Skocz do zawartości

Maciuś

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Maciuś

  • Urodziny 15.12.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Maciej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rybnik

Samochód

  • Silnik
    B8 1.4 TSI 125KM
  • Rok produkcji
    2015
  1. Jak kupowałem 1.4 tsi 125 km i rozpatrywałem dopłatę do 1.4 tsi 150 km sprzedawca mówił, że wersje 150 km zauważalnie więcej palą niż 125 km, co dziwne bo niby nowoczesna technika odłączania cylindrów , ale wygląda na to że nie kłamał....
  2. Od marca jeżdżę passatem B8 z silnikiem 1.4 tsi 125 km i jestem pod ogromnym wrażeniem stosunku osiągów do spalania tego silnika i oczywiście do ceny jaką zapłaciłem za ten samochód w porównaniu z osobami, które wybrały mocniejsze wersje silnikowe. Wcześniej jeździłem golfem V 1.4 tsi 140 km. Zatem teoretycznie przesiadłem się do wolniejszego auta. Jednak w praktyce zupełnie tego nie zauważyłem. Auto jest odpowiednio dynamiczne (poniżej 10 s do 100 km/h i V max pow. 200 km/h)i brak stresu przy wyprzedzaniu a spalenie pokazuje na poziomie 5.5 l/100 km (trasa) i w mieście w korkach 6,5 l/100 km. Największe spalanie jakie osiągnąłem to 7 l/100 km. Na baku pokonuję 1000 km. Przyznam się, że bałem się trochę zakupu tego silnika, ale dziś wiem, że to był dobry wybór. Jak zamawiałem tego passata z benzyn był do wyboru tylko 1.4 tsi 125 i 150 km (różnica była spora ok 6000 zł., a 1.8 tsi i 2.0 tsi brak było w ofercie). Przekonało mnie to, że ten model passata z tym silnikiem waży 1367 kg co oznacza że jest porównywalny do golfa 7 kombi oraz do vw jetty, a tam ten silnik daje radę i jest często wybierany przez nabywców. Przedłużyłem oczywiście gwarancję do 5 lat, aby spać spokojnie, choć myślę że ten silnik nie jest obarczony dużym ryzykiem po zmianie z łańcucha na pasek(moim zdaniem 1.4 tsi 150 km oraz 1.8 tsi jest bardziej ryzykowny) Poza tym od jakiegoś czasu silnik 1.4 tsi 125 km. już jeździ w golfach i podobno nic się nie dzieje. Co do komfortu jazdy to jest bardzo cicho nawet przy prędkości 160 -180 km/h. Generalnie polecam to auto i ten silnik do normalnej jazdy. Największą wadą jest obiegowa opinia, że to za mały silnik do tak dużego auta i że nie da się wybrać wersji highline. Jadnak tak mówią Ci którzy nie jechali autem z tym silnikiem lub wydali duże pieniądze za dodatkowe km.. Wcześniej jeździłem też nowym b6 z 2005 r. z 140 km w 2.0 tdi. Było o wiele głośniej przy podobnym spalaniu, jedynie moment obrotowy diesla robił dobre wrażenie, ale co z tego jak silnik się psuł (co teraz jest widome, ale kto wówczas w 2005 r. mógł to przewidzieć). Teraz B8 to nowy model i w prowadzeniu czuć wyraźnie (w porównaniu do b6), że odchudzili. Dlatego uważam, że jak ktoś potrzebuje auta do normalnej, jady, a przerażają go koszty zakupu i ekspolatacji diesla i spalania w mocniejszych benzynach to ten silnik jest ok i naprawdę daje radę. Pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników B8 z 1.4 tsi.
  3. Witam. Jestem nowy na tym forum, choć śledzę od dawna ten wątek. Od marca jeżdżę passatem B8 z silnikiem 1.4 tsi 125 km i jestem pod ogromnym wrażeniem stosunku osiągów do spalania tego silnika i oczywiście do ceny jaką zapłaciłem za ten samochód w porównaniu z osobami, które wybrały mocniejsze wersje silnikowe. Wcześniej jeździłem golfem V 1.4 tsi 140 km. Zatem teoretycznie przesiadłem się do wolniejszego auta. Jednak w praktyce zupełnie tego nie zauważyłem. Auto jest odpowiednio dynamiczne (poniżej 10 s do 100 km/h i V max pow. 200 km/h)i brak stresu przy wyprzedzaniu a spalenie pokazuje na poziomie 5.5 l/100 km (trasa) i w mieście w korkach 6,5 l/100 km. Największe spalanie jakie osiągnąłem to 7 l/100 km. Na baku pokonuję 1000 km. Przyznam się, że bałem się trochę zakupu tego silnika, ale dziś wiem, że to był dobry wybór. Jak zamawiałem tego passata z benzyn był do wyboru tylko 1.4 tsi 125 i 150 km (różnica była spora ok 6000 zł., a 1.8 tsi brak było w ofercie). Przekonało mnie to, że ten model passata z tym silnikiem waży 1367 kg co oznacza że jest porównywalny do golfa 7 kombi oraz do vw jetty, a tam ten silnik daje radę i jest często wybierany przez nabywców. Przedłużyłem oczywiście gwarancję do 5 lat, aby spać spokojnie, choć myślę że ten silnik nie jest obarczony dużym ryzykiem po zmianie z łańcucha na pasek(moim zdaniem 1.4 tsi 150 km oraz 1.8 tsi jest bardziej ryzykowny) Poza tym d jakiegoś czasu już jeździ w golfach i podobno nic się nie dzieje. Co do komfortu jazdy to jest bardzo cicho nawet przy prędkości 160 -180 km/h. Generalnie polecam to auto i ten silnik. Pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników B8.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności