Skocz do zawartości
Gość fab

Brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fab

Witam wszystkich! Jestem nowy tutaj tak wiec sory jesli nie nazwie czegos po imieniu :zawstydzony: Jestem Fabian z Rybnika a moj problem jest taki, ze pasek przechodzi mi w tryb awaryjny z powodu przeladowania turbiny(przynajmniej tak mi VAG mowi) prawie za kazdym razem kiedy silnik nie jest rozgrzany, na trzecim biegu z butem w podlodze(predkosc to ok. 100km/h i powyzej 3000obr/min) np. podczas wyprzedzania. Nie mam juz pomyslu gdzie jeszcze moge szukac :zalamany: Wymienilem N75, przeplywomierz ma zrobione ok 20 tys.km i filtr powietrza tez. Moze ktos z Was ma jeszcze jakis pomysl gdzie jeszcze mam poszukac i czego?? Nie czyscilem jeszcze turbiny bo boje sie jej wogole ruszac. Silnik to 1.9 tdi, AVB z 2001 roku, przbieg ok. 125 tys.km. I chce jeszcze dodac ze zawsze mi sie to dzieje gdzy mam 3 osoby na pokladzie, nigdy jeseli jade sam. moze ma to cos wspolnego?? :zdziwko: Czekam na podpowiedzi i z gory wielkie dzieki!! Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczyść turbinę to jedyna rada. Problem powinien zniknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fab

Dzieki Radek!! Bede musial posiedziec w sobote i pobawic sie z nia. Kurde a tak kombinowalem zeby tylko jej nie wyciagac :/ Ale nic! Wyczyscimy, zobaczymy. Napisze o efektach!! Dzieki jeszcze raz!! Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fab
Dzieki Radek!! Bede musial posiedziec w sobote i pobawic sie z nia. Kurde a tak kombinowalem zeby tylko jej nie wyciagac :/ Ale nic! Wyczyscimy, zobaczymy. Napisze o efektach!! Dzieki jeszcze raz!! Pozdro!
Aha... powiedzcie mi o czym musze pamietac przy odkrecaniu turbiny od silnika i jej pozniejszym rozkreceniu?? Czy zawor egr moze miec cos wspolnego z przechodzeniem komputra w tryb awaryjny?? bo ostatnio cos bardzo glosno pracuje?? Dzieki wielkie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować psiknąć wd-40 pod samą gruchę w miejscu gdzie sztanga wychodzi ta co steruje łopatkami turbiny. Czasami sama sztanga się zacina i ona też powoduje że turbo przeładowuje. Sztanga musi pracować w zakresie ok.2 cm tak jak na zdjęciu

sztangawj3.gif

By nakonr

 

O czyszczeniu turbiny masz tutaj

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj fab

Może za nim zaczniesz rozbierać turbinę, to sprawdź węże podciśnienia, często parcieją i pękają , potem efekt może być podobny :mur: , a tak poza tym jakie masz błędy na VAG- u. Ja na Twoim miejscu poczekał bym z tą turbiną sprawdziłbym wszystkie inne elementy

związane z doładowaniem ,poza tym masz mały przebieg.

 

pozdrawiam Sylwek :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fab

Witam kolegow forumowiczow:) Blad jaki za kazdym razem wystepuje to 17965 czyli jak juz sie dowiedzialem to przekroczony zostal gorny zakres regulacji doladowania.

Sprobuje tak jak mowicie psiknac wd-40 i posprawdzam wszystkie wezyki dookola:) Ale zastanawia mnie jedna rzecz: dzisiaj wymienialem sobie plyn chlodniczy i czujniki temperatury i pod taka plastikowa czarna rura( sory za okreslenia ale nie wiem jak one wahowo sie nazywaja), ktora laczy sie z intercoolerem, znalazlem tak jakby drugi N75. Wyglada tak samo tylko ze ten , ktory juz wymienilem ma bialy leb a ten jest caly czarny. Czy on tez moze miec z tym cos wspolnego?? I tak samo wedlug Was czy zawor egr moze byc powodem tego, bo pracuje bardzo glosno jak dluzej tylko w korkach postoje??

Dzieki jeszcze raz koledzy za pomoc!!

 

Pozdrawiam Was

Fabian :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tommo

Witam, podepnę się pod temat

 

Od kilku dni zauważyłem spadek mocy, objawia się to raz ok. 2800 obr, inny razem ok. 3400 obr. Po tym jak moc spadnie to już nawet od 2000 obr. jakoś słabiej ciągnie, aż do następnego odpalenia silnika. Sprawdzałem sztange turbiny zasysając u góry powietrze. Porusza się, ale tylko jak jej pomogę palcem od dołu.

 

EGR dziś przeczyściłem, uszeczlki wymienione. W sumie nie był mocno brudny (osad,przy drapaniu wypadał jako proszek, także troche smolistego osadu w kolektorze)

 

Po takim czyszczeniu moc spadła dopiero ok. 3800 obr. i dalej to samo

 

Co obstawiacie ? Z góry dziękuje za pewne odpowiedzi

 

 

1. Czy po sprawdzeniu autka komputerem jeżeli pokaże mi błąd 17965 - przekroczony górny zakres doładowania turbiny w kolektorze ssącym (przeładowanie) to na 100% będzie to turbo czy może to także oznaczać defekt przepływki?

 

2. Czy jest możliwość że tak objawia się niesprawność przepływki ? Czy komputer także to wykryje i nie pokaże błedu 17965 jeżeli turbo będzie ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki

Nic innego tylko czyszczenie turbiny. Właśnie jestem po takim zabiegu, zeszło 5 godzinek ale nie to auto. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności