katazipen Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2008 Dwa miesiące temu byłem na nabijaniu klimy . załadował i było wszystko OK! Dziś odmówiła pracy nie działa klima! Zastanawiam się dlaczego? Zauważyłem że wcześniej jeszcze jak działa to na kratkach nawiewów był taki jakby olej czy coś takiego ! I dzieje się to wtedy tylko jak przekręcam na max grzanie a zpowrotem na chłodzenie i po tym przekręcaniu klima odmówiła działania! Zastanawiam się też czy można tak wogóle robić na max grzanie i na min (chłodzenie) ?? Mam manualną klimę! Gość powiedział że układ jest szczelny ale sprawdzał tylko w dwóch miejscach przy kompresorze a później przy przewodach tak gdzie dobija! Czy są jakieś manometry do mierzenia ciśnienia w klimatyzacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2008 Czy są jakieś manometry do mierzenia ciśnienia w klimatyzacji ?automat, którym nabija się klimę czynnikiem jest wyposażony w takie manometry, potrafi zmierzyć szczelność, nie ma 100% pewności przy minimalnej nieszczelności-czas próby szczelności waha się w granicach pół godziny, to może być czasami mało.Wtedy w razie niepewności wpuszcza sie do układu "kontrast". Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2008 Czy ten kontrast to UV ,jak tak to on coś takiego mi wpuszczał (ładował) i poźniej latarką świecił i powiedział że trzeba za jakiś czas podjechać wię podjechałem i stwierdzi ponownie że jest OK! Ale na ty=ej maszynie do ładowania(BOSCH) wykazało nieszczelność! Dziwne! powiedział że to orientacyjne dane itp. Co to te mokre nawiewy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2008 Witam.Czynnik ,którym napełniona jest klima ,zawiera specjalny olej .Jest go w układzie około 100 gr.Jeżeli Twoje spostrzeżenia co do mokrej kratki się sprawdzą może to świadczyć o nieszczelności wymiennika wewnętrznego klimy .Zwróć uwagę czy mokre ślady na nawiewnikach są tłuste czy też nie .Jeżeli są tłuste ,to już wiesz ,że może to świadczyć o pojawieniu się w/w oleju z układu .Mam nadzieję ,że się mylę co do Twej usterki.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2008 A co to ten wymiennik//////////? I jaki to może być koszt naprawy ? Tak to są tłuste plamy!!!!!Dam może sam radę naprawić bądź wymienić ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #6 Napisano 24 Sierpnia 2008 proponowalbym znalesc specjalistyczny serwis od klimatyzacji (czyli robia tylko klime) a warsztaty ktore maja "tylko" maszyne do nabijania i pozatym nic wiecej odstawilbym na bok taki aparat sprawdza klime na niskim cisnieniu ok 1.5 2.0 at juz sprawdzalem dwa auta oba byly super szczelne po czym okazalo sie po tygodniu nie ma klimy .... pojechalem do specjalistycznego warsztatu zaplacilem mniej zrobili wiecej i do tego wszystko dziala jak nalezy pozdrawiam ps. w b5 czesto przeciera sie osuszacz jedna z czestych przyczyn awarii klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #7 Napisano 24 Sierpnia 2008 I tak zrobię jutro podjadę do warsztatu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #8 Napisano 25 Sierpnia 2008 Już po wizycie u mechaniora! Z czynnikiem jest wszystko ok tak powiedziało dwóch szpeców podobno elektronika coś nie tam nie załącza kompresora. Załącza się wentylator a kompresor niestety nie! Podpowiedzcie gdzie szukać teraz przyczyny? Co należy do elektroniki klimatyzacji/? Mam manualną 97r a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach