Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

a co sadzicie o oleju czy lepszy od castrola edga namawiaja mnie na TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Passata B6 2007 1.9TDI BLS. Jaki olej bylby do niego najlepszy?

Teraz mam zalany Castrol edge 15 W40. zmieniac na inny czy zostac przy tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam Passata B6 2007 1.9TDI BLS. Jaki olej bylby do niego najlepszy?

Teraz mam zalany Castrol edge 15 W40. zmieniac na inny czy zostac przy tym?

kolego jesteś pewien że masz 15w40?? chyba chodziło Ci o 5w40?? Możesz zostać przy castrolu, ewentualnie przeskoczyć na Motula, Liqui Moly albo coś innego, oby normę spełniało do Twojego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, 15w40 jestem pewien. a czym on sie rozni od 5w40?

przebieg paska 260tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pytaj. Wlej 5w40 i ciesz się jazdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co sadzicie o oleju czy lepszy od castrola edga namawiaja mnie na TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30

 

Witam.

 

W poprzednich samochodach , a miałem ich 14 w swoim życiu i wszystkie miały silniki benzynowe, nie było takich różnic w pracy silnika po zmianie oleju jak w silniku diesla. Nie mając doświadczenia z wyżej wymienionym podkusiło mnie w tamtym roku na zmianę z Castrola na Motula. Naczytałem się na różnych forach wypowiedzi tych którzy uprawiają szemrany marketing i padło na Motul X-clean + 5w30. Już po wymianie dało sie słychać głośniejszą pracę silnika. No ale pomyslałem, że może sie "ułoży" . Tak też powiedział mi sprzedajacy, zrobiłem 3tys. i dalej tragicznie, tzn. głośno na niskich , głośno na wysokich, dziwne dźwieki wydobywające się silnika. Zadzwoniłem do jednego góru olejowego , który to udziela się różnych forach i doradził mi że najlepszy będzie Millers XFE PD 5w40. Tak więc zalałem i rzeczywiście od razu po zalaniu ciszej , przyjemniej pracuje silnik, ale nadal dało sie słyszeć dziwne dźwięki najczęściej przy zmianie biegów, coś jakby wpadało w rezonans w okolicy wydechu. Zrobiłem tysiąc , dwa, trzy, cztery tysiące km i było nie tak źle, a już na pewno lepiej niż na wspomnianym Motulu. Przy piątym tysiącu zaczął silnik być coraz głośniejszy i na dodatek zaczał buczeć z okolicy filtra, co zresztą było często opisywane na forach. Jedni zmieniali plecionkę inni wywalali kata, jeszcze inni robili głowicę, tylko tak do końca nikt nie stwierdził , że na 100% trafił w zródło usterki. Na chwilę pomogło , potem wróciło. Zwróciłem na jeden post w którym jeden z użytkowników mający problem z buczeniem stwierdził że przeszło po wymianie oleju. Tak też zrobiłem i wymieniłem olej , ale tym razem nie szukałem żadnych "wynalazków" tylko zalałem Castrolem Edge Turbo Diesel FST 5W40, czyli takim jaki doradzał mi osobisty mechanik i gośc który sprzedaje części i oleje i wreszcie taki jaki zaleca VAG. No i po zalaniu jestem przyjemnie zaskoczony. Z każdym przejechanym tygodniem buczenie było coraz mniejsze. Dzisiaj mam przejechane 2tys i mogę powiedzieć , że buczenie jest mniejsze powiedzmy o ok 80%. Silnik pracuje znacząco ciszej tak na wolnych , srednich jak i wysokich obrotach. Podsumowując , 1.9tdi nie lubi zmiany oleju na coś innego niż to co było zalane od początku, a na początku jak trafił w moje ręce zalany był Castrolem 5W30. Castrolem, który niektórzy forumowicze , ale i również pseudo fachowcy sprzedający oleje zarzucają mu że zrywa film, że nie ma właściwości smarnych, że widzeli testy itd. Bzdury totalne, no chyba , że mój silnik jest wyjątkowy , ale co ma być w nim wyjątkowego- 240tys km 1.9tdi , na 10tys. bierze ok 0,5-0,6 ltr.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez MirekD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja opiszę swoje doświadczenia z EDGE 5W40, po wielu latach użytkowania wydaje mi się że jedyna jego zaleta to właśnie wyciszenie silnika, olej jest po prostu gęstszy i co gorsza gęstnieje w czasie użytkowania, pomimo wymiany co roku zakupu w IC w pewnym momencie zrobił się dość gęsty miałem problemy z poprawnym ruszeniem autem od początku wydawało mi się że to moja wina jednak przypadek sprawił że zmieniłem oliwę na Castrol-a Profesional oczywiście 505.01, silnik natychmiast odżył, zrobił się deko głośniejszy jednak zdecydowanie żwawszy, mam nawet wrażenie że opisywane problemy z korbowodami w różny wersjach 1.9 tdi to nie przypadek na pewno nie używał bym tego oleju w systemie ciągłym, ja osobiście już go nie zaleję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale professionala 5w40 chyba nie ma jest tylko 5w30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to magnatek myslalem ze edge profesjonal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja opiszę swoje doświadczenia z EDGE 5W40, po wielu latach użytkowania wydaje mi się że jedyna jego zaleta to właśnie wyciszenie silnika, olej jest po prostu gęstszy i co gorsza gęstnieje w czasie użytkowania, pomimo wymiany co roku zakupu w IC w pewnym momencie zrobił się dość gęsty miałem problemy z poprawnym ruszeniem autem od początku wydawało mi się że to moja wina jednak przypadek sprawił że zmieniłem oliwę na Castrol-a Profesional oczywiście 505.01, silnik natychmiast odżył, zrobił się deko głośniejszy jednak zdecydowanie żwawszy, mam nawet wrażenie że opisywane problemy z korbowodami w różny wersjach 1.9 tdi to nie przypadek na pewno nie używał bym tego oleju w systemie ciągłym, ja osobiście już go nie zaleję.

 

 

 

Wg kart produktowych wymienione wyżej /#849/oleje, gestośc , lepkość mają niemal że taką samą, a praca silnika diametralnie różna. Jak wspomniałem , na Motulu nie do przyjęcia i to od pierwszej chwili po zalaniu.

 

 

Motul 8100 x Clean+ 5W30 - lepkośc kinematyczna-11,7 gestosc - 0,847

.................. . .Castrol 5w30 - lepkosc kinematyczna -11,6 gęstość - 0,85

 

Ja po ostatnich doświadczeniach z olejami , do mojego 1.9tdi AVF , 130km, będę murem stał za Castrolem Edge 5w40 FST Turbo Diesel, i słuchał będę doświadczonych mechaników samochodowych a nie internetowych naganiaczy olejowych. Można znaleźć na forach o olejach mnóstwo podobnych pozytywnych opini na temat w/w Castrola, moja nie jest odosobniona. Co najważniesze , są to opinie użytkowników samochodów i oliw w nim zalanych, którzy użytkując samochód na co dzień mają możliwość obserwacji pracy silnika, nie jak w przypadku sprzedawców którzy zasłyszeli lub wyczytali w necie i udaja wielkich znawców tematu. Niektórzy z nich pewnie nie posiadaja nawet samochodu ,miałem takie wrażenie rozmawiając z jednym sprzedajacym z firmy olejowej dość znanej w internecie. Nazwy firmy nie podam z wiadomych względów.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez MirekD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja dzisiaj zmienilem olej z edge na profesjonala i roznic jakos nie widze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja dzisiaj zmienilem olej z edge na profesjonala i roznic jakos nie widze

 

 

....a możesz napisać z jakiego na jaki , uwzględniając specyfikacje, kod kreskowy, pojemność opakowania.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z edge 5w30 na profesjonal 5w30 long life III oba norma 504/507 ino mechanik mowil ze cos mi po zalaniu silnik glosniej chodzi dzisiaj pojezdze to zobacze dalej testy bo wg karty oba maja te same parametry jak sprawdzalem banki pojemnosci 4 l roznica w cenie 40 zł filtr oczywiscie ten sam czyli manna i ropa lana od 2 lat na jednej i tej samej stacji

 

---------- Dodano o 11:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:46 ----------

 

po przejechaniu 100 km zczernial spowrotem a jak wlewam ma kolor lekko zielono bursztynowy brazowy

 

---------- Dodano o 11:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:42 ----------

 

a kody kreskowe to mam w garazu zeby zmierzych halas to przydal by sie sprzet do mierzenia decybeli po 2-3 tys ocenie czy halas mniejszy czy wiekszy i czy but lepszy

 

---------- Dodano o 11:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:45 ----------

 

dokldanie ten olej wlany http://castrolprofessional.pl/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z edge 5w30 na profesjonal 5w30 long life III oba norma 504/507 ino mechanik mowil ze cos mi po zalaniu silnik glosniej chodzi dzisiaj pojezdze to zobacze dalej testy bo wg karty oba maja te same parametry jak sprawdzalem banki pojemnosci 4 l roznica w cenie 40 zł filtr oczywiscie ten sam czyli manna i ropa lana od 2 lat na jednej i tej samej stacji

 

---------- Dodano o 11:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:46 ----------

 

po przejechaniu 100 km zczernial spowrotem a jak wlewam ma kolor lekko zielono bursztynowy brazowy

 

...czarny kolor to w dieslu normalne. Posiadasz filtr cząstek stałych , że zalewasz z normą 504/507? .

Śledziłem wątki olejowe parę miesięcy i można krótko stwierdzić co zresztą potwierdzi mechanik z praktyką , że do diesla PD bez filtra zalewamy 505.01 który to olej skupia się bardziej na dbaniu silnika a nie filtra-środowiska. 5w40 Edge Turbo Diesel jest do diesla , a 5w30 504/507 do diesla i benzyny a więc trochę uniwersalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedynie co zauwazylem tak jak by miekko palil tak delikatniej czyli lzej co do zuzycia paliwa to musze troche pojezdzic

 

---------- Dodano o 11:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:56 ----------

 

tak filtr i wczoraj po wymianie po 10 km zapalila mi sie kontrolka do wypalania filtra przejechalem 10 km zgasilem auto i juz sie nie pali ale jak sie palila to kopcil na niebiesko-czarno na skrzyzowaniu az kazdy sie gapil wiec pojechalem na kawalek prostej drogi a nigdy od 3 lat nie palila sie kontrolka dpf a jezdze glownie po miescie

 

---------- Dodano o 12:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:59 ----------

 

http://castrolprofessional.pl/download/karty/tds/EDGE%20Professional%20Longlife%20III%205W-30%20TDS.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

......no to sprawa jasna , skoro masz filtr to nie ma wyjścia - tylko 504/507 i tu faktycznie nie wiadomo kogo słuchać odnośnie firmy oleju. Ja trzymałbym się oleju jaki rekomenduje twoje ASO i oczywiście nie skakał z marki na markę , jak lałeś Castrola to lej Castrola zwracając uwagę na pochodzenie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz widze ze vw leje totala bo juz ramki pod tablice zmieniaja ja zawsze lalem castrola tak jak logo korka wlewu oleju tylko sie zastanawial czy pozostac przy profesjonalu czy edge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was. Jestem tutaj nowy i posiadam passata B6 z 2005roku od tygodnia z filtrem DPF 2.0TDI 103 KW silnik BMP. Przyszedl czas zmiany oleju i tu moje pytanie czy CASTROL EDGE FST 5W30 5L 504.00/507.00 czy MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 ,obydwa spelniaja norme 504/507. Ten i ten bedzie dobry a ktory jakby co lepszy?? I ile oleju bym musial kupic pod ten silnik?Prosze was o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności