Gość PaczolTM Zgłoś #1 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam. W moim pasku pojawił sie ostatnio problem z hamulcami. Przerobiłem juz wszystkie posty z naszego forum jednak nie mogłem znaleźć jednej informacji. Otóż jak już sie domyślacie mam problem z elektryczną pompą ciśnieniową układu hamulcowego. Pojawił sie problem z zanikającymi hamulcami i twardym pedałem, jedak korzystając z wiedzy forum udało mi sie kilka z tych defektów usunąć. Dokonałem pomiaru napięcia na wtyczce zasilającej pompę i okazało sie, ze napięcie jest zdecydowanie za małe ok 9.5 V . Tak jak sie domyśliłem przyczyna tkwiła w wypalonych stykach przekaźnika 78. Po rozebraniu i wyczyszczeniu przekaźnik zaczął działa poprawnie, jednak po włożeniu go w konsole z bezpiecznikami pompa sie nie załączała. Dokonałem kolejnych pomiarów i okazało sie , ze brakuje masy na cewce znajdującej sie w przekaźniku (noga nr 85). Na nodze 86 przekaźnika znajdowało sie 12 V. Zatem skoro brakowało masy dołączyłem ja na krótko i pompa zaczęła znowu działać, ale niestety non stop. Niemal nie zagotowałem alternatora. Moje pytanie jest takie. Dlaczego na nodze 85 przekaźnika brakuje masy.??? Czyżby masa wychodziła bezpośrednio z czujnika ciśnienia ??? Myślę, ze może to by bezpośrednio związane z czujnikiem ciśnienia, ale niestety nie wiem jak go sprawdzić. W końcu to on chyba odpowiada za włączenie i wyłączenie pompy. Czy można nabyć nowy czujnik ciśnienia czy też dostępne są tylko używane. Zatem proszę was o poradę jak sprawdzi czujnik ciśnienia, ewentualnie gdzie może tkwić problem. Jak najłatwiej wymieni to dziadostwo. Dziękuje za wszelki informację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam Nozka 30 - stały +12V akumulatora 86 - +12V po zaplonie 87 - wyjscie na pompe 85 - masa ( sterowane bezposrednio przez czujnik cisnienia ) Nożka 85 łączy sie z pinem 4 w czujniku cisnienia. Czujnik dziala zero-jedynkowo , za niskie cisnienie ( ponizej 14MPa) podaje mase na przekażnik - cisnienie wzrasta ponad 18MPa masa jest odłączana. Uzywke nie wiem czy dostaniesz - pewnie bedą Ci chceili sprzedac caly modul pompy choc mozna probowac . A nowy ... w ASO pewnie bedzie tylko ta cena Poszukaj w moich postach - niedawno zamieszczalem schemat elektryki ABS-u . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2008 Przestudiowałem schemat i rzeczywiście jest tak jam pisałeś. Czujnik ciśnieniowy steruje masą wiec obawiam sie, ze to będzie właśnie ten problem. Nie wiem czy dobrze rozumie sam schemat czujnika ale chyba jest to tym mechaniczny ??? Więc może sie coś przycięło. Rozumie, ze aby wymienić to dziadostwo będzie trzeba upuścić trochę płynu z układu. Zatem poszukuję sprawnego czujnika ciśnienia układu hamulcowego. Ma może ktoś w przystępnej cenie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam Nie rozbierałem tego nigdy wiec nie wiem na jakiej zasadzie dziala ... choc podejrzewam ze jezeli pracuje w takich cisnieniach to bedzie nierozbieralny i ratuje Cie tylko wymiana na sprawny. Co do samej wymiany to pamietaj o rozladowaniu cisnienia z akumulatora , zebys nie dostal w twarz plynem przy wykrecaniu czujnika. herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2008 Zgadza sie. dzięki za schemat. Miejmy nadzieje, ze po wymianie czujnika hamulce wrócą do normy. A czy czujnik ze starszych pomp poniżej 90 rocznika będzie pasował. Z tego co sie orientuje to wiem tylko, ze sie zmieniło miejsce mocowania, ale czy czujnik uległ jakimś modyfikacją to nic nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam http://martin.vicha.cz/ascii.en/ABS/Agregat%20hydrauliczny%20MK%20II%204.htm Ja mam taki ABS ... o nowszym nie potrafie nic powiedziec . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PaczolTM Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2008 No i udało sie. Znalazłem czujnik ciśnienia i po wymianie wszystko wróciło do normy. Pompa sie załąncza i wyłącza kiedy powinna. Dodam, ze czujnik pochodził od starszego typu pampy i kosztował mnie 100 zł Trochę było zabawy z wykręceniem ze względu na trudny dostęp, ale po wyciągnięciu zbiorniczka ciśnienia wszystko poszło gładko Dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach