Skocz do zawartości
Gość Rogas

ACK - co po zakupie?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rogas

Witam serdecznie,

 

A więc tak - kupiłem Passata jak w opisie. Do tej pory miałem słabą styczność VW i staram się pochłonąć cała wiedzę z forum :) Mam jednak kilka pytań.

 

1. Posiadam silnik ACK. Nie wiem kiedy wymieniany był rozrząd (jak to będzie po francusku?) - naturalne jest więc, że trzeba go wymienić. Pytanie tylko: co powinno zostać wymienione, na jakie części się zdecydować. Na allegro znalazłem np. taki komplet: http://moto.allegro.pl/item379345545_rozrzad_2_4_2_8_v6_vw_skoda_audi_.html

Czy warto go kupić? Jakie są rozsądne widełki cenowe wymiany rozrządu? I czy konieczne jest ściąganie pasa przedniego?

 

2. Ile oleju kupić na wymianę?

 

3. Olej w skrzyni biegów już wiem, że uzupełnia się w ASO. Jaki to mniej więcej koszt za robociznę, a jaki za olej?

 

4. Wymieniać świece, kable itp? Czy jak wszystko ok, to nie psuć? :)

 

5. Jakie ciśnienie w oponach 205/55/16 powinien mieć mój samochód - variant (kombi)?

 

 

 

Serdecznie pozdrawiam

Rogas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-Cisnienie w oponach masz na wlewie paliwa.

-Swiece mozesz wymienic a kable jak nie ma potzeby to po co ? No chyba ze masz kase do wydania.

-Rozrządu nie kupuj na allegro. Ale lepiej go wymień. Bedziesz pewny ze jest ok. Cen nie znam. :)

-Oleju 5.7 litra pisze w ksiązce sam naprawiam. kup 6l DOBREGO oleju. (nie kupuj na allegro ! )

 

Jaką masz skrzynie biegów ? Manual automat ? Jesli automat to raczej sie wymienia razem z filtrem co 60tkm. Jesli manual to sie uzupełnia. Podjedz do aso po olej oni będą wiedziec jaki jest wlany. Koszt 1 l około 50 zł. Zalezy od oleju. :) Zeby samemu grzebac w skrzyni potrzebujesz klucz (wymieniac olej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Gratuluję wyboru.

 

Do zmiany rozrządu pas przedni trzeba koniecznie ściągnąć, inaczej się nie da, ciśnienie w oponach u mnie (pomiar na zimnych oponach) 2.5 BAR-a przód i tył.

 

Polecam sprawdzenie wężyków od przewietrzenia silnika, czy nie popękały oraz stan oleju w tylnym dyferencjale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rogas

Oleju w skrzyni nie będę zmieniał - tyle się naczytałem o padaniu skrzyni po wymianie oleju, że sobie daruje.

 

Orientujecie się może, ile mechanik może sobie "zaśpiewać" za wymianę rozrządu? Niech weźmie ile powinien, nie chodzi o kasę czy szukanie frajera, ale chciałbym się dać nabić w butelkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni : Sprawdź stan. Jest tam taki korek od sprawdzania stanu. Mogło sie wypocic przez kilka latek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rogas

A to na 100%. Mam inny problem - coś lata w tłumikach. Dzwoni jak cholera - pewnie katalizator się wykruszył do środka i nie może wylecieć. Mechanik już ochoczo chciał zamawiać z interkarsku supersprinta za 1800zł :) Czy nie taniej a niewiele gorzej byłoby po prostu te tłumiki rozciać, wywalić katalizatory, poskładać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności