Skocz do zawartości
Gość PaczolTM

Elektryczna pompa hamulcowa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PaczolTM

Witam.

W moim pasku pojawił sie ostatnio problem z hamulcami. Przerobiłem juz wszystkie posty z naszego forum jednak nie mogłem znaleźć jednej informacji.

Otóż jak już sie domyślacie mam problem z elektryczną pompą ciśnieniową układu hamulcowego. Pojawił sie problem z zanikającymi hamulcami i twardym pedałem, jedak korzystając z wiedzy forum udało mi sie kilka z tych defektów usunąć.

Dokonałem pomiaru napięcia na wtyczce zasilającej pompę i okazało sie, ze napięcie jest zdecydowanie za małe ok 9.5 V . Tak jak sie domyśliłem przyczyna tkwiła w wypalonych stykach przekaźnika 78.

Po rozebraniu i wyczyszczeniu przekaźnik zaczął działa poprawnie, jednak po włożeniu go w konsole z bezpiecznikami pompa sie nie załączała. Dokonałem kolejnych pomiarów i okazało sie , ze brakuje masy na cewce znajdującej sie w przekaźniku (noga nr 85). Na nodze 86 przekaźnika znajdowało sie 12 V.

Zatem skoro brakowało masy dołączyłem ja na krótko i pompa zaczęła znowu działać, ale niestety non stop.

Niemal nie zagotowałem alternatora.

Moje pytanie jest takie. Dlaczego na nodze 85 przekaźnika brakuje masy.??? Czyżby masa wychodziła bezpośrednio z czujnika ciśnienia ???

Myślę, ze może to by bezpośrednio związane z czujnikiem ciśnienia, ale niestety nie wiem jak go sprawdzić.

W końcu to on chyba odpowiada za włączenie i wyłączenie pompy.

Czy można nabyć nowy czujnik ciśnienia czy też dostępne są tylko używane.

Zatem proszę was o poradę jak sprawdzi czujnik ciśnienia, ewentualnie gdzie może tkwić problem.

Jak najłatwiej wymieni to dziadostwo.

 

Dziękuje za wszelki informację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nozka

 

30 - stały +12V akumulatora

86 - +12V po zaplonie

87 - wyjscie na pompe

85 - masa ( sterowane bezposrednio przez czujnik cisnienia )

 

Nożka 85 łączy sie z pinem 4 w czujniku cisnienia.

 

Czujnik dziala zero-jedynkowo , za niskie cisnienie ( ponizej 14MPa) podaje mase na przekażnik - cisnienie wzrasta ponad 18MPa masa jest odłączana.

 

Uzywke nie wiem czy dostaniesz - pewnie bedą Ci chceili sprzedac caly modul pompy choc mozna probowac .

A nowy ... w ASO pewnie bedzie tylko ta cena :rolleyes:

 

Poszukaj w moich postach - niedawno zamieszczalem schemat elektryki ABS-u .

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM

Przestudiowałem schemat i rzeczywiście jest tak jam pisałeś. Czujnik ciśnieniowy steruje masą wiec obawiam sie, ze to będzie właśnie ten problem. Nie wiem czy dobrze rozumie sam schemat czujnika ale chyba jest to tym mechaniczny ??? Więc może sie coś przycięło.

Rozumie, ze aby wymienić to dziadostwo będzie trzeba upuścić trochę płynu z układu.

 

Zatem poszukuję sprawnego czujnika ciśnienia układu hamulcowego. Ma może ktoś w przystępnej cenie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie rozbierałem tego nigdy wiec nie wiem na jakiej zasadzie dziala ... choc podejrzewam ze jezeli pracuje w takich cisnieniach to bedzie nierozbieralny i ratuje Cie tylko wymiana na sprawny.

 

Co do samej wymiany to pamietaj o rozladowaniu cisnienia z akumulatora , zebys nie dostal w twarz plynem przy wykrecaniu czujnika.

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM

Zgadza sie.

dzięki za schemat. Miejmy nadzieje, ze po wymianie czujnika hamulce wrócą do normy.

A czy czujnik ze starszych pomp poniżej 90 rocznika będzie pasował. Z tego co sie orientuje to wiem tylko, ze sie zmieniło miejsce mocowania, ale czy czujnik uległ jakimś modyfikacją to nic nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM

No i udało sie. Znalazłem czujnik ciśnienia i po wymianie wszystko wróciło do normy. Pompa sie załąncza i wyłącza kiedy powinna. Dodam, ze czujnik pochodził od starszego typu pampy i kosztował mnie 100 zł :(

Trochę było zabawy z wykręceniem ze względu na trudny dostęp, ale po wyciągnięciu zbiorniczka ciśnienia wszystko poszło gładko

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności