "Spokojnie.. czekać, czekać" Tak więc czekałem.. i się doczekałem Kolejne hamowanie i wynik Moc na silniku: 186,1 BHP (po opisie darka_tz wiem, że należy podawać tą właśnie wartość, a nie Moc według normy, która wynosi 201,6 BHP... tylko nie wiem dlaczego ) Moment obrotowy 273,2Nm Jazda testowa w wykonaniu Andrzeja Poniedziałka i wszystko gotowe. No prawie.. bo pojawiła się jeszcze uwaga, że muszę czym prędzej wymienić popychacze zaworów, gdyż odzywają się jak auto długo stoii na wolnych obrotach. (Tu pojawia się "lekkie" zdenerwowanie na ASO Rowiński Wajdemajer, ponieważ mogli to spokojnie zrobić przy wymianie rozrządu, a tak trzeba robić (płacić) dwa razy tą samą robotę) Z wykresu wynika, że moc dosyć poważnie spada powyżej 5400 rpm, widocznie tam już puchnie turbina. W między czasie dojechał do mnie mój przyjaciel swoim nowym Mercedesem C-klasa W204 C180 Kompressor, który katalogowo legitymuje się mocą 156KM. Pomyślałem, że dobrze się składa... będzie można się sprawdzić Pierwszy wyścig odbył się na Puławskiej, ze świateł koło szkółki policyjnej. Niestety nie wytrzymałem napięcia i ruszyłem jak tylko zapaliło się żółte, chociaż umawialiśmy się na zielone. Mercedes wyrwał chwilę po mnie, ale nie był w stanie dotrzymać mi kroku, notorycznie się oddalałem. Potem spróbowaliśmy z rolowanego, tu także baaardzo wyraźna przewaga Passata. Po tych dwóch sprintach przyjaciel, pochwalił Pastucha słowami "Ładnie ci to zapier..." Ja też mogę stwierdzić, że jeździ zdecydowanie lepiej. Przetestowałem go dosyć dokładnie, spalając przy tym pół baku w 2 godziny Cała operacja trwała około 2 godzin i mogę z czystym sumieniem polecić usługi firmy UNITRONIC. Od poniedziałku odwiedziłem ich jeszcze dwu krotnie. Poprosiłem o wystawienie faktury (poprzednio brałem netto, ale okazało się, że można by wpuścić to w koszty) oczywiście nie było z tym najmniejszych problemów. Porozmawiałem chwilkę o planach na następne autko i ogólnie obsługę oceniam na 5 W tym samochodzie raczej nie będe już więcej dłubał jeśli chodzi o moc, no chyba, że padnie mi turbina, wtedy pomyślę o K03s. Warto natomiast pomyśleć o niec lepszych hamulcach i sztywniejszym zawieszeniu, bo teraz na zakrętach podpieram się lusterkami (jakieś propozycję ?) Muszę przyznać, że spodziewałem się większych kłopotów z trakcją na tych GoodYearach Excellence 195/65 R15 ale jakoś sobię radzę, co nie zmienia faktu, że na następny sezon letni przesiadam się na Bridgestone RE050A 205/55R16. O spalaniu napiszę coś jak "znormalnieje" mój sposób jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2008 ciesze się ze się cieszysz... wynik fajny tylko szkoda ze to nie jedzie:) GTki niestety nie sa dlubalne przez andrzeja:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2008 (edytowane) ciesze się ze się cieszysz... wynik fajny tylko szkoda ze to nie jedzie:) GTki niestety nie sa dlubalne przez andrzeja:( Wiesz... może nie będę oryginalny, ale zamierzam pójść Twoimi śladami Wiem to odkąd jakiś czas temu zostałem przewieziony mocnym GT Wallyego (może kojarzysz ze sr.pl) Właśnie żałuję, że nie udało mi się dotrzeć na spot w poniedziałek, bo chciałem Cię wypytać o jazdę GT, koszty utrzymania itd. Po cichu liczę jednak, że za jakiś czas będę mógł sobię pozwolić na utrzymanie EVO, chociaż zdaje sobię sprawę, że nie jest to najtańszy sposób poruszania się na codzień po mieście Aaa.. dla zainteresowanych chciałem dodać, że ważyłem mojego Pastucha. Wyszło 1340kg z niewielką ilością benzyny. Edytowane 9 Października 2008 przez AndrzejZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 9 Października 2008 To szukaj k04 ostatnio widzialem na ebay.com za 800$.Wtedy moze zacznie jechac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #5 Napisano 11 Października 2008 Dziś testowałem trochę Passata używając do tego celu iPhone i programu Dynolicious. Najlepszy wynik jaki uzyskałem to 7,27s do 100km/h i jakieś niskie 15 na 1/4mili. Zastanawiam się na ile te wyniki mogą być realne ? Mierzył ktoś osiągi swojego Passata po modyfikacjach ? Miałem też okazję katowania Citroena C4 VTS (2.0 180KM, katalogowo 8,3s do paczki) Najpierw kilka wyścigów .. wszystkie na moją korzyść. Jak kolega ruszał ze świateł, a ja byłem ustawiony za nim, to dałem mu trochę odjechać, a potem ogień.. już po chwili siedziałem mu na zderzaku i byłem gotowy do wyprzedzania Potem sam wsiadłem do tego francuskiego wynalazku i rzeczywiście przyśpieszenie czuć dużo słabiej (ale to wolnossak i pewnie całkiem inaczej rozwija moc) ale zawiecha i hamulce to przepaść na korzyść C4. Koniecznie muszę tu coś poprawić i przy okazji nie wydać woreczka pieniędzy na to Jak macie jakieś rady to śmiało... nie krępujcie się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #6 Napisano 13 Października 2008 hamulce to nie wiem. ja mam EBC kloce i brembo tarcze i jest kicha. hamuja prawie jak seria a do tego piszcza. nie popelaniaj tego bledu. a zawieszenie lezy u mnie Bilstein b6. na dniach wrzuce do auto to powiem co sadze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2008 Dziś testowałem trochę Passata używając do tego celu iPhone i programu Dynolicious.Najlepszy wynik jaki uzyskałem to 7,27s do 100km/h i jakieś niskie 15 na 1/4mili. Zastanawiam się na ile te wyniki mogą być realne ? Mierzył ktoś osiągi swojego Passata po modyfikacjach ? to powiem Ci ze Dynolicious baaardzo klamie:) (uprzedzam ze widzialem testy tego programu na YT). przy 180km moze osiagniesz wysoka 15:) a do paki to kolice 8s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2008 a zawieszenie lezy u mnie Bilstein b6. na dniach wrzuce do auto to powiem co sadze No i jak ? Zamontowałeś już ? Jak wrażenia ? Bo dziś dostałem info, że komplet B6 kosztowałby mnie 1400 zł brutto i się właśnie zastanawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach