Skocz do zawartości
Gość

[silnik] zgasł i nie odpala - 1,9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Witam!

Szukałem na forum ale niestety nic nie znalazłem co pasowało by do mojego problemu.

Otóż kłopoty zaczeły się wczoraj. Jadąc na autostradzie po zwolnieniu do prędkości ok 120 km/h przy próbie przyspieszania autko nie reagowało na pedał przyspieszeia, a za mną kupa dymu. Musiałem odpuścić gaz i jeszcze raz deska - wtedy było OK! Doczytałem się, że jest to prawdopodobnie zawór N75 i troszkę się uspokoiłem, ale dzisiaj niestety auto padło całkowicie.

Zaczęło się od tego, że jak tylko przyhamowałem silnikiem i znowu chciałem przyspieszyć za każdym razem (od biegu 3 w zwyż najbardziej widoczne) po wciśnięciu gazu auto wogóle nie przyspieszało a za mną pojawiała się kupa dymu. Musiałem puszczać gaz i ponawiać próbę. Nawet podczas wysprzęglenia silnik nie chciał wejśc od razu na obroty, ale jak już załapał puszczałem szprzęgło i dalej jechał normalnie do czasu kolejnego hamowania silnikiem.

Jednak po przejechaniu jakiś 20km autko na światłach zaczeło na wolnych obrotach wariować na stosunowo niskim poziomie (do tej pory były OK), a próba dodania gazu i ich wyrównania kończyła się zasłoną dymną. Po dwóch bezskutecznych próbach wyrównania obrotów zgasiłem go i już niestety nie odpaliłem. Próbowałem pare razy ale nie miał za bardzo ochoty zapalić (chciaż czasami coś tam jakby minimalnie zaskakiwało ale efekt z tego żadny).

Cały wyjazd skończył sie holowaniem pod dom, gdzie po ostudzeniu (jakieś 3h) próbowałem go znowu zapalić ale nic z tego.

Proszę bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, bo może to jest coś co sam mogę sprawdzić ale jeżeli nie to będę musiał autko oddać do mechaniora.

I tu pytanie do kolegów ze Śląska czy znają jakiś dobrych mechaników od diesli w okolicach Chorzowa, Świętochłowic, Bytomia, Rudy Śląskiej!!!

:zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

Być może jest to wina sterownika ECU-miałem troszke zblizony problem. Auto zaczeło slabo jechac, puszczac dymek i nierowno pracować, aż samo zgasło i nie można było go odpalić. Padł sterownik-znalazłem drugi na allegro za 200zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

Witam.

Podłącz vaga i będzie wiadomo. Przyczyn może być więcej np: czujnik położenia wału, czujnik początku wtrysku, czujnik ilości wtłaczanego paliwa, ECU itp. a co do N75 to raczej jest dobre bo na wolnych obrotach by chodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam

Na razie sam nie mam możliwości podpiąć pod VAG-a - jeszcze się nie dorobiłem. A chciałem zasięgnąc porady kolegów z forum, może ktoś miał podobny problem i dało się go wyeliminować bez VAG-a. Jeżeli nie to czeka mnie mechanior i chyba trzepanie i tak juz pustego portfela :przestraszony:

Co do N75 to raczej dobry bo nawet go słychać jak cyka.

Powietrza w przewodach paliwowych nie ma.

Z dodatkowych objawów to mogę dodać, że jak postał całą noc i prawie cały dzień odpalił ale na strasznie niskich i nierównych obrotach więc go prawie zaraz gasiłem bo nie chciałem go "męczyć". Jak odpalił to nawet nie kopcił. Świece żarowe mam nowe BERU, a poza tym ostatnio jest w miarę ciepło.

Mam też takie pytanie czy może to być związane z przestawieniem rozrządu lub czymś podobnym. Rozrząd wymianiany był jakieś 8kkm temu i do tej pory było wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No i jak tam fachowcy - żadnych pomysłów co to może być :[

Czyżbym faktycznie musiał autko zaholowac do mechanika na VAG-a.

W międzyczasie sprawdziłem rozrząd (podobne przypadki opisane na forum) - okazało sie, że klin koła zebatego (napędzająceo rozrząd) był lekko już wyrobiony. Koło zmienione, śruba też, rozrząd ustawiony ale autko dalej nie działa. Tak jak pisałem wcześniej - zimny odpala ale na bardzo niskich obrotach, nie chce sie wkręcić na wyższe a po chwili gaśnie. Przy tym nie kopci z rury.

Macie może jeszcze jakieś przypuszczenia co można sprawdzić zanim pojadę na VAG-a! :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja miałem kiedyś podobny problem,w czasie jazdyna zakretach gdzie przyśpieszałem i zwalniałem nagle czarna chmura dymu za mną i silnik zgasł.Zatrzymałem sie i zonk do domu jeszcze 200 km a on nie działa,ale jak go odpalałem to wchodził na wysokie obroty i gasł no i oczywiście kupa czarnego dymu. Okazało sie ze przetarły mi sie przewody które ida do kostki przy pompie pliwa, bo dotykały chyba do skrzyni.Zaizolowałem taśma,podwiesiłem tak zeby nigdzie nie dotykały i nie mam juz takich problemów.Posprawdzałem przy okazji wszystkie przewody które dotykaja do silnika lub skrzyni (bo takich troche miałem) i pozabezpieczałem je na wszelki wypadek.

Sprawdz może wszystkie kabelki dochodzące do pompy, moze i u ciebie cos sie przetarło i robi zwarcie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Autko zrobione :hurra:

Powodem usterki był jednak klin koła zębatego na wale korbowym. Mechanik zajrzał tam jeszcze raz (po pierwszej wymianie samochód dalej nie palił). Poprawił robotę i jest OK. Autko pali od strzału. :rotfl:

POzdrawiam!!

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZGASL I NIE ODPALA 2.0 TDI VW PASSAT Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem 2-Wa dni temu jechalem na lotnisko swoim autkiem ktore mam tylko dwa miesiace,podczas jazdy na autostradzie zgasl i juz nie odpala orocz tego skanowanie nic nie wykazalo prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.0 TDI VW PASSAT

kolego masz paska B6 to raczej nie ten dział ;) to jest B3/B4 dział :) B6 to już zupełnie odległa galaktyka elektronowa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Leyto

Witam

Mam problem z b3 1,9 diesel sedan, 2 tygodnie temu wymieniona zstała pompa wtryskowa, i wraz z nią filter paliwa, o tym z 3 razy się już zapowietrzył. (średnio co 3-4 dni, sprawdzałem przewody od filtra do pompy, smoka) Ostatnio gdy brat nim jechał dostał wysokich obrotów, i ciągle takie ma, po odpaleniu go na hol (myślałem że znowu sie zapowietrzył- bo z rana miał takie oznaki) ponownie nabrał wysokich obrotów a z rury leci siwy dym? czy ktoś wie co mogło sie stać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW b4 1,9tdi dojechał pod blok i nie odpala. Kontrolki się palą, aku naładowany a nie kręci rozrusznikiem. Po przekręceniu kluczykiem zapłonu, nawet nic nie cyka w rozruszniku. Ostatnio miałem problemy z gaśnięciem Paska podczas jazdy najczęściej na wolnych obrotach, ale wtedy nie gasła mi kontrolka od świecy, żarowej, po odłączeniu na chwilę zasilania z akumulatora problem na jakiś czas mijał. Elektryk stwierdził, że to problem z alarmem, który mi usunął.

Proszę o poradę, co się teraz stało, że rozrusznik się nie odzywa.

Edytowane przez lestan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności