Gość holffman Zgłoś #1 Napisano 19 Stycznia 2008 Wtajcie koledzy. Otóż mam taki problem. Od pewnego czasu wariowała deska rozdzielcza. Zaczęło sie od bardzo słabego świecenia kontrolko od świec żarowych, ale samochód palił normalnie. Potem zaczęła słabo świecić kontrolka od akumulatora i pojawiał sie beep x 3, i samochód dał sie zapalić zgasł - jakby go komp wyłączył. ALe po następnym przekręceniu kluczykiem zapaliły sie normalnie wszystkie kontrolki, i samochód zapalił normalnie i można było nim jechać. Raz zdarzyło sie nawet tak, ze pomimo nie zapalenia sie już kontrolki od świec, i 3 x beepie samochód zapalił, ale non stop świeciła sie poduszka i abs, no i nie działał prędkościomierz. Ale po zgaszeniou i odpaleniu, wszysko wróciło do normy. teraz jak chce go zapalić, bo samochód postał ze 3 miesiące, dostał w międzyczasie nowy aku, to teraz już nie świecą wcale kontrolki na obszarze prędkościomierza, świeci tylko kontrolka poduszki, za chwile coś puknie i zaświecą sie wszystkie i samochód zapali. Czasami znów dzieje sie tak, ze nie świecą kontrolki od aku, świec żarowych i jest beep i samochód nie zapali. po podpięciu do kompa pokazał sie błąd mowiący o zwarciu do masy kontrolki od świec żarowych. Gdzie teraz szukać przyczyny, czy to może być kostka stacyjki? czy padła deska rozdzielcza? Jak sądzicie? Z góry dzięki na podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #2 Napisano 19 Stycznia 2008 slynny wlacznik swiatel stop? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2008 a czy nie stoi Tobie woda w kanale odplywowym ? Sprawdzil bym jeszcze polaczenia pod kompem moze uszczelki puscily i dostala sie wdoa do stykow, pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość holffman Zgłoś #4 Napisano 20 Stycznia 2008 Samochód stoi cały czas w garażu, a tam jest sucho, więc nie mogła sie woda dostać do komputera. W zasadzie mało w tym roku jeździł, bo mam drugi, i tym drugim więcej sie przemieszczam. Ale to wariowanie deski jest dziwnym przypadkiem. VAG wykazał zwarcie do masy induktora świec żarowych, a w książce kodów ten sam numer błędy jest opisany jako zwarcie do masy kontrolki świec żarowych. No i przez to jak samochód zapali to od razu gaśnie bo komp odcina paliwo od pompy. czasami na desce z kontrolek zaświeci sie tylko poduszka, i nic więcej a czasami na środku jeszcze kilka kontrolek, a po takim dziwnym puknięciu świeci sie wszystko. Jak sie wszystko zaświeci, to pali bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Payo Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2011 Mam również zagadkowe zjawisko w swoim Pasku...sam bez żadnego dotykania zapala światła postojowe...włącznik świateł ciągle w pozycji 0...(świeci się tablica rejestracyjna i cały kokpit) i to przeważnie w nocy. Robi się to często i w momentach kiedy temperatura na zewnątrz jest poniżej 0. Jest to uciążliwe bo już dwa razy wypiło mi prąd z akumulatora. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 25 Lutego 2011 Mam również zagadkowe zjawisko w swoim Pasku...sam bez żadnego dotykania zapala światła postojowe...włącznik świateł ciągle w pozycji 0...(świeci się tablica rejestracyjna i cały kokpit) i to przeważnie w nocy.Robi się to często i w momentach kiedy temperatura na zewnątrz jest poniżej 0. Jest to uciążliwe bo już dwa razy wypiło mi prąd z akumulatora. Co to może być? niezły kotlet :ok wymień przełącznik okrągły lub zregeneruj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Payo Zgłoś #7 Napisano 25 Lutego 2011 wymień przełącznik okrągły lub zregeneruj A wie ktoś jak go się wyciąga? nie chce czegoś urwać. przełącznik jedyne 55zł nie dużo wiec spróbuje od tego. A jak nie był to przełącznik to gdzie szukać przyczyny? P.S dzięki mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 25 Lutego 2011 A wie ktoś jak go się wyciąga? nie chce czegoś urwać. przełącznik jedyne 55zł nie dużo wiec spróbuje od tego. A jak nie był to przełącznik to gdzie szukać przyczyny? P.S dzięki mielke wciskasz i przekręcasz w prawo lub w lewo nie jestem pewien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ołówek Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2014 Witam serdecznie Piszę bo obecnie tez mam taki sam problem jak ty w pasacie b5 i dodatkowo mam problem że jak już odpalę samochód to jak wbije wsteczny bieg to od razu gaśnie silnik i cały licznik. Chciałem się dowiedzieć czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Jeśli ktoś wie jak rozwiązać ten problem to bardzo proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam i czekam Pilnie proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #10 Napisano 1 Stycznia 2014 Witam serdecznie Piszę bo obecnie tez mam taki sam problem jak ty w pasacie b5 i dodatkowo mam problem że jak już odpalę samochód to jak wbije wsteczny bieg to od razu gaśnie silnik i cały licznik. Chciałem się dowiedzieć czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Jeśli ktoś wie jak rozwiązać ten problem to bardzo proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam i czekam Pilnie proszę o pomoc Kostka stacyjki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ołówek Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2014 Dzięki za pomoc Od początku przypuszczałem że kostka stacyjki ale wolałem się upewnić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #12 Napisano 21 Stycznia 2014 Witam kolegów... Podepnę się pod Temat.. Co prawda mój problem jest troszkę inny ale podobny. Mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem żarzenie się kontrolki od tylnych świateł przeciwmgłowych.. Nie zawsze to występuje i głównie to widać w nocy przy naciskaniu stopu na ułamek sekundy się lekko zapala ta kontrolka .. Żarówki OK, Styki raczej też. .. I dodatkowy problem, mianowicie dziś zauwazyłem to pierwszy raz. Stanąłem na parkingu i nie gasiłem auta i patrze że świeci mi się prawe wsteczne światło ... Dodam że mam żarówki LEDowe na wstecznym (fajny bajer:P). Wsiadłem do auta wbiłem wsteczny, nacisnąłem stop i zgasł ten prawy wsteczny ale lekko dalej się żarzy.. do wczoraj było wszystko OK.. Możliwe że to przez tą pogodę ?? auto było całe oblodziałe rano, dużo wilgoci.. może gdzieś coś zawilgło ?? tylko co? i gdzie szukać problemu ? i czemu nie dwa wsteczne się świeciły tylko jeden ? dodam , że od jakiegoś czasu szwankował wyłącznik wstecznych świateł (nie wiem gdzie on jest, przy lewarku zmiany biegów??) czasem wbiłem wsteczny i nie świeciły wsteczne światła, musiałem lekko dosłownie pare milimetrów ruszyć wajchę od zmiany biegów do przodu i się zapalały .. Może na początek zamienić te żarówki miejscami i zobaczyć czy to nie ich wina ? ale jeśli by nie dochodziło napięcie(a nie powinno przy nie wbitym wstecznym) to żarówki nie powinny świecić, chyba że to wina przełącznika (ale czemu tylko jedno świeci) ... Jakby ktoś miał jakieś sugestie i porady to będę dzwięczny Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2014 Witam kolegów...Podepnę się pod Temat.. Co prawda mój problem jest troszkę inny ale podobny. Mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem żarzenie się kontrolki od tylnych świateł przeciwmgłowych.. Nie zawsze to występuje i głównie to widać w nocy przy naciskaniu stopu na ułamek sekundy się lekko zapala ta kontrolka .. Żarówki OK, Styki raczej też. .. I dodatkowy problem, mianowicie dziś zauwazyłem to pierwszy raz. Stanąłem na parkingu i nie gasiłem auta i patrze że świeci mi się prawe wsteczne światło ... Dodam że mam żarówki LEDowe na wstecznym (fajny bajer:P). Wsiadłem do auta wbiłem wsteczny, nacisnąłem stop i zgasł ten prawy wsteczny ale lekko dalej się żarzy.. do wczoraj było wszystko OK.. Możliwe że to przez tą pogodę ?? auto było całe oblodziałe rano, dużo wilgoci.. może gdzieś coś zawilgło ?? tylko co? i gdzie szukać problemu ? i czemu nie dwa wsteczne się świeciły tylko jeden ? dodam , że od jakiegoś czasu szwankował wyłącznik wstecznych świateł (nie wiem gdzie on jest, przy lewarku zmiany biegów??) czasem wbiłem wsteczny i nie świeciły wsteczne światła, musiałem lekko dosłownie pare milimetrów ruszyć wajchę od zmiany biegów do przodu i się zapalały .. Może na początek zamienić te żarówki miejscami i zobaczyć czy to nie ich wina ? ale jeśli by nie dochodziło napięcie(a nie powinno przy nie wbitym wstecznym) to żarówki nie powinny świecić, chyba że to wina przełącznika (ale czemu tylko jedno świeci) ... Jakby ktoś miał jakieś sugestie i porady to będę dzwięczny Pozdrawiam Słaba masa, po za tym chińskie ledy mają to do siebie że lubią delikatnie żarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) ok, jeden led może żarzyć.. ale na żarówce jest ich chyba 18 ... wszystkie naraz szlag trafił ? wątpię .. bardziej stawiam że gdzieś wlazła wilgoć bo wczoraj jeszcze było OK .. Kupowałem od tego gościa z alledrogo http://allegro.pl/g4-led-18-smd-5050-dc-12v-ciepla-g18c-i3853710373.html tyle że o zimnej barwie. SMD5050 (ponoć wytrzymalsze). Kupiłem i założyłem też rurkowe na tablice rej. oraz przednie postoje. Tamte działają bez zarzutu, a efekt jest taki: Edytowane 21 Stycznia 2014 przez motomoto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2014 ok, jeden led może żarzyć.. ale na żarówce jest ich chyba 18 ... wszystkie naraz szlag trafił ? wątpię .. bardziej stawiam że gdzieś wlazła wilgoć bo wczoraj jeszcze było OK .. Kupowałem od tego gościa z alledrogo http://allegro.pl/g4-led-18-smd-5050-dc-12v-ciepla-g18c-i3853710373.html tyle że o zimnej barwie. SMD5050 (ponoć wytrzymalsze). Kupiłem i założyłem też rurkowe na tablice rej. oraz przednie postoje. Tamte działają bez zarzutu, a efekt jest taki: [ATTACH=CONFIG]113238[/ATTACH] Jako że pracowałęm przy ledach około 2 lat:) to powiem ci że mogą paść wszystkie i to z dnia na dzień Co do żarzenia się ledów to także mogą wszystkie na żarówce wystarczy że np masz podświetlenie włącznika tego leda:) Osobiscie nie jestem zwolennikiem ledów może dlatego że pracowałem przy tym i wiem jak to wygląda:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2014 ale nic nie zmienialem przy zadnych wlacznikach. Działało i akurat jak pogoda sie zwaliła coś się podziało .. zbieg okolicznosci ? czy faktycznie jakieś styki gdzieś dostały wilgoci ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MMichał Zgłoś #17 Napisano 21 Stycznia 2014 Ja bym stawiał na słabą mase w lampie tak jak to napisał ci już wcześniej kolega bmateuszd. Sprawdź jeszcze czy po włączeniu kierunku nie miga przypadkiem na zmianę z postojówką lub się nie dzieją inne cherezje z przygasaniem świateł w lampie. Zacznij od wyczyszczenia styków elektrycznych w kostkach przy lampie jak i w gniazdach żarówek. Przynajmniej to się wyeliminuje, a nie kosztuje to więcej niż jedno piwko i jakieś 20-30 minut pracy. Jak taki zabieg nie pomoże (zyskamy pewność masa jest dobra) to atakowałbym wiązkę czy nie zostałą gdzieś przełamana, uszkodzona izolacja czy coś bo wtedy wilgoć ma tam duże pole do popisu, a na końcu dobrałbym się do włącznika świateł biegu wstecznego, bo jego lokalizacja sprawia, że to proste raczej nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #18 Napisano 21 Stycznia 2014 OK, sprawdze dokładnie styki i gniazda. Ale tak jak pisałem do wczoraj wszystko działało bez zarzutu, nigdy nie było problemu z "dyskoteką" z tyłu .. No właśnie, a gdzie znajduje się ten włącznik świateł wstecznych ?? wie ktoś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MMichał Zgłoś #19 Napisano 21 Stycznia 2014 Było na forum, jest chyba gdzieś nawet jakiś manual. Nie wiem jak dokładnie jest w twoim silniku, ale na 90% siedzi od góry w skrzyni biegów. Poszukaj na forum info i na pewno go u siebie namierzysz. Nie wiem czy jest rozbieralny i do naprawy, takie elementy raczej wymienia się na nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #20 Napisano 21 Stycznia 2014 Aha... super ... ;/ czyli bez grzebania w skrzyni sie nie obejdzie ? da sie to samemu wymienić ? czy trzeba mechanika zaprzęgnąć ? szukałem właśnie na forum info na ten temat ale jakoś nie mogłem się dokopać do tego tematu .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach