radeq Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2008 Witam wszystkich, kilka dni temu stałem się posiadaczem VW Passat'a 1.9 TDI 110KM w wersji synchro, autko w wersji kombi z silnikiem AFN. Auto sprowadzone ze Szwajcarii, przebieg 165.000km. Zapomniałem napisać - rocznik '98 , ale wersja '99. Mam kilka pytań zwiazanych z tym autem i napędem 4x4. Na co zwracać szczególną uwagę podczas eksploatacji tego samochodu?? Czy napęd synchro wymaga jakiś szczególnych zabiegów?? Już wiem że muszę wymienić zawieszenie z przodu - i z tego co czytałem to od razu lepiej wymieniać wszystko niż bawić się w wymianę pojedynczych elementów. Proszę o wszelkie opinie związane z tym modelem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2008 popraw wersje silnika w opisie napedem nie masz sie co martwic jest bezobslugowy wypada jedna wymiana oleju w Torsenie tylko niewiem przy jakim przebiegu a co do zawieszenia to stylu jest troszke inne niz standart jest klopot z amorkami(tylko kilka firm produkuje do tego modelu) i niedlugo zobaczysz jaka bajka to 4x4 pozr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2008 Hmmm a co nie tak z wersją silnika ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubus84 Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2008 Witam kolegę! No to teraz jest nas dwóch:) Poszukaj na forum o napędzie 4motion (syncro) lub o Torsenie, jest tam parę naprawdę cennych uwag. Robiłeś już przegląd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2008 popraw wersje silnika w opisie wypada jedna wymiana oleju w Torsenie tylko niewiem przy jakim pozr Witam Ciekawi mnie jak się wymienia olej w Torsenie - może coś bliżej ? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #6 Napisano 20 Marca 2008 Witam kolegę! No to teraz jest nas dwóch:) Poszukaj na forum o napędzie 4motion (syncro) lub o Torsenie, jest tam parę naprawdę cennych uwag. Robiłeś już przegląd? Przegląd robiłem tak pobieżnie - już wiem, że mam do zrobienia zawieszenie przednie. Jutro stawiam auto do wymiany wachaczy. Co wiecej to się zobaczy - na pewno czeka mnie wymiana rozrządu, no i oleje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bvrt Zgłoś #7 Napisano 20 Marca 2008 Potwierdza się że 160tys to ulubiona liczba handlarzy , ale jak przebieg autentyczny to tylko pogratulować zakupu! Ja mam ten sam rocznik i przejechane ponad 2 x tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2008 Potwierdza się że 160tys to ulubiona liczba handlarzy , ale jak przebieg autentyczny to tylko pogratulować zakupu! Ja mam ten sam rocznik i przejechane ponad 2 x tyle. Auto sam sprowadziłem ze Szwajcarii i gdyby nie to to też bym nie wierzył w ten przebieg. Był troche przerysowany od strony kierowcy - mam nadzieje że to było powodem sprzedaży auta a nie nic innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubus84 Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2008 Uważaj na przeglądzie na rolkach hamulcowych. Od razu krzycz że masz 4x4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ikceduh Zgłoś #10 Napisano 20 Marca 2008 Ponad rok poruszam się 4motion, jest to miodek ale mam słaby silniczek 110 koników... co do oleju to wymieniłem po kupnie miał wtedy 60 tys przebiegu. Jak chodzi o części to niedawno wymieniłem stabilizatorki tył są takie same jak w zwykłym napędzie koszt za dwa to jak pamiętam 120.- ale są tańsze których nie polecam. Dobrze, że nie kupiłeś autka z itali bo miałbyś pewne 40 tys na rok jak ktoś mało jeżdzi. Z ciekawostek jak możesz napisz na maila ile dałeś??? Ja swojego mam zamiar teraz sprzedać tyle, że moje to fulik mój mail [email protected] pozdrówki jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #11 Napisano 20 Marca 2008 IKCEDUH dlaczego nie zdrabniasz wszystkich rzeczowników?Byloby jeszcze zabawniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo_32 Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2008 Witam kolegę! No to teraz jest nas dwóch:) Poszukaj na forum o napędzie 4motion (syncro) lub o Torsenie, jest tam parę naprawdę cennych uwag. Robiłeś już przegląd? Oj zaraz dwóch jest więcej np ja to 3 i kolega IKCEDUH to 4 i pewnie jeszcze duuuużo więcej jest posiadaczy 4 motion lub synhro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #13 Napisano 20 Marca 2008 Witam Ciekawi mnie jak się wymienia olej w Torsenie - może coś bliżej ? Pozdr cyt... "Całkowita pojemność w układzie Synchro/4-Motion to 420ml lecz przy wymianie oleju zejdzie conajwyżej 250ml i tyle nowego oleju trzeba dolać. Wymiana co 30 tys. kilometrów. W tylnym moście i mechanizmie różnicowym jest około 1 litra oleju. W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1 W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90 Filtr oleju wymiana się co 60 tys. kilometrów. Niestety samemu będzie to trudno wykonać bo potrzebne jest dedykowane narzędzie T10066"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2008 Hmmm a co nie tak z wersją silnika ?? wybierz wersje z opisem 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablonzo Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2008 Całkowita pojemność w układzie Synchro/4-Motion to 420ml lecz przy wymianie oleju zejdzie conajwyżej 250ml i tyle nowego oleju trzeba dolać. Wymiana co 30 tys. kilometrów. W tylnym moście i mechanizmie różnicowym jest około 1 litra oleju. W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1 W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90 Filtr oleju wymiana się co 60 tys. kilometrów. Niestety samemu będzie to trudno wykonać bo potrzebne jest dedykowane narzędzie T10066. wiem że wszystko jasne jest napisane, ale jaki jest koszt tych zabiegów? ponieważ kupiłem nie dawno syncro i nie wiem co gdzie i jak. Ale jezdzi sie super... na prawde taką przyczepność to ja rozumiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2008 podjedz do ASO i podadza Ci cene a potem popytaj na forum o polecany warsztat w szczecinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablonzo Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2008 z ASO to ja dziękuję. Kolega pracował. To czego się nasłuchałem, jak naprawiają w ASO, to dziękuję. Okej będę musiał zapytać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubus84 Zgłoś #18 Napisano 21 Marca 2008 Oj zaraz dwóch jest więcej np ja to 3 i kolega IKCEDUH to 4 i pewnie jeszcze duuuużo więcej jest posiadaczy 4 motion lub synhro. No to git! 4Motion górą! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo_32 Zgłoś #19 Napisano 21 Marca 2008 poolk napisz coś więcej o tym filtrze gdzie on jest umiejscowiony i wszystko co wiesz może gdzieś można dostać narzędzie T10066 tzn kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #20 Napisano 21 Marca 2008 Dajcie spokój. poolk kopiuje i wkleja jak leci. Obslugowy jest haldex.I tam wymienia sie olej i filtr. Torsen jest bezobslugowy.Tak samo jak skrzynia biegow. Przez cale zycie auta Chyba ze torsen jest po naprawie. Wtedy wymiana oleju jest konieczna. I uzupelnianie ewentualnych ubytków jesli rozleci sie ktorys simmering. Mam kompletną ksiazkę z wszystkimi wpisami napraw i przeglądów. Nic nie bylo przy torsenie grzebane. Zreszta tak prawi ELSA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach