andlon Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2008 (edytowane) Mam pytanie dotyczące sondy lambda. W różnych publikacjach wyczytałem, że przy maksymalnym obciążeniu napięcie sondy lambda ma być około 1V? Z mojego laga wynika, że napięcie niezależnie od obciążenia oscyluje pomiędzy 0-1V - czy sonda pracuje prawidłowo? Przy hamowaniu silnikiem jest w porządku 0V. Może ktoś wrzuci loga od silnika 1.6 lub 1.8 na którym będzie widać pracę sondy dla porównania. Będę wdzięczny. Edytowane 22 Września 2008 przez andlon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #2 Napisano 19 Września 2008 Tak, przy pełnym obciążeniu sonda pokazuje '' bogato''.Silnik bierze informację tylko z przepływomierza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #3 Napisano 19 Września 2008 Mam pytanie dotyczące sondy lambda.W różnych publikacjach wyczytałem, że przy maksymalnym obciążeniu napięcie sondy lambda ma być około 1V? Z mojego laga wynika, że napięcie niezależnie od obciążenia oscyluje pomiędzy 0-1V - czy sonda pracuje prawidłowo? Przy hamowaniu silnikiem jest w porządku 0V. Może ktoś wrzuci loga od silnika 1.6 lub 1.8 na którym będzie widać pracę sondy dla porównania. Będę wdzięczny. Z tego co sie orjentuje to na jalowym sonda standardowa powinna oscylowac od 0.6 V do 0.8 V. Jak sie myle niech ktos poprawi Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andlon Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2008 Tak, przy pełnym obciążeniu sonda pokazuje '' bogato''.Silnik bierze informację tylko z przepływomierza. Z przepływomierza? czy położenia przepustnicy, tzn. pełnego otwarcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2008 Wygenerowanie czasu wtrysku wymaga informacji o ilości powietrza zasysanego przez silnik.Styk przepustnicy informuje ECU o pełnym bucie i pomija wskazania sondy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andlon Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2008 Czy wartości pomiędzy 0-0,1 V są dopuszczalne dla sondy 1 V. Znalazłem gdzieś w internecie, że skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund. A w danych dotyczących kontrolnych konkretnie mojego silnika jest napisane, że ECU powinien dostawać od lambdy sygnał 0,1-1 V (0,2 V/1 sec. - co nie bardzo rozumiem). U mnie często występują napięcia poniżej 0,1 V - a nawet 0 V (maksymalnie 0,94 V) oraz uporczywie wraca błąd: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent Reasumując: czy przy występowaniu mieszanki ubogiej (np. przy CUT OFF) dopuszczalne jest napięcie 0 V? Czy też nie i sonda jest do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andlon Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2009 Sprawa zakończyła się tak: Sondy nie wymieniłem bo chyba jest ok (chociaż długo się nagrzewa, ale potem chodzi ładnie) Wymieniłem reduktor z Tomasetto Alaska na Zavoli zeta N i wyregulowałem linkę gazu aby otwierała przepustnicę na maksa (wcześniej tak nie było). Teraz przy max bucie lambda stoi na 1V, a przy innych obciążeniach faluje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach