edwardo Zgłoś #81 Napisano 30 Marca 2010 Witam ponownie, chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami po montażu blosa :kumple. W moim przypadku są to tylko pozytywy :kciuki. - silnik oddycha ,,pełną piersią,, więc polepszyła się kultura pracy (moc) motorka na benzynie i oczywiście na gazie, ( silnik już nie buczy od ok. 3,5tys/obr) - spalanie na Pb spadło w porównaniu do miksera a na LPG pozostało na identycznym poziomie ( zrobiłem 300km na odcinkach dom-miasto-praca 11km w jedną stronę i spalanie wyniosło 10,9l/100km, w trasie jeszcze nie miałem okazji ) - znacznie polepszyła się dynamika auta na PB i LPG. Choć blos/parownik są po przeciwnych stronach auta nie ma z tym problemów ( pozostałości gazu w dolocie ) - silnik normalnie odpala na benzynie. Blosa zamontowałem sobie sam, kwestia cięcia oryginalnej gumy, nie potrzeba innych przelotek, redukcji itp. Regulował go znajomy gazownik opierając się na świecących diodach obrazujących skład mieszanki na komputerku gazowym ( analizator wysłał do legalizacji ). Mimo wszystko chciałem u innych gaziarzy wyregulować to cudo na analizatorze ale czterech innych nie chciało się podjąć w tym autoryzowany serwis BRC a jeden straszył mnie pożarem auta itp . Na BLOSA zdecydowałem się gdyż moja oryginalna instalacja mieszalnikowa prawdopodobnie została źle skompletowana/wyregulowana i już stanowczo za długo się z nią męczyłem , choć doświadczyłem na innym passacie że te silniki na mikserze chodzą całkiem dobrze. W tym miejscu chciałbym stanowczo odradzić montaż instalacji LPG w firmie ABART Wrocław ul. Krzemieniecka :hunter. Niezdecydowanym polecam BLOS :ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
villen Zgłoś #82 Napisano 22 Października 2010 No to i ja może napiszę coś od siebie. Mam silnik 1.8 PF, na blosa zdecydowałem się głównie z powodu niespodziewanych, niemożliwych do wyeliminowania strzałów gazu. Wymieniałem przewody, świece, parownik, jeździłem po regulacjach i mimo to potrafił sobie strzelić w każdym dowolnie losowym momencie. Po założeniu BLOSA sytuacja niemal natychmiast wróciła do normy. Nieco upierdliwe było regulowanie samego blosa i parownika (instrukcję od BRC można sobie o kant dupy potłuc), ale da się zrobić nawet samemu dysponując miernikiem i sprawną sondą lambda w samochodzie, choć wymaga to nieco czasu (ja wyjeździłem 3 zbiorniki zanim doszedłem do satysfakcjonujących efektów). Strzałów od wyregulowania brak, choć po drodze było ich kilka to były to ledwie kichnięcia niemowlaka w porównaniu do tego co działo się na mieszalniku (rozerwany rękaw dolotowy, puszka filtra powietrza i przepływomierz...). Moc na gazie rzeczywiście jakby wzrosła w porównaniu do pracy na mieszalniku, na benzynie nie odczułem żadnej zmiany. Spalanie utrzymuje się na tym samym poziomie co na mieszalniku, no moooooooże troszkę mniej, ale można spokojnie uznać że różnica mieści się w granicy błędu. Za to w końcu jest ono powtarzalne. Jak pali 9 w trasie, to pali tyle za każdym razem (przy zachowaniu tego samego stylu jazdy). Na mikserze robił mi takie numery że raz palił te 9, a drugi 12. Także ja osobiście polecam! Cudów to z silnikiem nie robi, ale zdecydowanie poprawia kulturę pracy na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #83 Napisano 1 Listopada 2010 na blosie śmigam juz prawie 2 lata i jest jak opisane przez kolegow wyzej jak dla mnie blosik bomba!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radzio_ Zgłoś #84 Napisano 20 Lutego 2011 Witam, poszukuje jakis sensownych zdjec zalozonego BLOS'a w 2.0 16V czyli popularnym 9A, cos w sensownej rozdzielczosci abym mogl to gazownikowi pokazac i ogolnie skorzystac a nie domyslac sie... jesli ktos ma prosilbym o przesanie na [email protected] lub wklejenie tu linka dziekuje i pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #85 Napisano 21 Lutego 2011 Na necie krąży plik pdf o blosie z forum forda i jest tam dużo opisane (montaż, eksploatacja, regulacja). Jak ci się przyda to podaj maila bo mam to na dysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radzio_ Zgłoś #86 Napisano 22 Lutego 2011 teorie na temat BLOS'a dawno juz przerobilem potrzebuje po prostu konkretnych przykladow zamocowania go na konkretnym silniku czyli 9A do konkretneog auta czyli B3, interesuja mnie rozwiazania mocowania bo nie chce tego robic "na gupa" zawsze sie wydaje ze na cos jest miejsce a pozniej sie okazuje ze 3mm brakuje i cos o cos uderza, stuka czy niszczy temu potrzebuje takowe fotki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapilansztrum Zgłoś #87 Napisano 9 Maja 2011 Założyłem BLOS-a 3 miesiące temu i mam pytanie: Czy podczas hamowania silnikiem dopływ gazu jest odcinany całkowicie tak jak przy jeżdzie na benzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #88 Napisano 9 Maja 2011 Nie, nie jest odcinany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach