peter2906 Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2009 Jakie powinno miec luzy osiowe i ze tak okresle odchylki w plaszczyznie kolo dwumasowe do AVF?? Kupilem noweczke LUK-a i myslalem ze nie bedzie sie dalo palcami go przekrecic a juz napewno nie tak latwo a tu sie da je bez problemu 2-3 cm przekrecic...W moim starym jest tak samo tylko te ochylki w plaszczyznie po naciskaniu palcami w starym sa duzo wieksze a w nowym minimalnie sie odchyla sprezynujac...Mial ktos do czynienia z nowym kolem LUK-a do tego silnika??Jak to powinno sie zachowywac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2009 tak jak piszesz luz bedzie odczuwalny to ma taką budowę że można przekręcić bez problemu 2-3cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2009 Na nowym będzie luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2009 Juz sie wystraszylem ze cos nie tak z nowym kolem... Kolo pracuje mniej wiecej tak jak na filmiku kolegi Wojtusp.: Tylko ze u mnie w starym jeszcze przy naciskaniu brzegow kola palcami sa dosc duze odchylki i mam nadzieje ze przez to przy rozgrzanym silniku wystepuje szarpanie samochodem przy ruszaniu z 1 biegu.W nowym kole przy naciskaniu brzegow palcami kolo odchyla sie minimalnie sprezystym ruchem.Mam nadzieje ze po wymianie problem z szarpaniem zniknie bo nawet sobie nie wyobrazam zeby nie... Dodam ze tarcza sprzegla i docisk wygladaja idealnie ale juz i tak kupilem nowy komplet.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2009 mam nadzieje ze przez to przy rozgrzanym silniku wystepuje szarpanie samochodem przy ruszaniu z 1 biegu. kolego powiedz coś jak po wymianie poprawiło się, bo mam takie same objawy. a i jeszcze mam pytanko do znawców tematu, w silnikach AVF występowały dwa rodzaje sprzęgła do numeru podwozia jakiegoś tam i od w górę. mój numer zalicza się do tych od w górę i teraz pytanie czy jeśli wymieniam cały komplet to mogę zamontować ten komplecik "starszy" bo jest sporo tańszy, czy coś może nie pasować? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2009 kolego powiedz coś jak po wymianie poprawiło się, bo mam takie same objawy. a i jeszcze mam pytanko do znawców tematu, w silnikach AVF występowały dwa rodzaje sprzęgła do numeru podwozia jakiegoś tam i od w górę. mój numer zalicza się do tych od w górę i teraz pytanie czy jeśli wymieniam cały komplet to mogę zamontować ten komplecik "starszy" bo jest sporo tańszy, czy coś może nie pasować? pozdrawiam Poprawilo sie po wymianie sprzegla bo juz normalnie moge jezdzic w korkach na rozgrzanym silniku.Tarcza sprzegla i docisk wygladaly jak nowe wiec raczej u mnie winowajca bylo wlasnie kolo dwumasowe.Co do dwoch rodzajow sprzegla to musisz kupic dokladnie to,ktore pasuje do Twojego numeru nadwozia poniewaz to drugie nie bedzie pasowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2009 musisz kupic dokladnie to,ktore pasuje do Twojego numeru nadwozia poniewaz to drugie nie bedzie pasowac. no właśnie nie ma pewności czy nie będzie pasować jak założę cały komplet. docisk i tarcza od tego "starszego" kompletu może nie pasować do "nowszej" dwumasy i na odwrót, ale cały komplet powinien podejść, skrzynie biegów takie same i wały korbowe chyba też (prosił bym posiadaczy ETKI o sprawdzenie czy a AVF były jakieś zmiany), jeśli otwory na śruby do przykręcenia dwumasy są tak samo to musi pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2009 Tzn...napewno starszy docisk i tarcza nie bedzie pasowal do nowszej dwumasy....Ale tez nie wiem czy starsza dwumasa podejdzie do silnikow powyzej danego num.nadwozia....Skoro sprzedaja dwa rodzaje od nr.VIN do nr.VIN to prawdopodobnie nastapily jakies zmiany konstrukcyjne.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2009 Ale tez nie wiem czy starsza dwumasa podejdzie do silnikow powyzej danego num.nadwozia... jeśli wał korbowy jest ten sam to powinno pasować. Skoro sprzedaja dwa rodzaje od nr.VIN do nr.VIN to prawdopodobnie nastapily jakies zmiany konstrukcyjne.. wizualnie zupełnie inaczej wygląda to jest ten nowszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2009 Wiem ze inaczej bo mialem okazje kupic uzywke z auta po wypadku i wlasnie mial takie jak pokazales na foto a ja mialem ten starszy typ i nie kupilem.Ja jednak caly czas mysle ze po cos jednak te dwa rodzaje produkuja..Gdyby nie bylo jakiejs zmiany konstrukcyjnej to po co by zmieniali kolo.Ale moge sie mylic... trzeba by zapytac jakiegos dobrego mechanika albo goscia w sklepie co ma o tym pojecie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #11 Napisano 3 Listopada 2009 chyba nie będę kombinował i włożę takie jak ma być, a ile za komplet płaciłeś jeśli można wiedzieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #12 Napisano 3 Listopada 2009 Za samo kolo dalem okolo 1200 zl.Komplet nowe tarcza+docisk+lozysko kupilem okazyjnie za 350 zl ale pewnie w sklepie kosztuje jeszcze raz tyle.Polecam szukac kolo na Allegro bo w sklepach u mnie za to samo co kupilem przez neta chcieli w jednym 1600 zl a w drugim ponad 2000 zl.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach